מיני iPhone 5se – המוצר הראשון עליו תכריז אפל ב-2016

לפי דיווחים, ה-iPhone וה-iPad החדשים עומדים להיחשף ב-21 במרץ ● הופעת הבכורה מגיעה רק יום אחד לפני שהענקית אמורה להגיב לבקשת ה-FBI לפיצוח ההצפנה של מכשירו של הטרוריסט מסן ברנרדינו

אייפון

אפל (Apple) צפויה להגיע לעימות ראש בראש מול ה-FBI ב-22 במרץ, כאשר שני הצדדים יפגשו בשימוע בבית המשפט הפדרלי בריברסייד, קליפורניה.

השקת המוצרים החדשים יום לפני הדיון, מגיעה בשלב התיקו שלאחר ההסלמה ביחסים של הענקית עם הבולשת. הסלמה שנבעה מכך שהחברה נצטוותה לסייע לממשלה בפתיחת iPhone שבו עשה שימוש סעיד פארוק, אחד המחבלים בטבח שהתקיים בדצמבר האחרון בסן ברנרדינו, ושתוצאותיו המחרידות היו 14 הרוגים ו-22 פצועים.

הבקשה לפתוח את הצפנת הטלפון עוררה גל הפגנות ברחבי ארצות הברית, כשאנשים קראו והבהירו לשלטונות – אנחנו רוצים את הפרטיות שלנו. מנכ"ל אפל, טים קוק, אפילו טען כי פיצוח ה-iPhone מסן ברנרדינו יהיה "רע לאמריקה".

בראיון שהעניק ל-ABC News אמר קוק בנוסף כי "אם היינו יודעים את הדרך לקבל את המידע שנמצא בטלפון ושעוד לא נתנו, באופן שלא יחשוף מאות מיליוני אנשים אחרים, היינו עושים זאת, בכנות, אבל אנו מאמינים שאכן הדבר ישים מאות מיליונים אנשים אחרים בעמדת סיכון", הבהיר המנכ"ל. המחלוקת נוגעת בנושאים קונטרוברסאליים כמו חירויות האזרח ופרטיותו האישית, כמו גם ביחסי כוחות בין תאגידים ממשלתיים. רבים כבר התלכדו להיאבק נגד תביעת השלטונות, בטענה כי הפריצה הפוטנציאלית לנייד עלולה, לסברתם, לסכן את הבטיחות מאחר שהצפנה וטכנולוגיית אבטחה הן מה שמגונן על אובייקטים כמו בתי חולים ושדות תעופה.

ובינתיים, אפל מתחדשת בקרוב במספר מכשירים שהשקתם וחשיפתם הציבורית קרבות ובאות. החברה מתכננת לחשוף את המיני iPhone, שהוא בערך באותו גודל כמו ה-iPhone 5S, יום לפני מועד הדיון עם ה-FBI. דיווחים מוקדמים יותר השבוע טענו כי אפל תחשוף את המכשירים החדשים שלה ב-15 במרץ, ושהיו מי שכבר ראו את המיני iPhone בציורים שדלפו. לפי התיאורים ל-iPhone הקטן תהיה תצוגת 4 אינצ'ים ושבב מהיר יותר. בנוסף תספק החברה הופעה ראשונה לרצועות חדשות בעבור ה-AppleWatch ותמיכה ב-Apple Pay, שירות התשלומים הנייד של החברה.

אין זה זמן לנמנם בשלווה

אירוע ההשקה, שייערך ככל הנראה בסופו של דבר ב-21 במרץ, צפוי להתקיים בקמפוס של אפל בקופרטינו שבקליפורניה, כך על-פי Buzzfeed. בנוסף מדווח ה-9to5Mac שה-iPhone החדש צפוי להיקרא iPhone 5se וטוען שפרסום הציורים הראשונים של המכשיר נעשה במקרה. "המקורות שלנו אומרים כי המכשיר החדש הוא בעצם iPhone 5s 2013 עם שדרוגי חומרה ותוכנה פנימיים משמעותיים", כך נכתב בדיווח של 9to5Mac.

ענקית הטכנולוגיה מתכננת עוד הפתעות לאותו מעמד – ה-iPad Air 3 מתוכנן להיחשף אף הוא באירוע ויתגאה במצלמה טובה יותר, בתצוגת 9.7 אינץ', במראה רזה בהרבה ובשבב A9. רבים מאמינים גם שאפל תשחרר עדכון למערכת ההפעלה בעבור מכשירי המיני וה-iPad החדשים זמן קצר לאחר האירוע. העדכון עשוי לכלול מצב Night Shift שנועד לאפשר שיפור באיכות השינה של הלקוחות.

אבל בעבור החברה אין זה זמן לנמנם בשלווה – אפל מקווה שהשדרוג של מכשירי ה-AIR שלה יגרום לאנשים לרצות לקנות iPad חדש, וזאת לאחר שהמכירות של מכשירי ה-iPad נפלו בכמעט רבע לאורך השנה. כאקט נוסף למטרת הגדלת המכירות בוחנת אפל גם גרסת iOS Classroom, שנועדה להרחיב את השימוש במכשירי iPad שלה בבתי הספר.

מוקדם יותר השבוע הודיעה הענקית על עלייה ברווח הנקי ברבעון הראשון של 2016, ב-1.9%, ל-18.36 מיליארד דולר, וכן על עליית ההכנסות ב-1.7%, ל-75.87 מיליארד דולר. בעוד שהנתונים מהווים הצלחה בעבור החברה, המספרים בכל זאת לא עמדו בציפיות המוקדמות. עלייה זו במכירות ה-iPhone הייתה הנמוכה ביותר מאז הרבעון הפיסקלי השני של 2013.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים