מיהם המנמ"רים בארגונים הגדולים במשק?

הליבה העסקית של הארגונים המובילים במשק נשענת בצורה כמעט מוחלטת על פעילות ה-IT ומערכות המחשוב ● מערכת אנשים ומחשבים מציגה את המנמ"רים והמנמ"ריות שעומדים בראש אגפי המחשוב של הארגונים הללו - על פי גודל הארגון, מספר עובדיו והבולטות שלו במגזר שבו הוא פועל ● רשימה ראשונה בסדרה

מובילים בטכנולוגיה ובחדשנות בארגונים הגדולים. צילום אילוסטרציה: BigStock

שי בסון, בנק לאומי

בסון הוא ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות וחבר הנהלת בנק לאומי. זהו הבנק השני בגודלו במדינה, עם הכנסות של 13.4 מיליארד שקלים ב-2017, ומעסיק יותר מ-11 אלף עובדים. בסון נכנס לתפקידו במאי בשנה שעברה, לאחר שהיה מאז 2010 מנכ"ל מאסטרו מגדל, זרוע ה-IT של חברת הביטוח. לפני כן הוא שימש כמנהל אגף המערכות והפרויקטים במלם – תפקידו הראשון באזרחות, לאחר שהשתחרר מאגף התקשוב של צה"ל בדרגת אל"מ.

שי בסון, מנמ"ר בנק לאומי. צילום: ניב קנטור

שי בסון, מנמ"ר בנק לאומי. צילום: ניב קנטור

בסון החליף את דן ירושלמי, שפרש מבנק לאומי עקב חילוקי דעות עם ההנהלה והעובדים, ואחראי להמשך תפעול הבנקאות הדיגיטלית של הבנק, שבאה לידי ביטוי בין היתר בבנק הדיגיטלי Pepper ובשירות התשלומים Pepper pay.

אסף גל, טבע

גל הוא סמנכ"ל מערכות המידע של ענקית התרופות, שמהווה אחת מספינות הדגל של התעשייה הישראלית ושמחזור המכירות שלה עמד אשתקד על יותר מ-75 מיליארד שקלים.

אסף גל, מנמ"ר טבע. צילום: יח"צ

אסף גל, מנמ"ר טבע. צילום: יח"צ

הוא חזר לטבע במרץ השנה, לאחר חניה קצרה, בת שמונה חודשים, בתנובה. גל מתמודד עם אתגרים מורכבים, הנובעים מהמשבר בחברה ומהשינויים המבניים והארגוניים שהיא עוברת בעקבותיו. זאת, לצד המשך יישום הטרנספורמציה הדיגיטלית, שמאפשרת לטבע להתמודד טוב יותר עם התחרות.

אתי בן זאב, בנק הפועלים

בן זאב היא משנה למנכ"ל בנק הפועלים וממונה על חטיבת הטכנולוגיה בבנק. הפועלים הוא הבנק הגדול בישראל, עם הכנסות מדווחות של 14.6 מיליארד שקלים ב-2017. בן זאב נכנסה לתפקידה לפני כשנתיים. היא סא"ל (מיל'), בוגרת יחידה 8200 בצה"ל, והצטרפה לבנק ב-2010, לאחר 21 שנות שירות.

אתי בן זאב, משנה למנכ"ל הממונה על חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב בבנק (בתמונה עם אריק פינטו, מנכ"ל הבנק). צילום: אביב גוטליב

אתי בן זאב, משנה למנכ"ל הממונה על חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב בבנק (בתמונה עם אריק פינטו, מנכ"ל הבנק). צילום: אביב גוטליב

בבנק הפועלים מילאה בן זאב תפקידי ניהול בתחומי הפיתוח, הפרויקטים, התשתיות והמחקר. היא החליפה בתפקידה הנוכחי את אבי כוכבא, שעבר לנהל את חטיבת החדשנות של הבנק (ממנה פרש בינתיים). בטרם מונתה לתפקידה הנוכחי, היא הייתה ראש אגף הפיתוח בבנק. היא סייעה רבות להוביל את המעבר של הפועלים לעידן הדיגיטלי, לרבות הקמת הסניפים הדיגיטליים שלו.

לוי הלוי, בנק דיסקונט

הלוי היה עד לא מכבר סמנכ"ל הטכנולוגיות של דיסקונט – אחד הבנקים הגדולים בישראל, עם הכנסות של 8.6 מיליארד שקלים אשתקד – וכיהן בתפקיד זה כארבע שנים. הלוי הגיע לבנק לבקשת המנכ"לית, לילך אשר טופילסקי, איתה עבד בבנק הפועלים. בנוסף, הוא שימש כמנכ"ל מלם.

באחרונה סיים הלוי את תפקידו כמנמ"ר בנק דיסקונט וכיום הוא מנכ"ל Cal. אין ספק שהוא המנמ"ר הבכיר שעשה את הקפיצה הגדולה לניהול חברה מובילה במגזר הפיננסי בישראל.

לוי הלוי, לשעבר סמנכ''ל טכנולוגיות ותפעול ומנמ''ר בנק דיסקונט מקבל את גביע אלוף האלופים בתחרות של אנשים ומחשבים. צילום: ניב קנטור

לוי הלוי, לשעבר סמנכ"ל טכנולוגיות ותפעול ומנמ"ר בנק דיסקונט מקבל את גביע אלוף האלופים בתחרות של אנשים ומחשבים. צילום: ניב קנטור

אשתקד זכה הלוי בפרס מנמ"ר המנמ"רים של אנשים ומחשבים, במסגרת התחרות השנתית להענקת אות המנמ"ר המצטיין, שבוחרת ועדה בראשות פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב.

דיסקונט מיישם מדיניות משולבת – של דיגיטל לצד שימור גרעין הלקוחות הקיים, שעדיין נזקק לשירותי הסניפים.

אירנה פורטניק, Cal

פורטניק היא סמנכ"לית הטכנולוגיה והתפעול של Cal – חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, עם הכנסות שנתיות של 861 מיליון שקלים. היא מכהנת בתפקיד מזה שנתיים, אולם עובדת ב-Cal מזה 20 שנים וטיפסה בסולם התפקידים בחברה.

אירנה פורטניק, סמנכ''לית הטכנולוגיות של Cal. צילום: יח"צ

אירנה פורטניק, סמנכ"לית הטכנולוגיות של Cal. צילום: יח"צ

לפני שמונתה לתפקידה הנוכחי היא הייתה במשך תשע שנים סמנכ"לית התפעול של החברה וכיום היא ממלאת את שני התפקידים גם יחד. פורטניק זכתה השנה בפרס המנמ"ר המצטיין של אנשים ומחשבים ל-2017, לאור השינויים והתהליכים הטכנולוגיים שהיא מובילה בחברה.

רמי סרטני, התעשייה האווירית.

סרטני משמש כמנכ"ל מפעל ממן ואחראי על כלל מערך המחשוב בתעשייה האווירית. הוא הגיע לחברה האם מאלתא, חברה בת של התעשייה האווירית.

רמי סרטני, מנכ"ל ממן ומנמ"ר התעשייה האווירית. צילום: יח"צ

רמי סרטני, מנכ"ל ממן ומנמ"ר התעשייה האווירית. צילום: יח"צ

התעשייה האווירית מעסיקה כ-15 אלף עובדים בשבעה מפעלים ועוד 3,500 עובדים בחו"ל. הכנסותיה השנתיות המדווחות האחרונות היו 12.2 מיליארד שקלים, רובן המוחלט מייצוא.

שלומי בן פורת וזיו נבו, אינטל

בן פורת ונבו מונו כמנמ"רים המשותפים של אינטל (Intel) ישראל ב-2015. אינטל מעסיקה בישראל כ-12 אלף עובדים והיקף היצוא שלה בשנה שעברה עמד על 3.6 מיליארד דולר, בעיקר מהמפעל בקריית גת.

מימין: זיו נבו ושלומי בן פורת, המנמ"רים המשותפים של אינטל ישראל. צילום: יח"צ

מימין: זיו נבו ושלומי בן פורת, המנמ"רים המשותפים של אינטל ישראל. צילום: יח"צ

נבו עובד בחברה מ-1998 והחל את הקריירה שלו כמפתח. בהמשך הוא הוביל צוות הנדסת תשתית IT גלובלי.

בן פורת החל לעבוד במפעל אינטל בירושלים ב-1992 כמפתח פתרונות מחשוב לפעילות בקרת הייצור. בסיום לימודיו הוא הצטרף לארגון מערכות המידע של החברה, כמפתח ומנהל פרויקטים בתחום משאבי האנוש, ואחר כך מילא תפקידי ניהול נוספים.

השניים זכו השנה בפרס המנמ"ר המצטיין בתחרות של אנשים ומחשבים.

יוסי שנק, חברת החשמל

שנק מכהן כסמנכ"ל התקשוב של חברת החשמל מאז 2013. החברה הממשלתית מעסיקה 12,400 עובדים והכנסותיה עמדו אשתקד על 23 מיליארד שקלים.

יוסי שנק, מנמ"ר חברת החשמל. צילום: ניב קנטור

יוסי שנק, מנמ"ר חברת החשמל. צילום: ניב קנטור

לשנק ותק של יותר מ-40 שנים בתחום התקשוב והוא חבר בוועדה שבחרה משקיע לחברת תשתיות התקשורת של חברת החשמל. הוא יפרוש מתפקידו במהלך השנה הקרובה.

יורם סדן, נטפים

סדן, מנמ"ר נטפים, הוא מהעובדים הוותיקים בחברה, שיש לה יותר מ-4,00 עובדים ופעילות בלמעלה מ-100 מדינות.

הוא מונה לתפקיד לאחר ששימש במשך שש שנים כמנמ"ר חטיבת האנרגיות המתחדשות בתאגיד הענק סימנס (Siemens). לפני כן הוא היה מנמ"ר אימפרבה וסטאר-הום. בתפקידו הנוכחי חולש סדן על ארגון IT שמונה כ-120 עובדים ברחבי העולם, ומספק פתרונות טכנולוגיים שתורמים לקידום היעדים העסקיים של החברה.

מימין: יורם סדן, מנמ"ר נטפים, ושמעון חקון, דירקטור תשתיות בחברה. צילום: פלי הנמר

מימין: יורם סדן, מנמ"ר נטפים, ושמעון חקון, דירקטור תשתיות בחברה. צילום: פלי הנמר

שותפו לניהול ה-IT בנטפים הוא שמעון חקון, דירקטור תשתיות בחברה, שהצטרף אליה לאחר שהיה שנים רבות מנהל תפעול מערכות המידע של מוטרולה סולושנס (Motorola Solutions) בישראל.

ליאורה שכטר, עיריית תל אביב-יפו

שכטר היא מנמ"רית העירייה ויו"רית פורום המנמ"רים בשלטון המקומי. מדובר בעיר השנייה בגודלה בישראל ובהתאם, מספר העובדים בה עומד על יותר מ-7,000.

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו ויו"רית פורום המנמ"רים בשלטון המקומי. צילום: סיון פרג'

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו ויו"רית פורום המנמ"רים בשלטון המקומי. צילום: סיון פרג'

יצוין ששכטר מכהנת בתפקידה בעיריית תל אביב-יפו מ-2011 והגיעה אליו לאחר שחרורה מצה"ל, בדרגת סא"ל. תפקידה האחרון על מדים היה מנהלת הטכנולוגיות של אגף התקשוב. היא מובילה את תפיסת הדיגיתל – גרסת העיר החכמה של תל אביב-יפו. שכטר מונתה ליו"רית פורום המנמ"רים בשלטון המקומי בשלהי 2015.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים