עובדי גוגל מחו על כוונת החברה לפתח מנוע חיפוש מותאם לצנזורה בסין

מאות מעובדי החברה חתמו על מכתב מחאה ובו הם דורשים מההנהלה שקיפות בנושא על מנת לוודא כי אינם מעורבים בפעילות לא מוסרית

19/08/2018 13:54
לא כל אפליקציה מותרת בה. סין. צילום אילוסטרציה: BigStock

מאות מעובדי גוגל חתמו בימים אלו על מכתב מחאה כנגד כוונת החברה לפתח מנוע חיפוש מותאם לדרישות הצנזורה של ההנהגה בסין על מנת לחזור לפעילות בה. העובדים דורשים שקיפות בפרויקט על מנת לוודא כי אינם מעורבים בפעילות לא אתית או לא מוסרית כלשהי והאם עבודתם מקדמת פרויקט שנוי במחלוקת שכזה.

על פי דיווח של הניו יורק טיימס, על המכתב חתמו כ-1,400 עובדים והוא הועבר במערכת המיילים הפנימית של ענקית החיפוש.

במכתב טענו החותמים כי גוגל למעשה מתכופפת על מנת לקבל את דרישות הצנזורה המחמירות של ההנהגה הסינית, מה שמעלה שאלות קשות לגבי סוגיות אתיקה ומוסר. "כרגע אין לנו כל מידע המאפשר לנו להעריך האם העבודה שלנו, הפרויקט בו אנו מעורבים או עצם ההעסקה שלנו מצריכה קבלת החלטות בנוגע לסוגיות מוסריות או אתיות", כתבו העובדים במכתב.

בהנהלת גוגל אמרו לעובדים בתגובה כי הפרויקט לא קרוב להשקה.

חדלה מלפעול בה לפני כשמונה שנים בגלל צנזורה

גוגל,  כמו חברות טכנולוגיה ענקיות רבות מהמערב, יצאה מסין ולא פועלת במדינה. חברת הטכנולוגיה האמריקנית חדלה מלפעול בה לפני כשמונה שנים בגלל צנזורה ודרישות המדינה להתנהלות מגבילה במיוחד. אבל לאחרונה, על פי דיווחים שונים, היא מתכוונת לשוב אל המדינה האסיאתית עם אפליקציית חיפוש לניידים שתסנן את תוצאות החיפוש לפי רשימה שחורה שתוכתב על ידי הממשל.

הסיבות למה שנתפש ככניעה של גוגל לדרקוניות הסינית הן ללא ספק רצונה להיכנס שוב לשוק הסיני העצום, שבו ניתן לספק ולמכור שירותים ל-1.7 מיליארד בני אדם, או כך לפחות טועני דיווחים בתקשורת האמריקנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים