מיהם המנמ"רים המצטיינים?

טקס הענקת התארים למובילים הטכנולוגיים משך אליו בכירים רבים בעולם ה-IT, שהגיעו לחלוק כבוד לעמיתיהם ● אלה הזוכים בתארים "מודלים לחיקוי" ו-"מתמידים במצוינות"

הצטיינות כדרך חיים. אילוסטרציה: BigStock

מנמ"רים נבחרים מארגונים ומגזרים שונים במשק זכו היום (ב') בתואר המנמ"ר המצטיין, במסגרת כנס CIO Road Map 2016 של אנשים ומחשבים.

במהלך הכנס, שנערך באולם האירועים LAGO בראשון לציון בהשתתפות מאות מנכ"לים מנמ"רים ועוד מקצועני IT בכירים, קיבלו הזוכים תארים על עבודתם ותרומתם בשנת 2015, ועל היותם מובילים טכנולוגיים.

הזוכים נבחרו על ידי ועדה בראשותו של פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב. חברי הוועדה היו: שלמה שמאי, מנמ"ר הפניקס; עדית שרויטמן, מנמ"רית החברה המרכזית למשקאות קלים; אודליה לבנון, סמנכ"לית אירני גרופ; ודן תל ניר, יועץ מחשוב בכיר.

האותות ניתנו בשלוש קטגוריות: מנמ"רים שמהווים מודלים לחיקוי, מנמ"רים ראויים להערכה ומנמ"רים שמתמידים בהצטיינות, לאחר שכבר קיבלו בעבר אותות הצטיינות. כמו כן, הוענקו פרס מפעל חיים ופרסי משרד החינוך.

מודלים לחיקוי

גיא הדרי, טבע
הדרי מנהל בטבע מעין בית תוכנה גלובלי, על כל המשתמע מכך, שמועסקים בו אלפי עובדים המבוזרים גיאוגרפית בפעילות חובקת עולם. הוא מדווח לסמנכ"ל הכספים של החברה. פרויקט הדגל בטבע בשנים האחרונות בתחום ה-IT היה פרויקט סאפ (SAP), מתוך שאיפה לתהליכים גלובליים בטווח של 5-7 שנים.

תרומתו של הדרי מתבטאת בבניית תוכנית עבודה מחייבת עם הנהלת טבע. החזון המוביל הוא הפיכת התפיסה של הארגון כ-"חברת החזקות" של אוסף חברות שנרכשו לחברה גלובלית, ניהול מערך של מאות פרויקטים בשנה, בניית תשתית ניהולית תהליכית בארגון גלובלי, והגדרת אסטרטגיה לדיגיטל ול-eHealth בחברה. הדרי נמצא בעיצומה של הכנת התוכנית.

גיא הדרי, מנמ"ר טבע. צילום: ניב קנטור

גיא הדרי, מנמ"ר טבע. צילום: ניב קנטור

אבי כוכבא, בנק הפועלים
כוכבא מהווה מודל לחיקוי גם ביחס לתפקודו כמנמ"ר, ובעת הזאת – כדוגמה למנמ"ר ש-״חצה את קווי ה טכנולוגיה״ ועבר למקום הבא שבו מנהלי מערכות המידע יידרשו לתפקד: בתחום הובלת החדשנות, המבוססת על הנכסים הדיגיטליים של הארגון.

פרויקטים של שירותים מתקדמים ללקוחות פרטיים, אפליקציות מובייל וניסיונות לעיצוב הסניף הדיגיטלי היו ההישגים הטכנולוגיים של בנק הפועלים ב-2015 – וכוכבא הוא מנהל שמבין טכנולוגיה ותפעול שוטף ואת חשיבותם העצומה להתנהלות הארגון. הוועדה ציינה את מעורבותו בגיבוש "אסטרטגיה דיגיטלית" לארגון ב-2014 מול עולם בנקאות שמתפתח בכיוונים "מערערים" – שהוא עצמו נקרא לממש אותם בימים אלה.

"כוכבא הוא מקור להשראה ומודל לחיקוי מובהק למנהלי מערכות המידע", ציינה הוועדה.

אבי כוכבא, משנה למנכ''ל בנק הפועלים ומנהל חטיבת החדשנות בבנק. צילום: ניב קנטור

אבי כוכבא, משנה למנכ"ל בנק הפועלים ומנהל חטיבת החדשנות בבנק. צילום: ניב קנטור

לוי הלוי, בנק דיסקונט
הוועדה מצאה כי הלוי "מהווה מודל של שילוב נכון בין עסקים לטכנולוגיה". בין היתר, היא התרשמה מהובלת תוכנית אסטרטגית למחשוב, דיסקונט 2020, שמטפלת בזמינות מערכות, בהעלאת רמת השירות ובבנקאות המחר. "הלוי מיישם את האסטרטגיה של הבנק, המשולבת בארגון העסקי, ונותן פירוש אחר, מעניין, למושג חדשנות בהשוואה לבנקים אחרים", ציינה הוועדה.

לוי הלוי, סמנכ"ל טכנולוגיות ותפעול בבנק דיסקונט. צילום: ניב קנטור

לוי הלוי, סמנכ"ל טכנולוגיות ותפעול בבנק דיסקונט. צילום: ניב קנטור

שי מיקהל, דיפלומט
הוועדה קבעה כי מיקהל הוא מנמ"ר "לא שגרתי", שהתחיל מארגון ושיטות, וכיום הוא סמנכ"ל תהליכים וטכנולוגיות. עוד ציינה הוועדה כי הוא "בעל חשיבה חדשנית ומתקדמת, שאחראי על מערכות מידע גלובליות אחודות לכל המדינות. מוביל תהליכים וטכנולוגיה. דיפלומט היא חברה בינלאומית להפצת מוצרי צריכה עם מחזור של שני מיליארד שקלים ו-3,000 עובדים, מתוכם 2,500 משתמשי מחשב. מיקהל מאמין ב-IT כמאפשר של הפעילות העסקית, ההפצה והשיווק של מוצרי צריכה".

שי מיקהל, מנמ"ר דיפלומט

שי מיקהל, מנמ"ר דיפלומט

יגאל פדאל, נשר
פדאל הצטרף כחבר הנהלת נשר בתחילת השנה והעלה לאוויר אפליקציות מתקדמות, שמסייעות לניהול המפעל. הוועדה התרשמה מפעילותו הנמרצת מול מועצת המנהלים כדי להעמיק את המודעות לחשיבות ה-IT, שהובילה לגידול בתקציב ההשקעות.

אחד מהישגיו הוא יצירת תמונה אחידה בכל הארגון, שכללה, בין היתר, הכנסת מערכת BI (אמת אחת). הוא ציין כי הוא משלים פערים במרחב התשתיות, החליף מערכות מיושנות כמו לוטוס (Lotus) במערכות חדישות ועושה מאמץ לכוון את המערכות מתוך מבט ללקוח.

יגאל פדאל, מנמ"ר נשר. צילום: קובי קנטור

יגאל פדאל, מנמ"ר נשר. צילום: קובי קנטור

מתמידים במצוינות

בקטגוריה זו נבחרו שני מנמ"רים שזכו בעבר באות הצטיינות והוועדה מצאה אותם ראויים לאות הערכה פעם נוספת.

שי גוטמן, UPS ישראל
הוועדה קבעה כי גוטמן הוא מנמ"ר שחושב עסקית, ובין היתר הטמיע מערכות לניהול תהליכי הארגון, מובייל ונגישות ללקוח, ועסק רבות בפיתוח יכולות מתקדמות לאנשי המחשוב. גוטמן השקיע מאמצים להעברת הארגון לעידן הדיגיטלי, שיביא חדשנות ביישומים ללקוח. הוא מנהל 25 עובדים עם תקציבים משמעותיים, שמבטאים את מחויבות ההנהלה ל-IT.

שי גוטמן, מנמ"ר UPS ישראל. צילום: קובי קנטור

שי גוטמן, מנמ"ר UPS ישראל. צילום: קובי קנטור

ב-2014, כאשר קיבל את אות ההצטיינות הראשון, כתבה הוועדה: "גוטמן פועל כמנמ"ר בסביבה עסקית מאתגרת, בתוך מערכת שמבוססת על זכיינות גלובלית, אבל עם מעמד עצמאי, 'בסוף רשימת העדיפויות' העולמית. הוא מעניק ל-UPS 'שקט תפעולי' לביצועים העסקיים, מול סוגי לקוחות מגוונים. הוא סייע בהפיכת החברה למרכז חדשנות עם סטארט-אפים, תוך מיקוד בעיקר וקידום יוזמות מרשימות לייעול ושיפור השירות באמצעות תשתית מחשוב מתקדמת ויצירתית התומכת בתהליכים התפעוליים במצב ניידות".

שירה לב עמי, משרד הבריאות
לב עמי הובילה את פרויקט המחשוב נמר של משרד הבריאות וקיבלה אחריות עליו. כמו כן, היא הובילה תוכניות עבודה משותפות לכל גופי הבריאות ומקדמת תהליכים דיגיטליים בניהול המשרד, כגון מחשוב תהליכי רישוי רופאים ומערכת ניהול תורים ברפואה.

שירה לב עמי, מנמ"רית משרד הבריאות

שירה לב עמי, מנמ"רית משרד הבריאות

ב-2014, כאשר קיבלה את אות ההצטיינות הראשון, כתבה עליה הוועדה: "לב עמי מביאה למשרד הבריאות מבט ניהולי חד ומתוחכם, חשיבה תהליכית וניסיון 'לעשות סדר', שמתבטאים בבנייה מחודשת של מערכות המידע בסביבה הטרוגנית מגוונת עם 100 יחידות עסקיות, 160 תהליכים עסקיים ו-15 פלטפורמות טכנולוגיות, וללא תהליך ליבה מרכזי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים