בעקבות הטבח באורלנדו: לא כל הרשת זוכרת

גולשים רבים התאבלו על הנרצחים במעשה הטבח במועדון של קהילת הלהט"ב, אבל היו גם לא מעטים שנתנו לשנאה שלהם להרים ראש

להט"בפוביה לצד הזדהות ברשת

הטבח במועדון ה-Pulse של קהילת הלהט"ב באורלנדו, בו נרצחו יותר מ-50 בני אדם, עורר גל של תגובות וממי"ם ברשת. אלא שלצד התגובות המחבקות והמביעות סלידה מהרצח, הלהט"בפוביה הרימה ראש וגולשים רבים השתמשו ברשתות החברתיות כדי להביע את שנאתם כלפי הקהילה הגאה, ואף לברך על מעשה הטבח.

הרשתות החברתיות מלאות בשנאה כלפי להט"בים בכל ימות השנה, אולם הפעם היו גולשים שהתעלו על עצמם. אחת מהם כתבה: "יום חג, בקרוב מאוד פה אצלנו. מגיע צל"ש לרוצח מאורלנדו, כן ירבו".

לעומת זאת, גולשים אחרים הביעו את הזעזוע שלהם מהרצח ויצרו מ"מים שמביעים תמיכה בקהילה הלהט"בית. רבים החליפו את תמונת הפרופיל לצילום שלהם עם הכיתוב "כולנו אורלנדו". מ"מים שנוצרו בעקבות הטבח נשאו כיתובים כגון "השנאה הורגת", "ואהבת לרעך גם אם הוא לא כמוך" ו-"יותר אהבה, פחות שנאה", עם ההאשטאג "התפללו למען אורלנדו". מ"ם אחר יצא נגד המ"ם הזה בטענה כי הדת מפיצה שנאה וקוראת לרצח הומואים. היה גם מ"ם שקרא לקהילה הגאה להתאחד בעקבות המקרה ולחבריה לקבל את כל החלקים בה.

איך הגיבו הסלבס?

סלבס רבים הביעו גם הם את סלידתם מהמעשה. מדונה, למשל, פרסמה את תמונת הנשיקה המפורסמת שלה עם בריטני ספירס וציטוט שלה לפיו "אי אפשר להשתמש בשם האלוהים או הדת כדי להצדיק אלימות, פגיעה, שנאה או אפליה". זאת, לאחר שהרוצח ביצע את הטבח "בשם האסלאם" ודאעש נטל אחריות עליו.

הנשיקה של מדונה ובריטני ספירס. מתוך עמוד הפייסבוק של מדונה

הנשיקה של מדונה ובריטני ספירס. מתוך עמוד הפייסבוק של מדונה

הזמרת קשה כתבה: "לפעמים דברים משאירים אותך בלי מילים. לבי עם המשפחות והאהובים של הקורבנות. זה כל כך עצוב. אני לא מבינה מדוע הטבח הזה קרה. אני כל כך מצטערת".

גם קים קרדשיאן טענה שהיא בלי מילים ולצד זה הוסיפה שהאהבה, המחשבות והתפילות שלה נתונות "לכולם באורלנדו".

שר, אחת הדיוות הגדולות של הקהילה הגאה, צייצה: "אין מילים טובות מספיק! כשיש פצועים, נפגעים, נרצחים – כולנו בוכים, כולנו אבלים! כולנו חסרים בלעדיכם, המשפחה המורחבת שלי". היא סיימה את הציוץ שלה בהאשטאג "אתם לא לבד".

מזדהים עם המועדון שבו בוצע הטבח

מזדהים עם המועדון שבו בוצע הטבח

בתוך כך, פייסבוק (Facebook) הפעילה לאחר הטבח את ה-Safety Check שלה, על מנת לאפשר לגולשים שנמצאו בקרבת מקום לדווח שהם בריאים ושלמים. הרשת החברתית מפעילה את המנגנון הזה באירועים כגון פיגועים המוניים ואסונות טבע.

בנוסף, מועדון ה-Pulse עצמו השתמש בזמן אמת בחשבונות הפייסבוק והטוויטר (Twitter) שלו כדי לקרוא לגולשים לעזוב את המועדון ו-"לרוץ כמה שיותר מהר", כדי להציל את עצמם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים