ניטרליות הרשת: ענקיות האינטרנט יקיימו יום מחאה ביולי

ענקיות כמו אמזון, קיקסטארטר, מוזילה ו-Reddit חוברות ליום פעולה להתנגדות לביטול תקנות הניטרליות ברשת שיוזמת ה-FCC ● הן ינסו להציג לגולשים מה תהיה המשמעות של האקט בפועל

החלטה לטובת תומכי תקנות ניטרליות הרשת. צילום: Designer491, BigStock

תקנות ניטרליות הרשת, שנועדו לרסן ספקיות אינטרנט ממתן העדפות מהירות ותנאים לא שוויוניים לחברות, עברו בוועדת התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC, בימי ממשל אובמה. לאחר חילופי הממשל, הודיע היו"ר החדש של הוועדה, אג'יט פאי, שבכוונתו "להחזיר לאחור את המשטר המסיבי של תקנות האינטרנט".

אלא שחברות הטכנולוגיה הגדולות לא מתכוונות לשבת בחיבוק ידיים ולתת למהלך של פאי לעבור בשקט. חברות וארגונים רבים צפויים לנקוט במחאת רשת ולשנות את אתרי האינטרנט שלהם ב-12 ביולי, בכדי להעלות את המודעות לכוונת ה-FCC לערער, לטענתם, את תחום הטלקום ואת תעשיות הכבלים.

ההתארגנות, שזכתה לאתר מיוחד, כוללת את החברות Etsy, קיקסטארטר (Kickstarter) ומוזילה (Mozilla). ליום המחאה יצטרפו Reddit, חממת הסטארט-אפים Y Combinator, אמזון (Amazon) וחברות אחרות.

ב-2012 נקטו גוגל (Google), ויקיפדיה (Wikipedia) וארגוני טכנולוגיה נוספים באקט דומה כדי למחות נגד חקיקה פדרלית בנוגע לפיראטיות באינטרנט. הגופים הללו החשיכו את אתריהם, בניסיון להמחיש לגולשים כיצד הצעת החוק עלולה להוביל לצנזורה עליהם. הפעם, כחלק מאקט המחאה, מוזילה תשנה למשל את מה שהמשתמשים יראו במסכים שלהם כאשר הם פותחים חלון דפדפן חדש.

כוח מופרז לקבוע את הזוכים והמפסידים בשוק

סם אלטמן, נשיא Y Combinator, אמר אתמול (ג') כי רבים מהעסקים הקטנים שהחממה טיפחה המשיכו להיות שחקנים מרכזיים במערכת האקולוגית באינטרנט, כמו דרופבוקס (Dropbox). אלטמן ציין שעם זאת, "ללא כללי ניטרליות חזקים אני חושש שלכבלים ולחברות אלחוטיות השולטות בגישה לאינטרנט יהיה כוח מופרז בכדי לקבוע את הזוכים והמפסידים בשוק".

גם המשתתפות האחרות במחאה מדגישות עד כמה עלול ביטול הכללים לפגוע בחופש הדיבור, התחרות והחדשנות ברשת. "ה-FCC מסכן את הגישה של האמריקנים לאינטרנט חופשי ופתוח", אמרה דנה דיקסון, המנהלת הראשית של מוזילה. "הוועדה יוצרת אינטרנט שדואג לספקיות האינטרנט (ISPs) ולא למשתמשים", הוסיפה.

פאי הצדיק במובנים רבים את קביעתה זו של דיקסון כשטען כי ספקיות שירותי האינטרנט הקטנות עמדו בפני עומסים רגולטוריים חדשים תחת תקנות ניטרליות הרשת. לדבריו, "ספקים חדשניים נאלצו לחשוש מהבירוקרטיה של וושינגטון, שעלולה להיאבק (בהם – ג"פ) ולנקוט בפעולות אכיפה (נגדם – ג"פ)".

חוץ מחברות ההיי-טק, גם הפרלמנטרים הדמוקרטים האמריקנים מתכוננים למאבק משמעותי בנושא, וייתכן שיום המחאה ביולי יחזק את מאבקם. יש אמנם רק מעט פרטים אודות מה שקבוצת המוחים מתכננת לעשות ביום זה, אבל האתר של המחאה מבטיח "להקל על העוקבים והמבקרים לנקוט בפעולה" – מה שעשוי לרמוז על כך שהמארגנים מתכוונים לפנות לגולשים בבקשה לשלוח משוב אונליין ל-FCC או למחוקקים ולתמוך במאבקם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים