מאסטרקארד וישראכרט משיקות שירות תשלומים דיגיטלי שמתחרה ב-PayPal

ההשקה הרשמית של הארנק האלקטרוני תיערך ב-11 בדצבמר בשיתוף עם גוגל, במסגרת יום הקניות המרכזי שהיא מבצעת בכל שנה ● ה-MasterPass מבוסס על שירות דומה הפועל כיום ב-24 מדינות

מירב קליפר, סמנכ"לית השיווק של ישראכרט

הקרב על הארנק הדיגיטלי מתחמם: מאסטרקארד (MasterCard) וישראכרט הכריזו על השקת שירות חדש למחזיקי כרטיסי האשראי של מאסטרקארד ולקוחות אחרים, שמאפשר לבצע  קניות מקוונות ברשת, תחת שירות MasterPass שישראכרט החלה ליישם בישראל בדומה למדינות רבות בעולם. בכך מכריזה ישראכרט על תחרות גלויה מול  ענקית התשלומים באינטרנט, PayPal, ומעלה את  התחרות על הארנק הדיגיטלי לרף גבוה ביותר.

המהלך מבטא מדיניות ברורה של שתי החברות להיות פעילים ומובילים בשוק האי-קומרס שרבים מאוד מהישראלים מבצעים בעזרתו קניות ברשת. לדברי מירב קליפר, סמנכ"לית השיווק של ישראכרט, "הרישום לארנק הדיגיטלי שלנו שומר את פרטי הכרטיס ואת נתוני המשלוח בצורה מאובטחת, ויכול לשמור גם נתונים של כרטיסי מועדוני צרכנים", מסבירה קליפר. "בעת ביצוע התשלום באתר, צרכנים לא נדרשים למלא את הפרטים האישיים שלהם שוב ושוב בכל חנות מקוונת, אלא רק פעם אחת בלבד – בניגוד לרישום אצל המתחרה, וכך נהנים מחוויית תשלום נוחה ומהירה יותר, וכן מפחיתים את הסיכון של חשיפת מידע אישי בעת שימוש ברשתות שאינן מאובטחות כראוי". קליפר מוסיפה כי "MasterPass מאפשר לצרכנים לשלם בעזרת הארנק הדיגיטלי המועדף עליהם מכל מכשיר, והוא זמין למרבית הכרטיסים הקיימים בשוק".

התחרות מתחילה. MasterPass

התחרות מתחילה. MasterPass

בנוסף, בניגוד לשירותים מאובטחים אחרים, הצרכן הישראלי שרוצה לבצע קניות ברשת בישראל לא חייב להחזיק כרטיס בינלאומי, עובדה שהיוותה עד היום חסם בשימוש בשירותים דומים. במקביל פועלות מאסטרקארד וישראכרט מול בתי העסק שעובדים איתן. ישראכרט אינה חושפת נתונים, אבל מסתמן שהעמלות שבתי העסק ישלמו עבור השירות שצרכנים יקנו דרכם, יהיה נמוך מהתשלום שדורשת PayPal.

תשלום דיגיטלי אשר מתאים את עצמו להרגלים החדשים

ההשקה הרשמית של הארנק האלקטרוני תהיה ב-11 בדצבמר בשיתוף עם גוגל (Google) במסגרת יום הקניות המרכזי שהחברה מבצעת כל שנה. לדברי קליפר, כבר כעת יש כמה עשרות בתי עסק שהצטרפו לשירות והיא צופה שבתוך זמן קצר השירות יתרחב לאלפי בתי עסק בישראל.

רונן זרצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומנמ"ר ישראכרט. צילום: פלי הנמר

רונן זרצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומנמ"ר ישראכרט. צילום: פלי הנמר

הארנק האלקטרוני החדש שמוטמע בישראל מבוסס על שירות דומה שמאסטרקארד מפעילה כיום ב-24 מדינות.

מאז שהשירות הושק בפברואר 2013, MasterPass פעיל וזמין בקרב יותר מרבע מיליון קמעונאים ברחבי העולם. מספר העסקאות שבוצעו באמצעות MasterPass באירופה, גדל בששת החודשים האחרונים בשיעור ממוצע של 40% מדי חודש.

ההתאמה והיישום של השירות בישראל נעשה על ידי אגף מערכות המידע של ישראכרט, בראשותו של סמנכ"ל הטכנולוגיות, רונן זרצקי, וה-CTO של החברה, איתן יהודה. זרצקי יחשוף את המוצר ברמה הטכנולוגית בכנס פינטק של אנשים ומחשבים שייערך ב-25 בנובמבר.

אנדראס המברגר, מנהל מאסטרקארד ישראל, אמר כי "הצרכנים יכולים כיום לנהל את הקניות שלהם באופן מקוון באמצעות הסמארטפונים שלהם, בעודם נמצאים בכל מקום. הפתרון שלנו הוא תשלום דיגיטלי אשר מתאים את עצמו להרגלים החדשים, על מנת להמשיך ולפשט את תהליך התשלום למען הצרכנים".

רונן שטיין, מנכ״ל ישראכרט, אמר כי "הצרכן הישראלי, נחשב לצרכן טכנולוגי מתקדם המאמץ במהירות טכנולוגיות ופלטפורמות חדשניות, אשר מעניקות לו ערך מוסף. השנה רכשו למעלה מ-82% מהצרכנים בישראל מוצרים ושירותים דרך האינטרנט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים