"עליבאבא תעשה עוד דברים רבים בישראל – ותעודד את הסטארט-אפים"

"עליבאבא צריכה להשקיע עוד בחדשנות הישראלית - ואת זה היא תעשה", אמר ג'ק מא, מייסד ויו"ר תאגיד הענק, במפגש עם סטודנטים באוניברסיטת תל אביב ● הוא דיבר אתם על ישראל, ההיסטוריה של עליבאבא ואיך משפרים את החינוך

ג'ק מא עם אמנון דיק, יו"ר אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב. צילום: חן גלילי

"ישראל היא אחת המדינות המרכזיות שאנחנו, בעליבאבא, מבינים שאנחנו צריכים להשקיע בהן יותר ולהתרחב אליהן. אנחנו צריכים להתחבר לצעירים הנהדרים כאן ולעודד את הסטארט-אפים של אומת החדשנות", כך אמר היום (ה') ג'ק מא, יו"ר ומייסד תאגיד הענק, אחת מחברות האינטרנט הגדולות בעולם.

מא אמר את הדברים במפגש עם סטודנטים באוניברסיטת תל אביב, שממנה קיבל תואר דוקטור לשם כבוד מהאוניברסיטה. המפגש הוא אחד השיאים של ביקורו של מא בישראל, שהחל ביום ב'. במהלך הביקור מא נפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר באתרי תיירות שונים במדינה וקיים מפגש עם אנשי עסקים במוזיאון ישראל. כמו כן, הוא נפגש עם נציגי החברות הישראליות שעליבאבא השקיעה בהן ועם נציגי סטארט-אפים.

מא שוחח עם אמנון דיק, יו"ר אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב. היזם הסיני אמר כי "השקענו בחמש חברות בישראל ויש לנו כאן 12 אנשים. במהלך ביקורנו בישראל למדנו מכם, חווינו והתרגשנו. אנחנו יכולים לעשות כאן הרבה דברים ולעודד את הסטארט-אפים המקומיים – וזאת נעשה".

הוא אמר שביום מן הימים, הוא רוצה לכתוב ספר על הטעויות של עליבאבא, שלדבריו מקבילות במידה מסוימת ל-"ניסיונות הקשים" של ישראל ב-70 שנותיה.
כמו כן, הוא סיפר על ההיסטוריה האישית שלו ושל עליבאבא: מא התחיל בתור מורה ולאחר שלא הצליח במקצוע, החליט לחפש עבודה והקים אתר אינטרנט לצורך כך. האתר, שבינתיים שינה פניו, הפך לתאגיד עם שווי שוק של כ-460 מיליארד דולר.

כמו כן, הוא דיבר על המצב החברתי בעולם ואמר כי "אם החברה (Society) ענייה, לא משנה כמה אתה חזק – החברה (Company) שלך תהיה ענייה". הפתרון לכך, לדבריו, הוא בחינוך. "אני דואג ממצב החינוך בעולם ובכל מקום שאני מגיע אליו אני מביע בפני בכירי הממשלה שאני פוגש את הדאגה שלי. בעוד כמה שנים, הטכנולוגיה תחליף מקומות עבודה של אנשים. אנחנו צריכים ללמד את הילדים שלנו איך להיות יותר חדשניים ויצירתיים. במאה הבאה נתמקד בהרחבת החוכמה של בני האדם", הוסיף.

מא אמר כי עליבאבא לבדה יכולה ליצור, באמצעות האקו-סיסטם שלה, 100 מיליון מקומות עבודה רק בסין, אולם מייצרת נכון להיום 33 מיליון. "אנחנו פועלים על מנת להגדיל את המספר הזה", ציין.

ומה עצת הזהב שלו ליזמים מתחילים? "אל תפחדו מכישלונות ונצלו תלונות של אנשים, כי בכל מקום שבו יש תלונה – יש גם הזדמנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים