עובדות אובר למנכ"ל, טראוויס קלאניק: "יש לנו בעיה מערכתית"

במהלך פגישה של קבוצה בת יותר מ-100 מהנדסות עם מנכ"ל חברת שיתופי הנסיעות, קראו העובדות לטפל בבעיות של סקסיזם והטרדה מינית בחברה

טראוויס קלאניק, מייסד ולשעבר מנכ"ל אובר. צילום: Joe Seer/BigStock

בסוף השבוע נפגש מנכ"ל אובר (Uber), טראוויס קלאניק, עם קבוצה של יותר מ-100 מהנדסות (המכונה "Lady Eng"), בכדי לדון בטענות המטלטלות שהוטחו לאחרונה בחברה בגין הטרדות מיניות וסקסיזם.

במהלך הפגישה המיוחדת, במתכונת Hourlong, העמידו המהנדסות את קלאניק מול מה שהן טוענות שהיא בעיה מערכתית בחברה, ודחקו בו להתחיל "להקשיב לאנשיך", כך על-פי הקלטה שתוכנה התפרסם באתר BuzzFeed News.

קלאניק – אמוציונלי בנושא

"במצב שבו נשים רבות חוו דברים כאלה, האחריות לזכות באמינות היא עלינו", אמר קלאניק. "חלק מהדרך למקום שבו יש יותר אופטימיות הוא על ידי לקיחת העניין, התנצלות, הבנה ועשיית כל שביכולתנו כדי להגיע לשורש הדברים".

האירוע כולו נערך רק ארבעה ימים אחרי פוסט שפרסמה סוזן פאולר, מהנדסת לשעבר באובר, שתיאר אווירה סקסיסטית בחברת הענק. הפוסט תיאר את המקרה של פאולר, שבו סירבה החברה, לטענתה, לטפל בתלונות על הטרדות נגד בכיר, מפני שהעובד הוא "ביצועיסט ברמה גבוהה".

בפגישה דנו הצדדים בפנים הרבים של העניין, החל בהתמודדות של אובר עם המשבר המכוער, המשך ברגשי החרטה שהביע קלאניק הרגשני, שהבטיח "אמינות וצדק כללי", וכלה בחקירה הפנימית, שלצורכה נשכר היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אריק הולדר, ושמשתתפת בה גם חברת מועצת המנהלים של אובר, אריאנה הפינגטון.

"אני חושבת שאנחנו צריכים להתייחס לפיל שבחדר… וזה כל מי שבחדרים האלה כעת, הסבור כי קיימת בעיה מערכתית כאן. לא היינו פה אם לא היינו עושות זאת", אמרה מהנדסת אחת לקלאניק. "אני לא חושבת שאנחנו צריכים את עזרתו של אריק הולדר בלהודות בפני עצמנו כחברה ששיש לנו בעיה מערכתית".

"צודקות. צודקות. בסדר", השיב קלאניק, "אני מבין".

דברים לא צודקים להפליא

בהמשך הפגישה, בהתייחסו לאותה בעיה, הוסיף קלאניק ואמר כי "יש אנשים בחדר הזה שחוו דברים שהם לא צודקים להפליא. אני רוצה למגר את העוול. אני רוצה להגיע אל האנשים אשר עושים את המקום הזה למקום רע. ויש לכן את ההתחייבות שלי".

לדבריו, "אני מבין שזה גדול יותר מהעניין של סוזן, ואני רוצה שתדעו שאני מתמקד בעקירת שורשי הדברים ובלהיות מאוד אגרסיבי בנוגע לכך, ובה בעת להיות תומך ואמפתי ולנסות לבנות תמיכה ואמפתיה ברחבי הארגון… זה קצת אמוציונלי בשבילי ואני מצטער. אני בטוח שזה נושא רגיש גם בעבור חלק מכן".

לא קל לקלאניק לאחרונה. בנוסף לנושאים הקשים שהציפה פאולר, הוא ניצב בפני לחץ חברתי עז לנטוש את הוועדה המייעצת העסקית של טראמפ, שבה הוא לוקח חלק, וניצב בפני קמפיין חרם שלם כנגד החברה, המרוכז תחת ההאשטג deleteuber#.

בנוסף, ביום ד' האחרון, פרסם הניו יורק טיימס (New York Times) מאמר שמתח ביקורת חריפה על תרבות העבודה של אובר, ושכלל הצגתה של תקרית שבה מנהל אחר, שרצה לנזוף בעובדת שלא תפקדה מספיק טוב, איים להכות אותה עם מחבט בייסבול.

יום לאחר מכן פרסמו המשקיעים של אובר, מיטש ופרדה קאפור, מכתב גלוי אל חבר המנהלים של החברה והמשקיעים שלה, שבו יצאו בגנות "דפוסים רעילים" באובר, וביקרו אותה על בחירת "צוות של יודעי דבר" על מנת לחקור את התרבות ההרסנית שלה ולתת המלצות לשינוי.

ניגוד עניינים בצוות החוקר

"אריק הולדר עובד מטעם אובר מאז יוני האחרון, לפחות, כשהוא והחברה שלו נשכרו לסנגר מטעם אובר כנגד מחוקקים בנוגע למאגר טביעות אצבעות, כחלק מבדיקות רקע על נהגים", הסבירו הקאפורים. גם אודות בחירתה של הפינגטון הביעו בני הזוג ביקורת בשל מעורבותה בנושאים שהם בניגוד עניינים לחקירת החברה.

קלאניק עשה כמיטב יכולתו כדי להפריך את הביקורת הזו במהלך הפגישה ואמר כי "יש מעט מאוד משרדי עורכי דין בעולם שלא עבדנו איתם בדרך כלשהי". קלאניק גם אמר כי אובר כמעט ולא שילמה עד כה להולדר דמי טרחה.

בתגובה לדברים של קלאניק, שהוקלטו בפגישה, סיפקה אובר הצהרה לתקשורת מטעם הולדר שבה נאמר כי "אני אשים את המוניטין האישי שלי מאחורי כל מה שאומר. אני חושב שאני כבר הוכחתי לאורך כל הקריירה שלי את היכולת להיות עצמאי, כדי לא לפחד להביע דעות סותרות, וזה מה שאמרתי לכולם כאן באובר".

"אם אתם עומדים לבקש ממני לעשות זאת, אתם צריכים להיות מוכנים שאני פשוט אסתכל על העובדות כפי שהן, אבחן את המדיניות כפי שהיא, אמדוד את התרבות הקיימת, ואתן המלצות על הבסיס הזה, בלי כל קשר לדבר אחר מלבד זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים