ג'ף בזוס – האיש העשיר בעולם, עם 90 מיליארד דולר

מייסד ומנכ"ל אמזון עשה היסטוריה בכך שעקף את ביל גייטס, בפעם הראשונה מזה שבע שנים ● הוא עשה זאת בעקבות עלייה במניית החברה

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

ביל גייטס הוא כבר זמן רב האיש העשיר ביותר בעולם, כשלעתים הוא החליף מקומות עם המיליארדר המכסיקני קרלוס סלים חילו. אלא שהיום (ה') לקח ממנו את התואר ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון (Amazon) ומי שבבעלותו גם הוושינגטון פוסט (Washington Post). הונו של בזוס מוערך היום ב-90 מיליארד דולר.

זאת, לאחר שמניית אמזון, שבזוס מחזיק ב-17% ממניותיה, עלתה עם פתיחת המסחר היום בניו-יורק ב-1.8%, או 15 דולר, בעוד שזו של מיקרוסופט (Microsoft) רשמה ירידה. לפי פורבס (Forbes) ובלומברג (Bloomberg), עם סגירת המסחר אתמול עמד הונו של בזוס על קצת מעל 89 מיליארד דולר והונו של גייטס – על קצת יותר מ-90 מיליארד. כעת המספרים הפוכים.

מניית אמזון יכולה עוד לרדת וזו של מיקרוסופט לעלות, אולם ההערכות בשוק הן שגם אם בזוס לא יסיים את היום כאיש העשיר ביותר בעולם, הוא יקטוף את התואר שוב בימים או בשבועות הקרובים, ולתקופה ארוכה יותר.

בפורבס דווח כי בזוס הוא האיש העשיר בעולם השישי בלבד ב-30 השנים האחרונות והראשון לעקוף את גייטס בדירוג מזה שבע שנים.

מיליארדר כבר 20 שנים

בזוס בן ה-53 הקים את אמזון לפני 22 שנים והוא מיליארדר מזה שני עשורים. החברה עסקה בהתחלה בעיקר בקמעונות אונליין, ולאחר מכן התרחבה לתחום הענן, עם AWS, ובאחרונה לתחום הקמעונות הפיזית, עם רכישת הענק של הול פודס מרקט (Whole Foods Market). החברה אף השיקה לא מזמן את מועדון Amazon Prime, שמציע ללקוחות הטבות בהן משלוחים חינם, צפייה בסרטים ובסדרות טלוויזיה, ספרי קינדל (Kindle) ושירות מוזיקה ללא פרסומות. אנליסטים סבורים שמועדון זה, כמו גם שירותי הענן, הם אלה שהביאו לעלייה התלולה של אמזון באחרונה.

מייקל פצ'טר, אנליסט מ-Wedbush Securities, אמר לבלומברג כי Amazon Prime הוא הסיבה לירידה הגדולה שיש בזמן האחרון לקמעונות הפיזית, לפחות בארצות הברית. "אנשים שמצטרפים ל-Prime מורידים את הקניות שלהם בחנויות פיזיות ב-10%, והמספר הזה ימשיך לרדת ככל שהפרסום של אמזון ימשיך להיות מקורי יותר", העריך.

האנליסט ג'יימס קאקמאק אמר ל-CNBC כי אמזון יכולה להפוך בקרוב ל-"חברה הראשונה ששווה יותר מטריליון דולר". הוא ציין ש-"אם החברה תשלים את העסקה לרכישת הול פודס מרקט, אין כמעט דבר שעוצר אותה מלהכפיל את עצמה לשער מנייה של 2,000 דולר". יצוין שההערכות של האנליסטים הן שההכנסות הרבעוניות של החברה, שפירות הרכישה עדיין לא ייכללו בהן, יזנקו ב-22%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים