אקזיט מקומי: אורקל רוכשת את קונברג'ין ב-70 עד 100 מיליון דולרים

חברת הסטארט-אפ מהרצליה עוסקת בפתרונות לשילוב שירותים וגישור בין טכנולוגיות ברשתות טלפוניה ● היא הוקמה בסוף שנת 2000 ומעסיקה כמה עשרות עובדים ● באסקר גורטי, סגן נשיא ומנכ"ל אורקל תקשורת: "השילוב של אורקל עם קונברג'ין יאיץ את החדשנות בשירותים שהן תספקנה, ויפחית את עלויות ומורכבות התפעול של הרשתות"

מסתבר שתיאבונו של לארי אליסון לרכישות לא יודע שובע, אפילו לאחר השלמת העסקה עם סאן (Sun). לאחר שהשבוע כבר רכשה את אמברפוינט, הודיעה אורקל (Oracle) היום (ד') על רכישת הסטארט-אפ הישראלי קונברג'ין (Convergin). היקף העסקה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק ההון העריכו אותה בכ-70 עד 100 מיליון דולרים. העסקה צפויה להסתיים במחצית הראשונה של השנה.

קונברג'ין עוסקת בפתרונות לשילוב שירותים וגישור בין טכנולוגיות ברשתות טלפוניה. היא הוקמה בסוף שנת 2000 על ידי איל איצקוביץ' – המשמש גם כמנכ"ל. החברה מעסיקה כמה עשרות עובדים ופועלת מהרצליה פיתוח. פלטפורמת אספקת השירותים שלה, המבוססת על J2EE, מאפשרת לספקיות שירותי תקשורת לנהל שירותים עבור מגוון רחב של רשתות ופלטפורמות יישומים, לרבות חיוב בטרם תשלום.

הפתרון של קונברג'ין מאפשר לספקיות שירותי התקשורת להתמקד בהשקת שירותים חדשניים תוך מעבר לרשתות הדור הבא. "יותר ויותר ספקי שירותי תקשורת שואפים לנטוש את  פלטפורמות הרשת החכמות, אך היקרות והבלתי גמישות, המשמשות לאספקת שירותי ערך מוסף", נמסר מאורקל, "השילוב של אורקל וקונברג'ין צפוי לאפשר פלטפורמת מיחשוב יחידה, סטנדרטית, שתאפשר לספקיות השירותים לפתח את יכולות מתן השירותים שלהן בעלות נמוכה יותר".

קונברג'ין מספקת יכולת שילוב בין תוכנות ויישומי IT שונים, על בסיס יישומי תקשורת אותם פיתחה. המערכת שלה מאפשרת לספקיות שירותי תקשורת יכולת להעלות יישומים במהירות על גבי הרשת שלהן, בשל ברוקר המחבר את שרת היישומים הארגוני לרשת התקשורת הארגונית. לחברה הסכמי מכר ושיתופי פעולה עם ענקיות ציוד הרשת ועם יצרני תוכנות ה-IT הגדולים בעולם. מוצרי החברה הותקנו ביותר מ-15 רשתות טלקום בעולם, ביניהן טי-מובייל (T-Mobile). עם הקמתה גייסה החברה שלושה מליון דולרים מ-MRV. שנתיים לאחר הקמתה כבר הייתה רווחית ובסוף 2008 נכנסה קרן פיטנגו כמשקיעה בחברה, רכשה את מניות MRV, והפכה בעלת מניות יחידה בחברה, עם נתח אחזקות משמעותי.

לדברי באסקר גורטי, סגן נשיא ומנכ"ל אורקל תקשורת, "ככל שספקיות תקשורת נעות ממערכות טלפוניה מסורתיות לעבר הדור הבא של הרשתות, השילוב של אורקל עם קונברג'ין יאיץ את החדשנות בשירותים שהן תספקנה, ויפחית את עלויות ומורכבות התפעול של הרשתות".

מכירת קונברג'ין היא האקזיט הראשון של פיטנגו מהקרן החמישית שלה. רמי ברכה, שותף מנהל בפיטנגו וחבר דירקטוריון בקונברג'ין, אמר, כי "איצקוביץ' הוא יזם מבריק, שלקח את קונברג'ין משלב הרעיון לביצוע בזמן קצר ביותר, יחד עם צוות עובדים מהמוכשרים בארץ. לקונברג'ין טכנולוגיה ייחודית, עם היכרות מעמיקה של השוק והשחקנים בו".

הוא הוסיף, כי "קונברג'ין עשתה מסלול ייחודי בנוף חברות הטכנולוגיה בארץ: ללא סיוע של קרן הון סיכון, היא הפכה רווחית תוך שנתיים וביססה עצמה כשחקנית ייחודית בתחומה. כחברה קטנה היא התמודדה בהצלחה במכרזים מול החברות הגדולות בשוק, ואני מאמין שכעת אורקל תוכל לעשות שימוש מיידי בפתרון המוכח של קונברג'ין על מנת לזכות בנתח שוק משמעותי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים