סלקום: גולן טלקום חייבת לנו לפחות 900 מיליון שקלים

בעקבות ההסכם בין גולן טלקום ל-HOT Mobile דורשת ממנה סלקום לפצות אותה בגין הפרות של הסכמים שלכאורה ביצעה

מיכאל גולן, מנכ"ל גולן טלקום

הסכם אירוח הרשתות שחתמה גולן טלקום בשבוע שעבר עם HOT Mobile מביא את סלקום לעמוד על הרגליים האחוריות: החברה טוענת בדיווח שהגישה הבוקר (א') לבורסה כי ההסכם בין שתי החברות מהווה הפרה של ההסכם בינה לבין גולן. לדבריה, במידה שההפרות, לטענתה, לא תתוקנה, יהיה על גולן לשלם לה לפחות 900 מיליון שקלים.

הודעתה של סלקום מגיעה לאחר שבשבוע שעבר נחתם בין HOT Mobile לבין גולן הסכם אירוח רשתות לתקופה של 10 שנים. ההסכם יאפשר לגולן להישאר חברה עצמאית ולהמשיך להציע את שירותיה. הוא תלוי באישור הממונה על ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת.

נראה שסלקום מעוניינת לטרפד את העסקה, שנחתם לאחר שההסכם בינה לבין גולן טלקום לא אושר על ידי הגורמים הרגולטוריים. כמו כן, קיים בין שתי החברות הסכם נדידה. בהודעתה כותבת החברה כי היא "מבינה שבעל השליטה ב-HOT Mobile הודיע על חתימת הסכם ארוך טווח לא בלעדי למתן שירותי אירוח לגולן טלקום על גבי הרשת הסלולרית שבה עושה HOT Mobile שימוש. החברה הודיעה לגולן טלקום ולבעלי מניותיה כי ההסכם מהווה הפרה של הסכם רכישת מניות גולן והסכם הנדידה שנחתם בין החברה לגולן טלקום, ובכלל זה התחייבות לרכישת שירותים בבלעדיות והתחייבויות שלא לשנות מהותית את העסק הנרכש".

סלקום מזהירה: ננקוט "באמצעים העומדים לרשותנו"

"החברה הודיעה עוד לגולן טלקום ובעלי מניותיה שאם לא תתוקנה ההפרות של הסכם הרכישה והפרת הסכם הנדידה, היא רשאית לסיים את ההסכם ולדרוש תשלום מיידי של 600 מיליון שקלים + מע"מ בגין פער שירותי הנדידה; לדרוש החזר הנחות מהותיות שניתנו לגולן טלקום במסגרת הסכם הנדידה שהיו מותנות בבלעדיות הנ"ל, שבהתאם לחישובים ראשוניים מגיע לסכום של כ-300 מיליון שקלים; וכן לדרוש פיצוי עבור תשלומים עתידיים, עד לתום תקופת הבלעדיות", נכתב בהודעת סלקום.

כמו כן, מסרה החברה שהיא "הודיעה לגולן טלקום ולבעלי מניותיה כי באם לא יתקנו את כל ההפרות הנ"ל בטווח הזמנים שהוגדר בהסכם, החברה תנקוט כנגדם בכל האמצעים שעומדים לרשותה בהתאם להסכם הרכישה, הסכם הנדידה וכל דין".

עוד לפי סלקום, "הפחתה מהותית עתידית של ההכנסות מגולן טלקום תשפיע מהותית לרעה על הכנסות החברה ועל תוצאותיה הכספיות".

טרם נמסרה תגובת גולן טלקום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גזלן טלקום

    הדבר היחיד שמתמזג עם החברה הזו זאת ענבל אור! חברה של גנבים שניסתה לעשות סיבוב על המדינה כמו שהיא עושה על הלקוחות שלה כשהיא גובה בעבור חודש מראש, גם אם הלקוח עבר באמצע החודש! גולן לידיעת כולם, גובה ב24 לחודש בעבור חודש מלא. כך שאם עברתם בראשון לחודש לחברה אחרת לדוגמה, היא תגבה עבור חודש מלא!!! גזלן גולן כבר מחכה לבית המשפט לתביעה ייצוגית נגדו!

אירועים קרובים