פייסבוק נאבקת בתכנים המזויפים – ותוך כדי גם במארק צוקרברג

איך קרה שהרשת החברתית הענקית העלימה פוסטים שעסקו בסוגיית הידיעות המזויפות, שפרסם לא אחר מאשר המייסד והמנכ"ל שלה?

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק

ביום ג', למשך זמן קצר, הסירה פייסבוק (Facebook) שני פוסטים ארוכים ובולטים שטיפלו בבעיה של התפשטות החדשות המזויפות על הפלטפורמה החברתית שלה.

ההסרה – שקשורה ככל הנראה למאבק שהכריזה הרשת בתופעה הכל כך מדוברת – משכה את תשומת הלב של המשתמשים וזוהתה על ידי חברי הרשת במהירות, ולא בכדי – הידיעות שהוסרו היו של לא אחר מאשר מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג.

לפי CNN, מיד לאחר שהדברים פורסמו בתקשורת, החזירה ענקית המדיה החברתית במהירות את הפרסומים לאוויר והודיעה כי הם "הוסרו בטעות".

בפוסט אחד מה-12 בנובמבר ניסה צוקרברג להצניע חששות לגבי השפעת החדשות המזויפות על הבחירות וכתב ש"יותר מ-99% ממה שאנשים רואים הוא אותנטי". בפוסט השני, מיום ה-19 בנובמבר, התווה צוקרברג צעדים שפייסבוק מתכוננת לנקוט בכדי לפרק את תופעת ההתפשטות של המידע השגוי בפלטפורמה שלה.

השפעה בשל חשיפה אינטנסיבית לתכנים

מאז סיום הבחירות לנשיאות ארצות הברית עומדת פייסבוק תחת מתקפה קשה בטענה שפרסומם של תכנים כוזבים שאפשרה במהלך הקמפיין תרם לבחירתו של דונלד טראמפ ולפגיעה בסיכוייה של הילרי קלינטון לנצח. באופן נרחב יותר נדונו תפקידה והשפעתה של הרשת החברתית הדומיננטית על כמעט 1.8 מיליארד בני האדם שמשתמשים בשירותיה ונחשפים באופן אינטנסיבי לתכנים שמתפרסמים בה כל העת.

מספר ימים לאחר הבחירות, במהלך כנס Techonomy שנערך בקליפורניה, אמר צוקרברג, בהתייחסו לדברים, כי "באופן אישי אני חושב שהרעיון שחדשות מזויפות בפייסבוק – שהן כמות קטנה מאוד מהתוכן – השפיעו על הבחירות בכל דרך שהיא, זה רעיון די משוגע". אבל כעבור זמן מה, ועם שוך הסערה, הודה מייסד פייסבוק כי לחברה שלו יש עוד עבודה לעשות בכל הנוגע במלחמה נגד תוכן מטעה ומזויף. אם כי יש להניח שהוא לא התכוון למאבק ישיר בתכניו שלו עצמו.

דובר פייסבוק, ג'יי ננקארו, אמר ל-CNN כי ההסרה "נגרמה בשל שגיאה באחת המערכות שלנו והפוסטים שוחזרו". הוא הוסיף כי החשבון של צוקרברג לא נפרץ למשך הזמן הזה, וכי "הוא עומד מאחורי המילים שכתב בפוסטים שלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים