הקץ לגל השמועות: אפל השיקה את ה-iPad – מחשב הלוח הראשון מתוצרתה

ה-iPad מזכיר בצורתו מכשיר iPhone גדול מידות, ומעורר תקוות רבות בקרב חברות הוצאה לאור ויצרני תוכן ● המכשיר, כצפוי, עשוי מפיסה גדולה של זכוכית במעטפת פלסטיק, ומציע יכולות גלישה ניידת ברשת, עיון בתכנים דיגיטליים וכמובן את ה-Apps המפורסמים של אפל ● סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל: "אמזון עשו עבודה מצוינת, אך אנחנו מתכוונים לקחת את התחום הזה צעד אחד קדימה"

אפל (Apple) השיקה אמש (ד') מחשב לוח (Tablet) ראשון מתוצרתה במהלך שאמנם לא הפתיע איש, אך עורר התעניינות רבה ברחבי העולם. המחשב החדש, שמכונה iPad ומזכיר בצורתו מכשיר iPhone גדול במיוחד, מעורר תקוות רבות בקרב חברות הוצאה לאור ויצרני תוכן, שמקווים כי הוא יהיה זה שירגיל צרכנים לעשות שימוש בקוראים האלקטרוניים ולצרוך תכנים כתובים דיגיטליים.

במשך שנים ציפו משתמשי אפל למכשיר מן הסוג הזה. כך, בחודשים האחרונים הוצפה הרשת בדיווחים, שמועות והערכות אודות מאפייני המכשיר, מראהו ותכונותיו. רובם, בדיעבד, היו קרובים למדי. ה-iPad, כצפוי, עשוי מפיסה גדולה של זכוכית במעטפת פלסטיק, ומציע יכולות גלישה ניידת ברשת, עיון בתכנים דיגיטליים וכמובן את ה-Apps המפורסמים של אפל ממכשירי ה-iPhone וה-iPod Touch. המקלדת הווירטואלית שמוצגת על גבי מסך המגע עשויה שלא להתאים לכל אחד, אולם לא סביר שהמכשיר ישמש את בעליו להקלדות מרובות.

ה-iPad מצויד במסך מגע בגדול 9.7 אינץ'. הוא שוקל כ-680 גרם ומגיע בעובי של כ-1.27 ס"מ בלבד. בליבו פועל שבב A4 של אפל במהירות שעון של 1 ג'יגה-הרץ, שמקביל בכוחו למעבד של טלפון ה-Nexus One של גוגל (Google), אך מציע מהירות כמעט כפולה מהמעבד שמותקן במכשירי ה-iPhone 3Gs, שמציע 600 מגה-הרץ בלבד.

נפח האחסון של מכשירי ה-iPad נעים מ-16 ל-64 ג'יגה-בייט של זיכרון פלאש. הוא כולל קישוריות בלוטות' 2.1, חיבור Wi-Fi בתקן 802.11n, רמקול, מיקרופון, מצפן וחיבור 30-פינים. על פי נתוני החברה, מסוגלת הסוללה של המכשיר לספק 10 שעות עבודה מלאות או עד חודש במצב מנוחה (Standby).

"זו חוויית הגלישה ברשת הטובה ביותר שהיתה לכם אי-פעם", אמר סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, בהשקת ה-iPad בסן-פרנסיסקו. לדבריו, מדובר בקטגוריה שלישית של מכשירים – "אביזרי מדיה דיגיטליים שעושים הכל". הוא הסביר, כי על מנת שהמכשירים הללו יצליחו, עליהם לבצע את משימות הגלישה טוב יותר מהמחשבים הניידים מחד, ומהטלפונים החכמים מאידך. אחרת, אמר, אין להם זכות קיום. "אמזון (Amazon) עשו עבודה מצוינת", אמר מנכ"ל אפל בהתייחסו למכשיר הקינדל (Kindle), "אך אנחנו מתכוונים לקחת את התחום הזה צעד אחד קדימה".

מחירו של המכשיר בארה"ב יעמוד על 499 דולרים לדגם ה-16 ג'יגה-בייט, 599 דולרים ל-32 ג'יגה-בייט ו-699 דולרים בתמורה לנפח של 64 ג'יגה-בייט. מתאם סלולרי בדור-שלישי יעלה 130 דולרים נוספים. המכשיר יהיה זמין החל ממרץ הקרוב.

ערן תור, מנכ"ל iDigital, אמר היום, כי "בנוגע להגעתו של ה-iPad לישראל, עדיין מוקדם לקבוע, ואנחנו פועלים בהתאם למדיניות אפל. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם החברה העולמית בכל הקשור ללוקאליזציה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Mickey Perlstein

    אז זה IPHONE יותר גדול. ולזה צריך לחבר מקלדת BLUETOOTH אם אני מתכנן להשתמש בו כמחשב? הקינדל היהי מאוד לא פרקטי עד שפרצו אותו לא מזמן ומריצים עליו לינוקס ומנצלים את החיבוריות חינם שלו לאינטרנט. את הIPAD בטח גם יפרצו. אני ממשיך לחכות למכשיר הCOURIER של מיקרוסופט, בינתיים זה נשמע כמו החידוש האמיתי. http://www.youtube.com/watch?v=1aGdG9JFyv4

  2. אבי

    וכמו תמיד, כדאי לחכות מספר חודשים עד שייצאו מוצרים מתחרים טובים וזולים יותר. שלא להזכיר שאפל עצמה תצא בוודאי עם גרסה משופרת יותר קרוב להשקת ה- iPhone החדש הבא, בסביבות קיץ 2010.

אירועים קרובים