הילרי בשוק: מדליף קמפיין קלינטון – האקר וקצין מצבא רוסיה

לקביעה זו יש השלכות משמעותיות על החקירה הפלילית לגבי קנוניה לכאורה שהייתה בין דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית - לבין רוסיה

אני בהלם! הילרי קלינטון. אילוסטרציה: Dmytro Flisak/doddis/BigStock

גוצ'יפר 2.0, ה-"האקר הבודד" שגנב מידע מהקמפיין של הילרי קלינטון וממטה המפלגה הדמוקרטית, והדליף אותו לאתר ויקיליקס (WikiLeaks) – הוא לא בודד כלל, אלא קצין של המודיעין הצבאי של רוסיה, ה-GRU; כך חשף הדיילי ביסט (Daily Beast).

לקביעה זו יש השלכות משמעותיות על החקירה הפלילית לגבי קנוניה לכאורה שהייתה בין דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית – לבין רוסיה.

רוברט מולר, החוקר המיוחד של הפרשה, הורה לסוכני ה-FBI לעקוב אחר גוצ'יפר. פה היועצים של טראמפ נמצאים בבעיה: הם טענו לאורך זמן, כי ההדלפות ממטה הבחירות של המפלגה הדמוקרטית הגיעו מג'וצ'יפר, שהוא האקר בודד – ולא מגורמי שלטון וביון רוסים. המידע החדש, ציינו משקיפים, מקרב את החקירה מסביבתו של הנשיא – לטראמפ עצמו.

לא ברור מה מולר מתכנן לעשות עם המידע החדש בדבר מקום העסקתו של גוצ'יפר. כזכור, החוקר המיוחד הגיש כתבי אישום נגד 13 אזרחים רוסים, שפעלו כדי "להפריע לתהליכים הפוליטיים בארצות הברית, כולל הבחירות לנשיאות של 2016".

משרדו של מולר סירב להגיב לדיווח.

גוצ'יפר 2.0 לשירותכם

גוצ'יפר 2.0, ישות וירטואלית, העלתה אתר, בו היא הציגה עצמה כהאקר רומני בודד, אשר פועל מטעם עצמו, וממניעים של שקיפות וחופש המידע. היא טענה כי היא זו אשר העבירה את החומרים ממחשבי המפלגה הדמוקרטית – לוויקיליקס.

באוקטובר 2016 צייץ ראש המטה של טראמפ, רוג'ר סטון, כי "ביום ד' הקרוב (5 באוקטובר) הילרי גמורה. ויקיליקס". כמה ימים לאחר מכן פרסם ויקיליקס מיילים מהדואר של ג'ון פודסטה, יו"ר הקמפיין של קלינטון. מהם עלה כי חלק מהמיילים המוצפנים שקלינטון החזיקה בשרת הפרטי, הלא מורשה, אשר נטען שנעלמו, היו בעצם בידי אחד מאנשיה.

אותו סטון הודה כי הוא נמצא בקשר עם גוצ'יפר. באוגוסט 2016, פרסם סטון מאמר ב-Breitbart הימני ואוהד טראמפ, וקרא ליריביו הפוליטיים "להפסיק להאשים את רוסיה (בהדלפות). יש לי חדשות בשביל הילרי והדמוקרטים – אני חושב שיש לי את (המידע על) הפושע האמיתי. לא נראה כי הרוסים הם שפרצו למחשבי המפלגה הדמוקרטית, אלא האקר בשם גוצ'יפר 2.0".

לא רומני ולא מצרפת

גוצ'יפר טען שהוא רומני, אולם חוקרי אבטחה הצליחו לגלות כי הוא משקר בדבר נתון זה. הם המשיכו לעקוב אחריו, אך תמיד הגיעו לדטה סנטר בצרפת. לבסוף נחשף כי גוצ'יפר מתחבר לרשת באמצעות VPN, ראשי תיבות של Virtual Private Network – רשת וירטואלית פרטית.

במקור הוא נועד לארגונים גדולים שזקוקים לחיבור מחשבים בין משרדיהם במדינות שונות, אך הפך פופולרי גם אצל משתמשים פרטיים, בזכות התכונה הצדדית שלו: היכולת להיראות כאילו הגולש גולש ממדינה אחרת. באחת הפעמים הוא שכח להפעיל את השירות, אז התגלה כי ל-VPN יש נקודת יציאה בצרפת, אך משרדיה הראשיים ממוקמים ברוסיה. משם הדרך של החוקרים בארצות הברית הייתה קלה לגלות כי גוצ'יפר 2.0 הוא קצין ב-GRU, אשר עובד מתוך מטה הסוכנות ברחוב Grizodubovoy במוסקבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים