יאיר פרנק מונה למנהל רשות התקשוב הממשלתית

פרנק, כיום מנמ"ר משרד המשפטים ואחד המנמ"רים המוערכים בשירות הממשלתי, יחליף את רז הייפרמן, ששימש כממלא מקום ראש הרשות

יאיר פרנק, מנהל רשות התקשוב הממשלתית. צילום: קובי קנטור

ועדת האיתור לבחירת מנהל לרשות התקשוב הממשלתית בחרה אמש (ג') לתפקיד את יאיר פרנק, מנמ"ר משרד המשפטים. פרנק יחליף את רז הייפרמן, ששימש כממלא מקום מנהל הרשות. הייפרמן ימשיך למלא את תפקידו הנוסף כאחראי על השירותים הרוחביים של הממשלה.

פרנק משמש כמנמ"ר משרד המשפטים מזה כחמש שנים והוא נחשב לאחד המנמ"רים היותר מוערכים ומנוסים בשירות הממשלתי. לפני כשנה הוא זכה בפרס המנמ"ר המצטיין מטעם לשכת מנתחי מערכות המידע.

בנימוקי הזכייה כתבו חברי ועדת האיתור: "משרד המשפטים משרת 50 יחידות ומאז כניסתו של פרנק לתפקיד בוצעו פרויקטים של פיתוח והיקפי תפעול ותחזוקה. פרנק הביא לאגף רוח של מצוינות וגמישות תפעולית".

ריכוז התקשוב הממשלתי תחת משרד ראש הממשלה

רשות התקשוב הממשלתית הוקמה בעקבות רפורמה לשינוי ארגוני שעליה החליטה הממשלה היוצאת, שעיקרה העברת מטה התקשוב וממשל זמין, שהיו היסטורית תחת אחריות משרד האוצר, למשרד ראש הממשלה. בסוף השנה שעברה החליטה הממשלה להקים רשות לתקשוב, שתפעל תחת משרד ראש הממשלה ותהיה חלק מהמיזם הרחב של ישראל דיגיטלית.

תהליכי העברת היחידות מהאוצר למשרדו של בנימין נתניהו הושלמו בתחילת ינואר ובהוראת המנכ"ל היוצא של המשרד, הראל לוקר, הרשות החלה את פעולתה ואף תוקצבה, אף על פי שמדובר היה בתקופת בחירות. במשרד ראש הממשלה פועלות כיום ארבע יחידות דיגיטליות: רשות התקשוב הממשלתית, ישראל דיגיטלית, המטה הקיברנטי הלאומי והיחידה ליישומים ביומטריים. ההסבר שנותן משרד ראש הממשלה להקמת היחידות הללו תחת אחריותו הוא הגברת שיתוף הפעולה והסינרגיה בכל מה שקשור לפעילות הדיגיטלית של משרדי הממשלה, כחלק משיפור השירות לאזרח.

רז הייפרמן. לא עוד ממלא מקום ראש רשות התקשוב הממשלתית. צילום: קובי קנטור

רז הייפרמן. לא עוד ממלא מקום ראש רשות התקשוב הממשלתית. צילום: קובי קנטור

בהחלטה על הקמת הרשות נכתב כי "התקשוב הממשלתי ישמש מרכז ידע וייעוץ מקצועי בתחום התקשוב במשרדי הממשלה. כמו כן, הוא יפעל לייעול מערך התקשוב ולקידום חדשנות טכנולוגית, ויעמיד טכנולוגיות מתקדמות לשיפור השירות הממשלתי ולהפחתת הנטל הביורוקרטי".

פרנק ישמש כמנהל הראשון של הרשות בתוארו זה וחלק לא קטן מתפקידו יהיה עיסוק בהתוויית הדרך, קביעת אבני יסוד לפעילות ועבודה עם יתר המשרדים והיחידות של הממשלה. תפקידו מקביל לתפקיד מנכ"ל והוא ידווח ישירות למשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי קטריבס, שאף עמד בראש ועדת האיתור.

יצוין כי פרנק מייחס חשיבות רבה להנגשת שירותים מקוונים לאזרח. בכנס שנערך בקיץ האחרון בחברת אלעד מערכות הוא אמר הוא אמר ש-"ישראל נמצאת במצב טוב מאוד בתחום זה, בהשוואה למדינות מערביות. הגופים הממשלתיים לא ראו את עצמם עד לפני מספר שנים ככאלה שעובדים למען האזרחים ורק בשנים האחרונות השתנתה גישה זו".

יאיר פרנק הוא אחיו של אלי פרנק, מנכ"ל חברת הייעוץ Frank IT, בעבר מנמ"ר בזק ובעל טור באתר זה.

ד"ר נחמן אורון, יו"ר פורום המנמ"רים הממשלתיים, בירך את פרנק על מינויו.

מתעניינים במחשוב במגזר הממשלתי? הירשמו לכנס eGov של אנשים ומחשבים.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טל

    עצוב מאוד למחשוב הממשלתי שזה מי שעומד בראשו :(

  2. אבי רוזנטל

    מברך על המינוי ומאחל ליאיר פרנק הצלחה. בהחלט צריך לראות את המחשוב הממשלתי בראייה כוללת ולשפר אותו משמעותית והמינוי הוא צעד בכיוון הנכון. אם מה שמצוטט מפיו, כאילו מצבנו טוב יותר מאשר המצב במדינות אחרות נכון, זה רק אומר שהמצב במדינות אחרות גרוע. בלשון של המעטה, אני רחוק מלהתלהב מאופן עבודת המחשוב הממשלתי. רוצים דוגמה? האם במשרד האוצר שמעו על האינטרנט? http://avi-rosenthalhe.blogspot.co.il/2014/07/blog-post_16.html

  3. איציק

    אכן אין ספק שישראל נמצאת במצב מעולה מבחינת הנגשת השירות לאזרח. כלומר כל עוד האזרח מוכן לגלוש תחת מערכת הפעלה חלונות ודפדפן אקספלורר. אחרת אתר מס הכנסה ומע"מ לא באמת יהיו נגישים עבורו. וכמובן כל עוד האזרח לא מעוניין בגישה למאגר החוקים של המדינה. כי המאגר הזה הופרט לחברה ציבורית שחושבת שאי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש, אבל ידיעת החוק צריכה לעלות כסף. וכמובן כל עוד האזרח שרוצה לדעת איך מתחלק התקציב מוכן גם להצטרף לפרויקט קוד פתוח ספציפי ולעסוק בעצמו באיסוף נתונים סזיפי ובלשי כדי לגלות איך התקציב באמת מחולק. כלומר, שקיפות היא ערך משמעותי מאוד עבור מערך המחשוב הממשלתי. אבל רק עם צו בית משפט תקף למסירת נתונים על פי חוק חופש המידע. וגם אז, לא באמת חייבים שהנתונים יהיו ברורים מדי. -- אז זה שיש שיפור לעומת לפני 5 שנים? (כששום אתר ממשלתי לא היה נגיש מפיירפוקס) כמובן שיש. אבל עצוב מאוד שמי שהולך להוביל את המיחשוב הממשלתי מאמין שמצבנו בתחום טוב מאוד יחסית לעולם.

אירועים קרובים