משרד הבריאות מיחשב את מבצע חיסון האוכלוסיה נגד שפעת החזירים; ההיקף: כ-150 אלף שקלים

המערכת פותחה על ידי אנשי ה-IT של המשרד בשיתוף עם חברת E121 ● היא מתעדת את כל הנתונים אודות החיסון, בשלב ראשון עבור מי שהוגדרו כקבוצות בעדיפות גבוהה לקבלו, ולאחר מכן - עבור כל מי שיגיע להתחסן ● "לאחר החיסון, מפיקה המערכת טופס אישור, ובמקביל - מוזרמת האינפורמציה למאגר מרכזי, המאפשר קליטת מידע הן ממרכזים רפואיים שמחוברים למחשב של המשרד והן מקופות החולים", אמר רביב רז, מנכ"ל E121

אגף ה-IT במשרד הבריאות וחברת E121 השיקו מערכת לתיעוד ורישום נתונים אודות החיסון הניתן לציבור נגד שפעת החזירים. לאנשים ומחשבים נודע, כי בשלב ראשון, מופעלת בימים אלה המערכת עבור קבוצות האוכלוסייה שהוגדרו על ידי משרד הבריאות כעדיפות ראשונה – צוותים רפואיים, חולים כרוניים וילדים. בהמשך היא תתעד ותמפה את כל אזרחי המדינה שיגיעו להתחסן. עלות הפיתוח של המערכת נאמדת ב-150 אלף שקלים, לא כולל ציוד ומערכות לוגיסטיות בפריסה ארצית, למקומות שבהם מתבצעים החיסונים.

בראשות הפרויקט עומדים איתן מלבד, מנמ"ר משרד הבריאות, ורביב רז, מנכ"ל E121 ויועץ מיחשוב בכיר למגזר הבריאות. "המערכת משלבת ממשק תפעולי קל ונוח לשימוש לכל אלפי אנשי הצוותים הרפואיים שמבצעים את החיסון", אמר רז. "לאחר שמתבצע החיסון, מפיקה המערכת טופס אישור למתחסן, ובמקביל – מוזרמת האינפורמציה למאגר מרכזי שיושב במשרד הבריאות, המאפשר קליטת מידע הן ממרכזים רפואיים שמחוברים ישירות למחשב המשרד והן מקופות החולים, שמזינות את הנתונים למחשבים שלהן ומעבירות מידע שוטף פעמיים ביום".

הוא הוסיף, כי "המערכת מאפשרת לוגיקה קלינית שבין השאר ממליצה לצוותים המחסנים איזה סוג חיסון לבצע ובאיזה מינון, וכן מתי לחסן את המטופל. זאת, על סמך נתונים דמוגרפיים וקליניים שלו". לדברי רז, "יש במערכת סט של התרעות, בקרות והמלצות המבוססות על חוקים עסקיים".

עוד אמר רז, כי "צוות הפיתוח של המערכת נדרש לפתח במהירות מערכות חוקים גמישה על מנת לענות על הדרישות הייחודיות של החיסון".

עם תחילת ביצוע החיסונים הוקם במשרד הבריאות חמ"ל שמקבל בכל רגע נתון מידע שוטף על היקפם, כמו גם על היקף המחוסנים. זוהי הפעם הראשונה שמתקבלת תמונה אפידמיולוגית מלאה בכל מה שקשור לחיסונים, עובדה שמסייעת למשרד לקרוא את מפת התחלואה ולקבל החלטות בהתאם. עד כה נאגרו במאגר של המשרד יותר מ-56 אלף רשומות.

במשרד הבריאות מציינים את שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט (Microsoft), שאיפשר לצוות הפיתוח של רז לסיים את העבודה בתוך פחות מחודש.

מערכת זו היא הפיילוט הראשון של פרויקט רח"לי, שמטרתו למחשב את פנקס החיסונים של כל אזרחי המדינה. גם פרויקט זה מבוצע עבור המשרד על ידי E121, ועלותו המוערכת היא כעשרה מיליון שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים