ענקיות הטכנולוגיה חוגגות את קבלת הנישואים הגאים

פייסבוק, טוויטר, גוגל וחברות אחרות השיקו כלים, האשטאגים וסרטונים לציון החלטת בית המשפט העליון בארצות הברית ● פוליטיקאים וסלבריטאים רבים מיהרו להשתמש בהם

מארק צוקרברג מביע תמיכה בקהילת הלהט"ב. צילום: דף הפייסבוק שלו

שורה של ענקיות טכנולוגיה, בהן גוגל (Google), אפל (Apple), פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter), חגגו בסוף השבוע את החלטת בית המשפט העליון של ארצות הברית להכיר בנישואים בין בני זוג מאותו המין בכל 50 המדינות שלה. הן השיקו כלים והאשטאגים בהם מיהרו להשתמש פוליטיקאים, כולל נשיא ארצות הברית ושר הביטחון שלנו, סלבריטאים והרבה מאוד גולשים שבירכו אף הם על הרגע ההיסטורי.

פייסבוק יצרה זמן קצר לאחר היוודע ההחלטה כלי בשם חוגגים את הגאווה (Celebrate Pride), באמצעותו יכולים הגולשים לשלב בתמונת הפרופיל שלהם את צבעי דגל הגאווה של קהילת הלהט"ב. הראשון לעשות זאת היה מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל החברה.

צוקרברג, תומך ותיק של זכויות הקהילה הגאה, אף פרסם פוסט בו כתב: "מדינתנו נוסדה על ההבטחה שכל בני האדם נולדו שווים והיום צעדנו צעד נוסף להשגתה. אני מאוד שמח בשביל חבריי וכל אחד בקהילה שלנו, שסוף סוף יכולים לחגוג את האהבה שלהם ולהיות מוכרים כבני זוג תחת החוק".

לדבריו, "עדיין יש לנו הרבה מה לעשות כדי להשיג שוויון מלא, אבל אנחנו צועדים בכיוון הנכון".

לצד הפוסט פרסם צוקרברג תמונה שמציגה את העלייה העצומה במספר החברים בקבוצות הגאות של פייסבוק, בין 2008 ל-2015.

עמוד גאה מיוחד ב-iTunes

טים קוק, מנכ"ל אפל, שיצא מהארון, ציין בהודעה שפרסם כי "זהו יום ניצחון לשוויון, להתמדה ולאהבה". החברה אף ייסדה עמוד מיוחד ב-iTunes שמוקדש לנושא הלהט"בי, עם לוגו מיוחד – הלוגו הרגיל של iTunes צבוע בצבעי הגאווה.

GayTunes? הלוגו הגאה של iTunes

GayTunes? הלוגו הגאה של iTunes

בעמוד כתבה אפל: "בכל יוני אנחנו מעלים על נס את מהומות סטונוול מ-1969 – רגע היסטורי שבו להט"בים ולהט"ביות השיבו מלחמה אחרי עשורים של אפליה (ואחרי עוד פשיטה על הפאב סטונוול אין בניו-יורק באותו הלילה – י"ה). האירועים הללו מציינים את התחלתה של תנועת זכויות הלהט"ב המודרנית, את ראשית המאבק למען נראות, קבלה ושוויון, שהקהילה הגאה מתמידה בו מאז".

"כדי לחגוג את המאמצים הללו, ליקטנו אוסף של סרטים, מוזיקה, תוכניות טלוויזיה, אפליקציות ועוד – כולם קשורים לקהילת הלהט"ב הרחבה והמגוונת", הוסיפו.

סרגל כלים גאה במיוחד

גם בגוגל וביוטיוב (YouTube) ציינו את ההישג. גולשים שיחפשו בגוגל "Marriage Equality" יקבלו לצד סרגל הכלים העליון באתר תמונות של דמויות של בני זוג מאותו המין, צבועים בצבעי הגאווה ועם לבבות לידם.

יוטיוב השיקה את קמפיין ProudToLove#, לציון חודש הגאווה ופסיקת בית המשפט העליון, עם סרטון מרגש בו נראים להט"בים מספרים את הסיפורים האישיים שלהם.

טוויטר השיקה גם היא קמפיין גאה, עם ההאשטאגים Pride# ו-LoveWins#. גולשים רבים צירפו את ה-האשטאגים הללו לציוצים שפרסמו, בהם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שכתב: "היום עשינו צעד גדול במצעד שלנו לקראת שוויון. כעת יש לזוגות הומואים ולסביות את הזכות להינשא, בדיוק כמו כל אחד אחר".

חברות טכנולוגיה נוספות שציינו את המאורע הן Uber, שהוסיפה לכל המוניות שרואים באפליקציה את צבעי הגאווה, ו-Salesforce, שפרסמה ציוץ עם תמונה של עובדים שלה במצעד הגאווה בסן פרנסיסקו.

לכבוד הפסיקה, שינה הבית הלבן את צבעו לצבעי דגל הגאווה. התמונה, איך לא, הועלתה לעמוד הפייסבוק ולחשבונות נוספים של הבית הלבן באתרים שונים, במה שנראה כאחת התמונות היפות שפורסמו ברשת באחרונה.

הבית הלבן בצבעי הגאווה. מתוך עמוד הפייסבוק שלו

הבית הלבן בצבעי הגאווה. מתוך עמוד הפייסבוק שלו

הסלבריטיז, כמובן, חגגו גם הם את הרגע: השחקן הוותיק איאן מק'קלן העלה סרטון בו שחקן ותיק אחר – דרק ג'קובי – "מציע לו נישואים", אלן דג'נרס קבעה ש-"האהבה ניצחה" ויוצרי משחקי הכס העלו לחשבון הטוויטר של הסדרה תמונה מתאימה עם הכיתוב "היו גאים". גם מותגים רבים, בהם קוקה קולה (Coca Cola), מסטרקארד (MasterCard) ואמריקן איירליינס (American Airlines), הביעו תמיכה בהחלטה בחשבונות הטוויטר שלהם.

תמיכה ברשת – גם מישראל

גם פוליטיקאים וסלבריטיז ישראליים הביעו ברשת את תמיכתם בהחלטה. שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, כתב, בעברית ובאנגלית: "החלטת בית המשפט העליון בארצות הברית היא צעד נכון, חשוב ובעל משמעות היסטורית. לכל אדם יש זכות בסיסית להינשא ולהביא ילדים לעולם, ולא משנה זהותו המינית. אני מקווה שמדינות נוספות, ובהן ישראל, ילכו בעקבות ארצות הברית".

פוליטיקאים ישראליים נוספים בירכו ברשת על ההחלטה. כך, למשל, יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר המחנה הציוני, וזהבה גלאון, יו"ר מרצ, השתמשו בכלי של פייסבוק וצבעו את תמונת הפרופיל שלהם בצבעי הגאווה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים