רשות ני"ע מאמצת את הבלוקצ'יין – בפרויקט בעשרות מיליוני שקלים

אנשי טלדור הטמיעו את הטכנולוגיה במערכת יעל, שבאמצעותה מעבירה הרשות מידע ומסרים לגופים שעליהם היא מפקחת, וצפויה להטמיע אותה במערכות נוספות

בלוקצ'יין. אילוסטרציה: BigStock

רשות ניירות ערך הטמיעה את טכנולוגיית הבלוקצ'יין במערכות המידע שלה – כך היא הודיעה היום (ד'). פיתוח היישום ארך כשלושה חודשים ובוצע על ידי טלדור. סכום ההשקעה בטכנולוגיה החדשה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים ברשות מסרו לאנשים ומחשבים שמדובר בעשרות מילוני שקלים.

בשלב הראשון הוטמע הבלוקצ'יין במערכת יעל, שבאמצעותה מעבירה הרשות מידע ומסרים לגופים שעליהם היא מפקחת. בשלב הבא צפויה הטמעה של הטכנולוגיה גם במערכת ההצבעות הצבע-הון, שאותה פיתחה על מנת לאפשר למשקיעים להשתתף באספות משקיעים מכל מקום בארץ ובעולם. בהמשך, התכנון הוא ליישם את הטכנולוגיה גם במערכת המגנא, באמצעותה ניתן לעקוב אחר כל דיווחי הגופים המפוקחים.

רובד נוסף לאבטחת מהימנות המידע

ברשות אומרים כי טכנולוגיית הבלוקצ'יין במערכת יעל מוסיפה רובד נוסף לאבטחת מהימנותו של המידע שמועבר על ידי הרשות לגופים המפוקחים. היא מאשרת את המקוריות של ההודעות ומונעת זיוף, כמו גם את עריכתן או מחיקתן. בנוסף, המערכת מונעת אפשרות שבה יתכחש הנמען שקיבל הודעה מטעם הרשות.

הטמעת הטכנולוגיה החדשה היא חלק מהמגה שבה נוקטת רשות ניירות ערך לקידום חדשנות פיננסית בשוק ההון ולאימוץ טכנולוגיות לשירותים ולמוצרים פיננסיים. בין היתר, היא הקימה את Innovation Hub, שעוסק ברגולציה בתחום הפינטק.

נתן הרשקוביץ, מנהל מחלקת מערכות מידע ברשות ניירות ערך. צילום: קובי קנטור ז"ל

נתן הרשקוביץ, מנהל מחלקת מערכות מידע ברשות ניירות ערך. צילום: קובי קנטור ז"ל

נתן הרשקוביץ, מנהל מחלקת מערכות מידע ברשות ניירות ערך, אמר כי "אנחנו עדים למגמה הגוברת בעולם בכלל ובענף הפיננסים בפרט להטמעת טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך. יישום טכנולוגיית בלוקצ'יין במערכות המידע של הרשות מציב אותה כאחת הרשויות הבולטות בעולם באבטחת המידע שעובר לציבור ובמהימנותו, וכאחת הבולטות במגזר הציבורי בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים