בני לנדא גייס 300 מיליון דולר לחברת הדפוס הדיגיטלי שלו

לנדא דיגיטל פרינטינג גייסה את הסכום משתי חברות גרמניות שנמצאות בבעלות מלאה של האישה העשירה ביותר במדינה ● למרות זאת, הוא יישאר בעל המניות העיקרי בחברה

בני לנדא, יו''ר ומייסד קבוצת לנדא. צילום: ניב קנטור

גיוס ענק לבני לנדא: איש ההיי-טק הוותיק גייס 300 מיליון דולר ל-לנדא דיגיטל פרינטינג – חברת הדפוס הדיגיטלי שלו. הגיוס הובל על ידי חברת ההשקעות SKion GMBH וחברת הכימיקלים Altana – שתיהן חברות גרמניות שנמצאות בבעלות מלאה של היזמת הגרמנית סוזאן קלאטן, שנחשבת לאישה העשירה ביותר בגרמניה.

לנדא דיגיטל פרינטינג מפתחת מערכות הדפסה ננו-גרפיות המותאמות לאריזות. היא מהווה אחת מארבע חברות בקבוצת לנדא. מכונות ההדפסה שלה מגשרות על פני "פער הרווחיות" הקיים בתעשיית הדפוס, ומשלבות את הדפוס הדיגיטלי עם דפוס האופסט. החברות האחרות בקבוצה הן לנדא לאבס, זרוע החדשנות שלה, שמפתחת ננו-טכנולוגיה לשימוש באנרגיה סולרית, ציפויים לתעשיית הרכב, צבע שיער, קוסמטיקה, יהלומי מעבדה, הדפסה תלת ממדית, ננו-תרופות ותחומים אחרים; לנדא ונצ'רס, המשקיעה בסטארט-אפים; וקרן לנדא, שמקדמת שוויון אזרחי וצמצום הפערים הסוציו-אקונומיים בחברה הישראלית.

ההשקעה הנוכחית מצטרפת לגיוסים קודמים של החברה, שהסתכמו בסך כולל של 400 מיליון דולר. כספי ההשקעה ישמשו להרחבת התשתיות, יכולות הייצור וערוצי השיווק של לנדא דיגיטל פרינטינג, וכן למחקר ופיתוח.

למרות ההשקעה הנוכחית, לנדא, מייסד החברה, נשאר בעל המניות העיקרי בה, עם 54% מהן, כשיתר ה-46% נמצאים בידי שתי החברות הגרמניות המשקיעות.

קלאטן ציינה כי "השקעתי משקפת את האמון שלי בפוטנציאל הטכנולוגי של לנדא דיגיטל פרינטינג. יחדיו אנחנו יכולים להרחיב את הביקוש בשוק לפתרונות לדפוס הדיגיטלי".

לנדא אמר ש-"מימון נרחב זה הוא אחד היסודות שאנחנו מניחים עבור יצירת צמיחה מואצת – עתה, כאשר התחלנו לספק את מכונות הדפוס הננו-גרפיות שלנו ללקוחות ברחבי העולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים