76% מבכירי ההיי-טק אופטימיים לגבי התעשייה בעידן טראמפ

מרבית הבכירים סבורים שהנשיא החדש יהיה טוב לתעשיית הטכנולוגיה בארצות הברית ● פערים בולטים בין העמדות שלהם לאלה של הציבור האמריקני

הבכירים: ההיי-טק האמריקני ימשיך לעלות - גם בעידן הנשיא החדש. אילוסטרציה: BigStock

רוב גדול של בכירי ההיי-טק בארצות הברית – 76% – חושבים שימיו הטובים של הענף עוד לפניו, ו-59% מהם מאמינים שממשלו של דונלד טראמפ יהיה טוב לתעשיית הטכנולוגיה – כך עולה מסקר של פירמת יחסי הציבור והתקשורת Burson-Marsteller, שמיוצגת בארץ על ידי חברת המדיה ויחסי הציבור MSComms. לשם השוואה, 59% מהציבור הרחב סבורים שההיי-טק האמריקני ישגשג בשנים הקרובות ו-50% סבורים שממשל טראמפ יהיה טוב לענף.

הסקר נערך על ידי חברת המחקר PSB בקרב מדגם של 1,000 נשאלים מהציבור הרחב בארצות הברית ובקרב מדגם נוסף של 500 בכירים מתעשיית ההיי-טק האמריקנית – מנהלים בחברות טכנולוגיה או משקיעים במגזר זה.

מהנתונים עולה ש-73% מבכירי ההיי-טק מאמינים שהתעשייה תתרום ליצירת מקומות עבודה חדשים בארצות הברית, בהשוואה ל-63% מהציבור. 73% מבכירי התעשייה השיבו שחדשנות היא גורם קריטי לשימור מעמדה של ארצות הברית בכלכלה העולמית ושתעשיית ההייטק תורמת לכך, לעומת 59% בלבד מהציבור.

באופן כללי, 52% ממקבלי ההחלטות בעמק הסיליקון מאמינים שארצות הברית נמצאת בכיוון הנכון אל מול 27% בלבד מאזרחי המדינה ושיעור המאמינים שהכלכלה תשתפר בתקופת כהונתו של טראמפ כנשיא עומד על 59% ו-46%, בהתאמה. כמו כן, קיימת תמימות דעים שלפיה תעשיית ההיי-טק תפעל באחריות ומתוך דאגה לאינטרסים של ארצות הברית.

הציבור הרחב לא אופטימי

בניגוד לאופטימיות של בכירי תעשיית ההיי-טק בארצות הברית בנוגע למצב הכלכלה בהווה ובעתיד, הציבור האמריקני הרחב הביע חששות שונים. 59% ממנו סבור שהמדינה הולכת בכיוון הלא נכון. יתרה מכך, פחות ממחצית הציבור (43%) חושבים שכלכלת ארצות הברית נמצאת כיום במצב טוב יותר מאשר לפני ארבע שנים, ורק אחד מכל חמישה נשאלים ציין שהמצב צפוי להיות טוב יותר בעוד חמש שנים.

הן בכירי ההיי-טק והן הציבור האמריקני הרחב מאמינים שתעשיית הטכנולוגיה תשתפר בארבע השנים הבאות (56% ו-66%, בהתאמה), אולם הם פחות בטוחים בנוגע לתרומתו של טראמפ להצלחה הזו. רק 50% מהציבור הרחב ו-59% מבכירי ההיי-טק השיבו בחיוב לשאלה "האם טראמפ נחשב בעיניך לתומך של תעשיית הטכנולוגיה?". בכירי התעשייה נחלקו שווה בשווה בתשובה לשאלה איזה משטר מבין טוב יותר את צרכי החברות בתעשייה – זה של טראמפ או זה של אובמה, בעוד שבציבור הרחב היה רוב של 58% לטובת הממשל של טראמפ בשאלה זו.

כשהתבקשו לבחור מילה אחת המתארת את תחושתם לגבי עתיד תעשיית ההיי-טק תחת הנשיא החדש, 37% מבכירי ההיי-טק בחרו במילה חיובית – אופטימי, אנרגטי, תומך או נלהב; 34% בחרו במילה שלילית – מודאג, חרד, מותקף או כועס; ו-27% העדיפו מונח ניטרלי – נחיה ונראה, ניטרלי, ככה ככה או רגשות מעורבים. הציבור הרחב היה אמביוולנטי יותר בקשר להשפעה הצפויה של

הממשל החדש בבית הלבן על עתיד תעשיית ההיי-טק, כאשר 39% בחרו במונח ניטרלי, 33% בחרו במילה אופטימית ורק 27% – במילה שלילית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים