בעקבות תוצאות אמזון: בזוס שווה 120 מיליארד דולר

מייסד ומנכ"ל אמזון הגדיל בסוף השבוע עוד את הונו, לאחר שמניית החברה בוול-סטריט זינקה ביום ו', בהמשך לתוצאות חיוביות מאוד שהיא פרסמה – לרבעון האחרון של 2017 ולשנה כולה

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

ג'ף בזוס לא רק ממשיך להיות האיש העשיר בעולם, אלא אף הקפיץ בסוף השבוע, שבו התחיל חודש פברואר, את הונו ב-20% בהשוואה לתחילת ינואר. מייסד ומנכ"ל אמזון (Amazon) שווה כעת 120 מיליארד דולר.

בזוס עקף במהלך 2017 את ביל גייטס כאיש העשיר ביותר בעולם וסיים אותה כשהונו עומד על 99 מיליארד דולר. אגב, מדובר בירידה "קטנה" לעומת יותר מ-100 מיליארד דולר שכבר היו בכיסו לאחר הבלק פריידיי בנובמבר. הסיבה לכך שבסוף השבוע זינק הונו היא התוצאות שפרסמה חברת הענק, שבעקבותיהן חל ביום ו' גידול של 2.87% בשערה של מניית החברה בוול-סטריט.

הנתונים מראים על עליות תלולות בהכנסות וברווחים – הן ברבעון האחרון של 2017 והן בשנה כולה. אמזון סיימה את השנה עם גידול רב יותר בהוצאות מאשר בהכנסות – תוצאה לא מפתיעה, שכן היא ידועה כחברה שמשקיעה לא מעט בעסקיה. ההוצאות השנתיות עלו ב-31.84% ל-173.76 מיליארד דולר וההכנסות גדלו קצת פחות – ב-30.8% – ל-177.87 מיליארד. הדבר השפיע על הרווח התפעולי, שפחת ב-1.91% ל-4.11 מיליארד דולר, אך הרווח הנקי גדל ב-27.92% ל-3.03 מיליארד דולר, מאחר שהגידול בהוצאות נוטרל על ידי קיטון חד בחבות המס – זו צנחה ב-46.1% ל-769 מיליון.

זינוק של כ-150% ברווח הנקי הרבעוני

כאמור, גם הדו"חות הרבעוניים של אמזון מראים תוצאות טובות. אמנם, גם בתקופה זו ההוצאות שלה רשמו גידול ניכר – של 37.28% ל-58.33 מיליארד דולר, אלא שההכנסות גדלו במהלכה יותר – ב-38.21%, ל-60.45 מיליארד. מתוכן, מכירות השירותים רשמו זינוק של 45.88% ל-19.13 מיליארד דולר ומכירות המוצרים עלו ב-34.92% וסיימו את הרבעון כשהן עומדות על 41.33 מיליארד.

הרווח הנקי של החברה הושפע לטובה מהירידה בהוצאות ומקיטון בחבות המס, שנמחקה כמעט כליל, וזינק ב-147.8% ל-1.86 מיליארד דולר. הרווח למנייה צמח ב-143.51% ועמד בתום הרבעון על 3.75 דולר.

עוד מעלים הנתונים כי ההוצאות הגולמיות זינקו ב-32.93% ל-38.49 מיליארד דולר, הרווח הגולמי האמיר ב-48.54% ל-21.96 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 36.32%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-46.6% ל-19.83 מיליארד דולר והרווח – ב-69.48% ל-2.13 מיליארד.

בהודעתו לאחר פרסום התוצאות בחר בזוס להתייחס לחברת ביטוחי הבריאות החדשה שמקימה אמזון יחד עם ברקשייר האת'ווי (Berkshire Hathaway) של ידידו הטוב, וורן באפט, ועם התאגיד הבנקאי ג'יי. פי. מורגן צ'ייס (JP Morgan Chase). הוא אמר כי "הגידול המתמיד והחד בהוצאות שירותי הבריאות פוגע במשק האמריקני. הגוף החדש שהקמנו לא מתיימר לתת פתרונות לבעיה זו, אבל הוא יוצא מנקודת הנחה שלא מדובר בבעיה ללא פתרונות. אנחנו סבורים שביכולתנו לבלום בטווח הארוך את המשך ההתייקרות הזו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים