קומפאס של ד"ר אורי אלון גייסה 100 מיליון דולר

בכך משלים הסטארט-אפ של בעלי הפועל ירושלים, שפיתח טכנולוגיה לעולם הנדל"ן, גיוסים בהיקף של 325 מיליון דולר מאז הוקם ב-2013

ד"ר אורי אלון, מייסד ויו"ר דירקטוריון קומפאס. צילום: יח"צ

הסטארט-אפ קומפאס (Compass), שהוקם על ידי ד"ר אורי אלון, הבעלים של קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים, ופיתח פלטפורמה טכנולוגית בתחום הנדל"ן, הודיע על השלמת גיוס של 100 מיליון דולר. הסבב הובל על ידי פידליטי השקעות, Wellington Management ו-IVP.

בכך משלימה החברה גיוסים בהיקף של 325 מיליון דולר מאז הוקמה ב-2013. זהו סבב הגיוסים החמישי של החברה כאשר בסבב הקודם, שהתקיים באוגוסט 2016, היא גייסה 75 מיליון. בין המשקיעים הנוספים בקומפאס ניתן למנות את הקרנות Thrive Capital ,406 Ventures ו-Founders Fund, המנוהלת על ידי פיטר ת'יל, מהמשקיעים הראשונים בפייסבוק (Facebook) וממייסדי PayPal.

כספי הגיוס מיועדים להרחבת פעילות החברה ליעדים נוספים בארצות הברית ולהאצת הפיתוח הטכנולוגי. קומפאס פעילה ביותר מ-10 ערים בולטות במדינה, בין היתר בניו-יורק, מיאמי, סן פרנסיסקו, בוסטון, וושינגטון ולוס אנג'לס. לאחר הגיוס, תרחיב החברה את פעילותה לערים גדולות נוספות, בהן אטלנטה, שיקגו, דאלאס, פילדלפיה, סן דייגו וסיאטל.

אלון, המשמש גם כיו"ר הדירקטוריון של קומפאס, הקים אותה עם רוברט רפקין, לשעבר יועץ בבית הלבן וראש לשכת מנכ"ל ונשיא גולדמן סאקס (Goldman Sachs). החברה מציעה פלטפורמה טכנולוגית שמאפשרת למשתמשים ולסוכנים לקבל החלטות מושכלות בתחום הנדל"ן על ידי הצגת מידע מעמיק ואיכותי על מגמות תמחור ותנודות השוק בזמן אמת. בנוסף, הפלטפורמה מציגה מידע מפורט על אזורים, שכונות, עסקות אחרונות שבוצעו, מקומות הבילוי והחינוך ועוד.

לדברי אלון, "הגיוס מאפשר לנו להכפיל את ההשקעה בפיתוח הטכנולוגיה ולהרחיב את פעילותנו לכל שווקי הנדל"ן המובילים בארצות הברית. בטווח הארוך, אנחנו שואפים שקומפאס תרחיב את פעילותה למקומות נוספים ותהיה הפלטפורמה המובילה בעולם בתעשייה זו".

בעברו של ד"ר אלון: שני אקזיטים – לגוגל ולטוויטר

ד"ר אלון ביצע בעבר שני אקזיטים כשמכר שתי חברות שהקים לגוגל (Google) ולטוויטר (Twitter). האקזיט הראשון התרחש כשגוגל קנתה ממנו ב-2006 את מנוע החיפוש אוריון (Orion), פרי פיתוחו במסגרת הדוקטורט שלו. לאחר המכירה הוא הצטרף לצוות הניהולי של הענקית. ארבע שנים אחר כך הוא הקים את הסטראט-אפ ג'ולפאן (Julpan), שפיתח מנוע חיפוש לרשתות חברתיות ונרכש ב-2011 על ידי טוויטר. לאחר המכירה הצטרף אלון לרשת החברתית כמנהל מרכז הפיתוח שלה בניו-יורק – תפקיד בו עבד במשך כשנה, עד שעזב לטובת הקמת קומפאס.

עוד יצוין שאלון הקים קרן השקעות שמשקיעה בחברות סטארט-אפ בישראל ובעולם. הקבוצה שבבעלותו, הפועל ירושלים, זכתה תחת ניהולו בשתי אליפויות – הראשונה בתולדותיה לפני כשנתיים והשנייה ביוני השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים