דירוג: באיזו חברת היי-טק הכי כדאי לעבוד?

גוגל, פייסבוק ואינטל הגיעו למקומות הראשונים ברשימה של דן אנד ברדסטריט ו-Alljobs, שמדרגת את חברות ההיי-טק שפועלות בישראל ושכדאי לשלוח אליהן קורות חיים ● וגם: מיהן החברות שרשמו את העלייה והירידה הגדולות ביותר?

שלוש ארבע ולעבודה. צילום אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google) היא חברת ההיי-טק שהכי טוב לעבוד בה בישראל – כך עולה מדירוג DUN'S 100 של דן אנד ברדסטריט ואתר Alljobs. החברה הגיעה למקום הראשון בדירוג, שכלל 30 חברות, מענפים שונים בתעשיית ההיי-טק.

יצוין כי אין בדירוג של השנה שינוי בחמשת המקומות הראשונים לעומת בזה של השנה שעברה. כמו אשתקד, גם ב-2017 גוגל תופסת את המקום הראשון, פייסבוק (Facebook) את השני, אינטל (Intel) שלישית, אפל (Apple) ברביעי ו-Wix סוגרת את החמישייה הראשונה.

הקפיצות המרשימות ביותר הן של טבולה (Taboola), שעלתה למקום השישי מהמקום ה-24 אשתקד, ושל אאוטבריין (Outbrain), שהגיעה שמינית לעומת המקום ה-19. הירידות הבולטות ביותר שייכות ל-HP, שירדה מהמקום השביעי ל-18, ול-eBay, שצנחה 13 שלבים – למקום ה-25. עוד נמצאות בחמישייה השנייה סימילרווב (Similarweb) במקום השביעי, התעשייה האווירית בתשיעי וסייברארק (CyberArk), שסוגרת אותה.

חברות בולטות כמו אלביט, מיקרוסופט (Microsoft) ישראל, אמדוקס, צ'ק פוינט (Check Point) ויבמ (IBM) ישראל נמצאות רק בעשירייה השנייה, וסאפ, PayPal ונייס – בשלישית.

מהנתונים עולה כי תשע חברות נכנסו השנה לרשימת 30 הגדולות, אולם רק אחת מהן – סייברארק – לעשירייה הראשונה. עוד ניתן לראות ש…, אולי לא במפתיע, חברות האינטרנט בולטות בין החברות שהכי כדאי לעבוד בהן, עם שש נציגויות לענף בין 10 הראשונות. תעשיית הסייבר דווקא כמעט שנעדרת מהדירוג, עם שתי חברות בלבד.

מקור: דן אנד ברדסטריט ו-Alljobs

מקור: דן אנד ברדסטריט ו-Alljobs

התוצאות הן שקלול של מספר סקרים: שאלונים מפורטים שמילאו מנהלי משאבי האנוש בחברות, שהתייחסו למספר קריטריונים בהן – תנאי שכר והטבות, פיתוח קריירה, יציבות תעסוקתית וחוויית סביבת עבודה; סקר ששאל אותם באילו חברות היי-טק (אחרות) הם חושבים שהכי טוב לעבוד; וסקר שערכה Alljobs, שבדק אילו גופי היי-טק נתפסים בעיני הציבור כאלה שהכי טוב לעבוד בהם.

עורכי הסקר מציינים כי החברות המדורגות מגיעות ממגוון רחב של תחומים בתעשיית ההיי-טק – סייבר, גיימינג, תעשיות ביטחוניות, המלצות תוכן ועוד. לדבריהם, עובדה זו מעידה על ההיצע הרב העומד בפני הטאלנטים בענף להשתלב בחברות מובילות במגוון תחומי התמחות.

אפרת שגב, סמנכ"לית הפיתוח העסקי של דן אנד ברדסטריט, אמרה כי "הדירוג מציג תמונה מקיפה ומעניינת על הענף, המאופיין בתחרות עזה על טאלנטים. ניכר כי החברות משקיעות מאמצים רבים בשימור העובדים, תוך מיקוד באספקטים השונים בסביבת העבודה. לצד בניית תכניות ייעודיות לשימור טאלנטים ופיתוח העובדים, ניתן בסקר דגש משמעותי לאיזון בין הבית לסביבת העבודה, מתוך הבנה שהסביבה התובענית מצריכה מתן גמישות לעובדים, על מנת לאפשר איזון ולמנוע שחיקה".

עוד היא אמרה ש-"ניכר שהתחרות העזה בענף והאתגר המתמיד בגיוס עובדים מוכשרים יצרו סטנדרט גבוה אליו שואפות החברות המובילות בתחום, מתוך הבנה שעליהן לספק סביבת עבודה המעודדת מצוינות בשילוב ראייה כוללת של צרכי העובד".

לדברי אלדד אביטן, סמנכ"ל השיווק והתוכן של Alljobs, "הדירוג מלמד שתעשיית ההיי-טק התבגרה – הן בגילה והן בתפיסתה. חלום האקזיט והסטארט-אפ התחלף ברצון לעבוד במקום עבודה יציב ומוכר. אם בראשית הדרך, השיח בשוק ההיי-טק סבב סביב פריצה מתגמלת, אופציות ומניות, המציאות הכלכלית של היום והתנודתיות הרבה בענף הביאו לכך שכיום, העובדים מעוניינים בביטחון וביציבות תעסוקתית, ולכן מחפשים לעבוד בחברות גדולות ומבוססות".

הוא ציין כי "אחת המגמות שתופסות תאוצה בשנים האחרונות בגיוס עובדים בענף ההיי-טק היא גיוס על פי כשרון ולא רק על פי צורך. כדי להשיג את העובדים הטובים ביותר, חברות לא מגייסות רק כשמשרה מתפנה וצריך לאייש אותה, אלא בכל פעם כשמועמד כשרוני מגיש מועמדות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים