שר האוצר הבלגי: "הפוטנציאל העסקי של אירופה טרם מוצה"

"אירופה היא השוק הגדול בעולם - בצירוף כלל המדינות המרכיבות את האיחוד האירופי, כלכלת האיחוד היא למעשה הכלכלה הגדולה בעולם", כך אמר יוהאן ואן אוברטבלדט, שר האוצר של בלגיה

יוהאן ואן אוברטבלדט, שר האוצר של בלגיה. צילום: תומר פולטין

"בריסל נחשבת כבירתה של אירופה. בהיבט העסקי, באירופה יש הרבה הזדמנויות כלכליות-עסקיות. אירופה היא מקום טוב לעשיית עסקים, זהו השוק הגדול בעולם, ויש בו פוטנציאל רב אשר טרם מוצה", כך אמר יוהאן ואן אוברטבלדט, שר האוצר של בלגיה.

ואן אוברטבלדט דיבר בכנס FinTech Junction 2017. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') במלון הילטון בתל אביב, בהשתתפות 1,500 אנשי IT מהעולם הפיננסי ופינטק.

לדברי ואן אוברטבלדט, "אירופה היא השוק הגדול בעולם: בצירוף כלל המדינות המרכיבות את האיחוד האירופי, כלכלת האיחוד היא למעשה הכלכלה הגדולה בעולם".

"במרחק של ארבע שעות טיסה מתל אביב, נמצא שוק לקוחות רחב היקף: אילו היה האיחוד האירופי נחשב למדינה אחת, הוא היה מדורג במקום השלישי בעולם מבחינת גודל אוכלוסייתו, יותר מחצי מיליארד נפש, ובמקום השביעי מבחינת שטחו".

"לצד כוח צבאי, עם מטה נאט"ו", סיכם ואן אוברטבלדט, "יש לנו כוח רגולטורי, וכוח פיננסי, עם מוסדות פיננסיים רבים מאירופה ומחוצה לה, הנמצאים באירופה בכלל ובבריסל בפרט. גם ההשקעה בפינטק גדלה במהירות".

עודד סלומי, מנכ''ל ויזה אירופה בישראל. צילום: תומר פולטין

עודד סלומי, מנכ"ל ויזה (Visa) אירופה בישראל, ומנהל מרכז החדשנות המקומי, אמר כי "אנו משקיעים רבות במחשבה על עולם התשלומים העתידי, ולטובת זה הקמנו את מרכז החדשנות".

"המחשבה היא כיצד ישלמו בעתיד, כאשר המטרה היא לייתר את הצורך בכרטיסי הפלסטיק", אמר סלומי. "בעתיד נשלם במגוון דרכים אחרות, בין השאר עם שעוני סווטש (Swatch)".

"אפשרות אחרת היא תשלום באמצעות טבעת, אותה השקנו לקראת המשחקים האולימפיים בברזיל. אנו בוחנים שימוש במגוון אמצעי תשלום אחרים, שאינם עם כרטיס האשראי מפלסטיק".

ויזה אירופה, אמר סלומי, משמשת כחברה נפרדת מויזה כבר מ-2004. "כמערכת תשלומים ייעודית ביבשת, באפשרותה של ויזה אירופה להגיב במהירות לצורכי השוק הספציפיים של בנקים אירופיים ולקוחותיהם – פרטיים ועסקיים כאחד – ולעמוד ביעד שהציבה הנציבות האירופית ליצירת שוק פנימי אמיתי עבור תשלומים", ציין.

הוא סיים בציינו כי ויזה מחפשת לבנות שיתופי פעולה שונים עם מגוון גורמים, ביניהן חברות פינטק, ולצורך כך החברה מיפתה את שדות הפעילות שלה, לטובת עבודה משותפת, "יש לכם ולנו חבילות מוצרים שבעבודה משותפת ניתן למנף אותן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים