פייסבוק מתקרבת בצעדי ענק לשני מיליארד משתמשים

כדי להגיע לרף הזה חסרים לרשת החברתית 60 מיליון משתמשים ● סביר להניח שהיא תחצה אותו ברבעון הנוכחי, שכן מספר המשתמשים שלה ברבעון הראשון עלה ב-80 מיליון ● ומה עם התוצאות הכספיות? גם כאן מארק צוקרברג יכול להמשיך לחייך

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. צילום: נשיאות מכסיקו, מתוך ויקיפדיה

המדינה הגדולה ביותר בעולם ממשיכה לגדול: מספר המשתמשים בפייסבוק (Facebook) לפחות פעם בחודש הגיע ברבעון הראשון של השנה ל-1.94 מיליארד, מתוכם 1.28 מיליארד משתמשים יומיים – כך עולה מהדו"חות שפרסמה החברה אמש (ג'). אם לא יקרה משהו לא צפוי, היא תעבור את הרף של שני מיליארד משתמשים במהלך הרבעון הנוכחי. בנוסף, החברה הציגה עוד רבעון של עליות בולטות בהכנסות וברווחים.

מספר המשתמשים החודשיים בפייסבוק עלה ברבעון המדווח בכ-4% מ-1.86 מיליארד ברבעון הקודם. עלייה דומה נרשמה במספר האנשים שנכנסים לרשת החברתית מדי יום ביומו – נתון שעמד ברבעון האחרון של 2016 על 1.23 מיליארד.

כרבע מהמשתמשים החודשיים בפייסבוק – 716 מיליון איש – מגיעים מאזור אסיה-פסיפיק, 354 מיליון מאירופה ו-234 מיליון מארצות הברית וקנדה. היתר – 632 מיליון איש – הם משאר העולם.

כדי לתמוך בעלייה במספר המשתמשים ובפעילות העסקית של פייסבוק, זינק מספר המועסקים בחברה ב-35% ל-18,770 איש.

ההכנסות מפרסום במובייל ממשיכות לצמוח

מארק צוקרברג יכול להמשיך לחייך גם מהנתונים הכספיים, שכן החברה הציגה ברבעון זינוק של 49% בהכנסות ל-8.03 מיליארד דולר – תוצאה שעקפה את תחזיות האנליסטים, שעמדו על 7.83 מיליארד. ההוצאות, לעומת זאת, גדלו ב-39.53% ל-4.71 מיליארד.

המאמצים של פייסבוק להגדיל את ההכנסות שלה מפרסום נושאים פרי: הן זינקו ברבעון ב-51% ל-7.86 מיליארד דולר. רובן המכריע (85%) הגיעו מהפרסום במובייל, שההכנסות ממנו צמחו ב-56.58% ל-6.68 מיליארד. לעומת זאת, ההכנסות מעמלות ומסעיפים אחרים פחתו ב-3% ל-175 מיליון.

כתוצאה מהעלייה בהכנסות זינק הרווח הנקי של פייסבוק על פי GAAP ב-76% ל-3.08 מיליארד דולר והרווח למנייה לפי סעיף זה ב-73% ל-1.04 דולר. שלא לפי GAAP, הרווח הנקי זינק ב-77% ל-3.06 מיליארד דולר והרווח למנייה צמח ב-73% – אף הוא ל-1.04 דולר. גם כאן עקפה החברה את תחזיות האנליסטים, שהעריכו אותו ב-87 סנט.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות עלו ב-38.31% ל-1.16 דולר, הרווח הגולמי האמיר ב-51.25% ל-6.87 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 85.57%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות צמחו ב-39.94% ל-3.55 מיליארד דולר והרווח זינק ב-66% וסיים את הרבעון כשהוא עומד על 3.33 מיליארד.

כהרגלו, צוקרברג לא הרבה במילים בתגובה לתוצאות ורק אמר כי "רשמנו התחלה טובה ל-2017 ונמשיך לבנות את הכלים כדי לתמוך בקהילה גלובלית חזקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים