"ישראל איננה מדינה מונגשת ואסור להשלים עם זה"

בוועידת נגישות לישראל אמר אריק פינטו, מנכ''ל בנק הפועלים, כי "הנגישות איננה זרה לי - כילד חליתי במחלת הפוליו ומאז אני מתקשה בהליכה - אני הולך לאט וחושב מהר"

אריק פינטו, מנכ''ל בנק הפועלים. צילום: ניב קנטור

"18% מתושבי המדינה הם אנשים עם מוגבלויות מסוגים שונים. קצב הגידול של אנשים עם מוגבלויות גדול מקצב גידול האוכלוסייה. ישראל היא מדינה לא מונגשת, ואין להשלים עם מצב זה. עלינו לפעול למען שילוב מלא של כל האוכלוסיות", כך אמר אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים.

פינטו דיבר בכנס החמישי שערכה עמותת נגישות לישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות אנשים, חלקם עם מוגבלויות, מהארץ ומחו"ל. את המליאה המרכזית הנחה העיתונאי לשעבר, גלעד עדין.

בפתח דבריו שיבח פינטו את יובל וגנר, מייסד ונשיא עמותת נגישות לישראל, ואמר כי "הוא משפר את איכות חייהם של הרבה אנשים עם מוגבלויות, הוא מעלה את הנושא לסדר היום הציבורי".

"הנגישות איננה זרה לי", אמר פינטו. "כילד חליתי במחלת הפוליו ומאז אני מתקשה בהליכה. אני הולך לאט וחושב מהר. הקושי הזה שלי מכניס אותי אוטומטית לתווית של אנשים עם מוגבלויות. אלא שאינני אדם עם מוגבלות: כל חיי נלחמתי להגשים את חלומותי. מעולם לא נתתי למוגבלות לעוצרני. אני בסך הכל אדם עם מוגבלות פיזית – אלא שאת המוגבלות – החברה היא זו שיוצרת".

"החברה היא זו שמגבילה אותי"

"מספר האנשים עם מוגבלויות רב יותר ממה שאתם יודעים", אמר פינטו. "רוב האנשים נושאים עימם מוגבלות, בין אם היא גלויה לעין, או שלא. החברה היא זו שמגבילה אותי, כאשר היא מאפשרת קיום של מוסדות שאינם נגישים, עם מדרגות בלא מעלית, עם מגרשי חניה הנמצאים במרחק עצום מהמבנה, כאשר היא לא מסמנת מספיק חניות עבור נכים. החברה מקשה עלי לאכול במסעדות שרובן אינן נגישות. החברה נוטעת בי חשש שלא אצליח להתנייד".

"חוסנה של מדינה נובע מיכולתה לראות את האחר, הדונה", אמר מנכ"ל בנק הפועלים, "בהציבה לפני האחר מגבלות, היא חוטאת לערכים שלה. התמזל מזלי וזכיתי לעמוד בראש גוף המסייע לשינוי. הבנק תורם את חלקו להפיכת ישראל למדינה המסירה המגבלות מדרכם של אנשים עם לקויות. אני קורא לחברי בקהילה העסקית להצטרף לשינוי שאנו מסייעים לו".

לכל הפחות לצמצמם את המוגבלויות

הבנק, אמר מנכ"ל הפועלים, "רואה בנגישות נושא מהותי וחובה עסקית. אנו מחויבים לכך שהשירותים הבנקאיים יהיו ידידותיים לכולם – גם לאנשים עם מוגבלויות. איננו מושלמים, ונחתור בהתמדה על מנת להמשיך ולהשתפר. 10% מעובדי הבנק באים מאוכלוסיות הנמצאות בתת-ייצוג. אנו פועלים על מנת לשלבם באופן המיטבי, ומתאימים עבורם את הליכי הגיוס וההכשרה".

"230 סניפים הונגשו לאנשים עם מוגבלויות. באחרונה הכרזנו בבנק על מוצר המסייע לבעלי עסקים קטנים: אנו מציעים הלוואות בסך 50 אלף שקלים, כדי שבעלי העסקים יתאימו את העסק שלהם לאנשים עם מוגבלויות".

הבשורה הגדולה מכולם, סיכם פינטו, "היא רתימתה של המהפכה הטכנולוגית לטובת הנגישות. היא זו שתביא את פריצת הדרך האמיתית. נמשיך במאבק לפתח מוצרים טכנולוגיים חדשניים, על מנת להסיר מגבלות ולצמצם פערים לטובת הסובלים מלקויות. לעתים הבנק מקדים בתחום את החקיקה. אנו נמצאים בפתחה של מהפכה טכנולוגית וחדשנות – שתבטל, או לכל הפחות תצמצמם, את המוגבלויות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שאולי

    אני חושב שמר פינטו אדם מקסים. אבל הופתעתי כשאמר הבנק מלווה לבעלי עסקים 50 אלף ע מ להקל על מוגבלים פיזים. אבל לא ציין מה הריבית שהבנק גובה. ואם גובה? כי אם גובה אז נראה שהבנק מתרפס על עסקים בניצול אנשים עם מוגבלויות

אירועים קרובים