אקזיט לאורבוטק הישראלית: נמכרה ל-KLA-Tencor ב-3.4 מיליארד דולר

אישור העסקה כפוף לאישור בעלי המניות של הנרכשת, והעסקה תושלם מעשית רק בעוד כשישה חודשים

אורבוטק

אורבוטק הישראלית נמכרה ל-KLA-Tencor האמריקנית תמורת 3.4 מיליארד דולר, או 69.02 דולר למניה.

אורבוטק נסחרת בבורסת נאסד"ק (NASDAQ) והמחיר ששולם בעד המניה משקפת פרמיה של 15.25 לעומת שער המניה של אורבוטק ביום ו' בנאסד"ק. שווי השוק של אורבוטק לפני הרכישה הסתכם ב-2.9 מיליארד דולר. אישור העסקה כפוף לאישור בעלי המניות של אורבוטק, והעסקה תושלם מעשית רק בעוד כשישה חודשים.

אורבוטק מפתחת טכנולוגיות שמשמשות לייצור מוצרי אלקטרוניקה של הדורות המתקדמים.

בעקבות רכישת אורבוטק, החברה האמריקנית תוכל לפנות לשווקים אחרים והרכישה כנראה תגדיל את ההכנסות השנתיות שלה בכ-50 מיליון דולר.

לדברי אשר לוי, מנכ"ל החברה הישראלית, "הרכישה היא הוכחה נוספת למיצובה של אורבוטק בשווקים בהם היא פעילה ולעוצמת המודל העסקי שלה. ההסכם בין החברות מחזק משמעותית את סיכויי החברה המשותפת להתמודד בהצלחה עם גלי ההשקעה הגדולים הצפויים בשנים הקרובות בעולם האלקטרוניקה. החיבור ישפר את עתידם של עובדינו וייצר ערך רב לבעלי המניות שלנו".

ישראל – מדינה בעלת חשיבות טכנולוגית עולמית מרכזית

עוד אמר כי "השילוב עם KLA יגדיל משמעותית את פוטנציאל הצמיחה של אורבוטק בכך שהוא יאפשר לנו למנף את המובילות הטכנולוגית של KLA להאיץ את תכניות פיתוח המוצרים שלנו, ולשפר את היצע הפתרונות שלנו ללקוחותינו. החברה תמשיך לפעול כיחידה אחת תחת המותג 'אורבוטק', ומטה החברה ימשיך לפעול מיבנה".

ריק וולאס, מנכ"ל KLA-Tencor, מסר כי "רכישה זו עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה שלנו הקוראת לצמיחה מתמשכת ורווחית, על ידי התרחבות לשווקים סמוכים בשיעורי צמיחה גבוהים".

"KLA ואורבוטק הן שתי חברות התואמות באופן יוצא דופן בהתייחסותן לאנשים, תהליכים, טכנולוגיות ופריסה עולמית, ובכך מאפשרות יחד הזדמנויות חדשות משמעותיות לצמיחה ולהרחבת פורטפוליו המוצרים. השילוב בין החברות יחזק את מעמדנו בתחום הצומח של חטיבת המוליכים למחצה, ירחיב באופן משמעותי את נוכחותנו בשוק הסיני בעל החשיבות הגוברת, ובנוסף יפתח הזדמנויות חדשות עבור החברה המשולבת בתחומי המעגלים המודפסים המתקדמים והצגים השטוחים".

כמו כן, אמר וולאס, "נוכחותה האיתנה ורבת השנים של KLA בישראל, תתרחב באופן משמעותי ופעילותנו בישראל – אותה אנו רואים כמדינה בעלת חשיבות טכנולוגית עולמית מרכזית – תמשיך להוות חלק מרכזי מ-KLA".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים