בעקבות עצירת פרויקט ה-ERP: כיל תובעת את יבמ ב-1.1 מיליארד ש'

מדובר בפרויקט "הרמוניזציה", מבוסס מערכת סאפ, שהיה אמור להיות אחד מפרויקטי ה-ERP הגדולים במדינה ● ב-כיל טוענים שיבמ "ביצעה עבודה לקויה ומרושלת, נקטה בשיטה של ניסוי וטעייה וכל אחד משלבי הפרויקט בוצע באופן כושל" ● יבמ: "התביעה משוללת כל יסוד"

צילום אילוסטרציה: BigStock

תביעת ענק: כיל הגישה הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה על סך 1.113 מיליארד שקלים, או 300 מיליון דולר, נגד יבמ ישראל. התביעה הוגשה לאחר ההחלטה של הנהלת החברה להפסיק את פרויקט "הרמוניזציה" להקמת מערכת ERP של סאפ, בטענה שיבמ, שהייתה הספק הראשי, לא מילאה את התחייבויותיה במסגרתו.

בהודעה ששלחה הבוקר לבורסה טענה כיל כי הפרת ההתחייבויות לכאורה מצד יבמ הביאה לכישלון הפרויקט ולמחיקת ההשקעה בו מהספרים שלה. יצוין כי יו"ר דירטקוריון כי'ל הוא אלוף (מיל') יוחנן לוקר, לשעבר מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומנכ"ל החברה הוא רביב צולר, לשעבר מנכ"ל נס, שהביאה לארץ לפני שני עשורים את מערכות סאפ, ועד לאחרונה מנכ"ל ביטוח ישיר.

ההחלטה על הפרויקט התקבלה ב-2012, וביצועו החל שנתיים לאחר מכן. הוא היה אמור היה להיות אחד מפרויקטי ה-ERP הגדולים שנעשו אי פעם במדינה. כיל החליטה לצאת אליו לאחר גידול ניכר במערכות המחשוב של החברה, בעיקר עקב מיזוגים ורכישות, והשקיעה בו סכומים גבוהים, שנאמדו במאות מיליוני דולרים. אלא שמשהו בדרך השתבש, ובאוקטובר 2016 החליט דירקטוריון החברה לעצור את הפרויקט. הנימוק לכך היה כי "זיהינו סיכונים מהותיים הקשורים עם מידת התאמתה של המערכת, מורכבותה ומידת מוכנותה". בהודעתה אז העריכה החברה כי ביטול הפרויקט יחסוך לה כרבע מיליארד דולר.

"יישום הפרויקט יצא מכלל שליטה"

על פי כתב התביעה, יבמ היא זו שהמליצה לכיל לצאת לפרויקט והנהלת החברה החליטה לאמץ את ההמלצה. עוד נכתב בו כי "כיל אימצה את הפרויקט והגדירה אותו כפרויקט אסטרטגי, אשר נועד להבטיח את יכולתה של החברה לצמוח ולשגשג בעתיד. כיל שכרה את שירותיה של יבמ על מנת שזו תוביל את הפרויקט מן המסד ועד הטפחות, ובהסתמך על מצגיה כי יש לה מיומנות מקצועית, ידע וכוח אדם הדרושים לשם כך. בין כיל ליבמ נכרתה מערכת הסכמים". זו כללה, מפרטים ב-כיל, את ההיערכות לפרויקט, אפיונו ויישומו. "כל אחד משלבי הפרויקט בוצע על ידי יבמ באופן כושל", צוין בכתב התביעה.

עוד טוענת כיל ל-"עבודה לקויה ומרושלת, חוסר ידע, ניסיון ומיומנות מקצועית, מחסור במשאבים ובכוח אדם מיומן" מצד יבמ. כמו כן, בכתב התביעה נטען שיבמ נקטה בשיטה של ניסוי וטעייה ושבסופו של דבר, כשהגיע שלב יישום הפרויקט, הוא "יצא מכלל שליטה".

"הדברים גרמו לכרוניקה של דחיות ועיכובים ולגידול בלתי פרופורציוני בעלויות. הם גרמו לכך שהמערכת שנמסרה לבדיקת כיל באפריל 2016 הייתה בלתי יציבה, בלתי אינטגרטיבית ובלתי פונקציונלית", נכתב. על פי התובעת, היא קיבלה "שברירי מערכת" וכתוצאה מכל אלה, החליטה לבטל את הפרויקט.

מיבמ נמסר כי "לטענות התביעה אין כל יסוד ונגן על עמדתנו באופן נחרץ בבית המשפט"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים