מיזוג התוכנה של HPE למיקרו פוקוס – מי יזוז ומי יתקדם?

המיזוג, שהושלם בסוף השבוע, מעלה שאלות רבות, בהן: מה יקרה בישראל? האם אנשי התוכנה של HPE ומיקרו פוקוס יישארו? ומה יעלה בגורל הפעילות בארץ?

האם המיזוג יעשה טוב לחברות - ולשוק? מיקרו פוקוס ו-HPE

מיקרו פוקוס (MicroFocus) השלימה בסוף השבוע את המיזוג של עסקי התוכנה של HPE לתוכה – מיזוג שהוכרז לפני כשנה. בכך היא הפכה לחברת הטכנולוגיה הבריטית הגדולה ביותר והשביעית בגודלה בעולם. אחת השאלות הבולטות שעולות מכך היא מה יקרה בשתי החברות, מי יזוז ומי יתקדם?

בעולם, כריס סו, ששימש כמנהל התפעול הראשי (COO) של HPE וכסגן נשיא בכיר ומנכ"ל HPE Software, מונה לתפקיד מנכ"ל מיקרו פוקוס. ומה בישראל? התשובה לכך עדיין לא ידועה סופית, אבל מעסיקה גורמים רבים בענף. באוקטובר 2016 כבר פוטרו מאות מעובדי חטיבת התוכנה ביהוד, בעקבות המיזוג.

כריס סו, מנכ"ל מיקרו פוקוס. צילום: אתר HPE

כריס סו, מנכ"ל מיקרו פוקוס. צילום: אתר HPE

בראש מיקרו פוקוס ישראל עומד אריאל סלפטר, ותחתיו עשרות אנשי מכירות. בראש המו"פ עומד רפי מרגליות, ותחתיו כ-800 אנשי מו"פ מוצבים ביהוד, על בסיס רכישת המיליארדים של HP את מרקורי (Mercury Interactive) הישראלית, לפני יותר מעשור.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר סלפטר כי "נבנה מערך מפיצים ואינטגרטורים, תוך שילוב בין קיימים לחדשים". לדבריו, "החברה החדשה, שאני אמון על בניית הסניף הישראלי שלה בימים אלה, נהנית מיתרון, בכך שהיא נסמכת על המותג HPE, עם יכולת לבנות שותפויות חדשות עם ספקיות IT אחרות. יש לנו ניסיון רב בשוק הישראלי, עם פתרונות מבוססי חדשנות לצד ותק. הפתרונות שלנו מבוססי Big Data, עם השקעה בחדשנות באמצעות מו"פ. קיים שיתוף פעולה הדוק עם לקוחות ישראליים, בשל קרבת המו"פ ללקוחות. יש לנו הבנה עמוקה של השוק הישראלי למגזריו השונים, כי אנחנו נמצאים מזה שנים רבות בעולמות הבנקאות, הביטוח, הביטחון, המשחוק, הפארמה וההיי-טק".

אריאל סלפטר, מנכ"ל מיקרו פוקוס ישראל. צילום: נדב כהן יהונתן

אריאל סלפטר, מנכ"ל מיקרו פוקוס ישראל. צילום: נדב כהן יהונתן

בראש HPE ישראל עומד אורי ברגמן ותחתיו כ-300 עובדים. בראיון לאנשים ומחשבים אמר ברגמן כי "הלקוחות שלנו מתמודדים עם אתגרים חדשים וכך גם אנחנו. כדי להיות זריז, יעיל ורלוונטי צריך לעשות דברים אחרת ולרענן את היצע השירותים והפתרונות שלנו. מרכזי המחשוב של לקוחותינו נדרשים לספק תשובה לעולם האפליקציות המסורתי מחד ולעולם החדש והפתוח במיוחד. עם גישתנו ההיברידית אנחנו מסייעים להם לזהות, לייעל ולמקסם את הקיים – יחד עם בניית העולם החדש".

בעקבות הפיצול של HP העולמית בנובמבר 2015 פורסם כי דרור אברמוב יעמוד בראש HP Inc ישראל, לאחר שענקית ה-IT הודיעה על הפיצול באוקטובר 2014. מג וויטמן היא נשיאת ומנכ"לית HPE, שפונה לארגונים, ודיון ווייסלר עומד בראש HP Inc, שפונה למגזר הפרטי-צרכני. הפיצול העולמי היה כרוך בפיטורי אלפי עובדים. בסך הכול, החברה פיטרה בעשור האחרון ברחבי העולם יותר מ-100 אלף עובדים.

אורי ברגמן, מנכ''ל HPE ישראל. צילום: סיון פרג'

אורי ברגמן, מנכ"ל HPE ישראל. צילום: סיון פרג'

HP נמצאת בארץ מאז 1957. ב-1998 הוקמה HP ישראל כחברה בת בבעלות מלאה של החברה העולמית. כ-5,000 מעובדי החברה בעולם מועסקים בארץ.

במהלך השנים השקיעה HP העולמית כשישה מיליארד דולר ברכישת חברות ישראליות. HP היא המשקיעה הזרה השנייה בגודלה בתעשיית ה-IT הישראלית: אינדיגו (Indigo) נרכשה ב-2002 תמורת 828 מיליון דולר, סאיטקס (Scitex) ב-2005 תמורת 230 מיליון ומרקורי שנה לאחר מכן תמורת 4.5 מיליארד דולר – עסקת המזומן הגדולה בתולדות המדינה, נכון לאז. הרכישה האחרונה של HP בארץ הייתה במאי 2015, אז היא קנתה את קונטקסטרים (ConteXtream) תמורת
כ-70-80 מיליון דולר. החברה הנרכשת פועלת בתחום ה-NFV – וירטואליזציה של פונקציונליות של רשתות תקשורת.

ישראל היא מרכז עולמי של הדפוס הדיגיטלי של HP (באמצעות סאיטקס ואינדיגו). יש לה ארבעה אתרי ייצור בארץ: בקריית גת, באשקלון, בלוד ובקיסריה. כמו כן, החברה אוחזת בשלוחה הישראלית של HP Labs – גוף מו"פ יוקרתי, שפועל בשישה אתרים ברחבי העולם. האתר הישראלי, שקם ב-1994, ממוקם בטכניון ומונה עשרות עובדים.

קצת על מיקרו פוקוס

מיקרו פוקוס היא חברה שנסחרת בבורסת לונדון עם הכנסה כוללת של יותר מ- 4.4 מיליארד דולר. העסקה, בשווי 8.8 מיליארד דולר, מהווה את המהלך הגדול ביותר שעשתה מיקרו פוקוס בשנות קיומה.

לחברה יש יותר מ-5,800 עובדי מחקר ופיתוח, והיא תספק פתרונות טכנולוגיים בכמה שטחים, ביניהם: DevOps, לטובת אספקה מהירה של אפליקציות איכותיות ומאובטחות עם נראות מקצה לקצה; IT היברידי, לפישוט הניהול של פלטפורמות שונות, שיטות אספקת יישומים ומודלים של צריכתם; אבטחת מידע, אפליקציות וגישה, הגדלת השליטה לטובת מזעור סיכונים, בקרה על קיום והלימה לרגולציות, וניהול סיכונים מקצה לקצה; וחיזוי אנליטי – המסייע ללקוחות לתרגם נתונים הנמצאים במאגרי מידע נפרדים, לטובת ניתוח פרואקטיבי בזמן אמת.

מלבד עסקי התוכנה של HPE, מיקרו פוקוס רכשה בשנים האחרונות כמה חברות תוכנה, ביניהן את Serena Software, קבוצת Attachmate, וכן את Gwava ,OpenATTIC וכמה נכסים מ-OpenStack IaaS ומ-Cloud Foundry Paas.

על פי החברה, "המיזוג יסייע ללקוחות הארגוניים למקסם את הערך של השקעות ה-IT הקיימות ולאמץ חדשנות בעולם ה-IT ההיברידי".

"אנחנו מאחדים שתי חברות שהן שילוב עוצמתי של טכנולוגיה וכישרון, שיחד, יניעו חדשנות ממוקדת לקוח בקנה מידה ארגוני", אמר סו. "נספק תוכנות עם ניתוח מובנה, ונסייע ללקוחות להתמודד עם הזדמנויות ואתגרים של המודל ההיברידי החדש ל-IT הארגוני – ממיינפריים למובייל ולענן".

הדברים תואמים דו"ח שפורסם באחרונה ב-Harvard Business Review, שבו נכתב כי "מנהיגים עסקיים צופים שכבר בעתיד הקרוב, יותר אפליקציות שלהם ישכנו במרכזי נתונים של צדדים שלישיים, אולם אפליקציות קריטיות בסביבת מערכות מסורתיות (Legacy) אינן צפויות להיעלם בזמן הקרוב. ניצוח על שילוב מערכות יהפוך להיות אף יותר קריטי. IT היברידי יהווה את הגישה הדומיננטית – ופיתוח יכולות IT היברידיות חזקות, יהווה יתרון תחרותי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים