איזה סטארט-אפ הכי "בריא" בישראל?

Diagnoz.me זכה בתחרות הסטארט-אפים של eHealth Ventures ואנשים ומחשבים ● הוא פיתח ערכה לסיוע באבחון דלקות בנרתיק בקרב נשים באמצעות הסמארטפון בתוך רבע שעה בלבד ● חביב הקהל: Blind-Tech, שפיתח מערכת סיוע לעיוורים

17/12/2018 16:36
מייסדי Diagnoz.me, תמיר אפשטיין ואריאל ליבנה, מקבלים את הפרס. צילום: ניב קנטור

הסטארט-אפ Diagnoz.me, אשר פיתח ערכה חדשנית לסיוע באבחון דלקות בנרתיק בקרב נשים באמצעות הסמארטפון בתוך רבע שעה בלבד, זכה היום (ב') במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים של חממת eHealth Ventures ואנשים ומחשבים. בחברה סיפרו כי למרות שמדובר בבעיה גינקולוגית נפוצה ביותר, המביאה בין היתר ללמעלה 10 מיליון ביקורי רופא בשנה בארצות הברית, נשים רבות דוחות ואף נמנעות מלהגיע למרפאה מסיבות שונות כמו דחיינות, אי-נעימות ומחסור בזמן. הערכה שפיתחה החברה מאפשרת אבחון ביתי ומהיר ברמת דיוק של מעבדה. תוצאות הבדיקה נשלחות ישירות לרופא לצורך קביעת הטיפול המתאים ומתן מרשם וכל זאת מבלי שהמטופלת צריכה להגיע פיסית למרפאה.

Diagnoz.me הוקם על ידי תמיר אפשטיין ואריאל ליבנה והוא נתמך על ידי הרשות לחדשנות ומלווה על ידי גינקולוגים ומומחים טכנולוגיים מהארץ ומהעולם.

החברה נבחרה למקום הראשון מבין חמישה סטארט-אפים בתחום הבריאות הדיגיטלית אשר התמודדו בגמר תחרות הסטארט-אפים של חממת eHealth Ventures. התחרות נערכה במסגרת הפיסגה הדיגיטלית dHealth 2018- Digital Health Summit שהתקיימה במתחם האירועים לאגו בראשון לציון בהפקת אנשים ומחשבים.  באירוע השתתפו גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ובכירי מערכת הבריאות בישראל והוא הונחה על ידי יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

הסטארט-אפ הזוכה נבחר על ידי שיפוט הקהל וועדת השיפוט המקצועית והוענק לוTerm Sheet להשקעה בגובה שלושה מיליון שקלים, חבילת תמיכה בהכוונה וקידום המיזם. החמישה נבחרו לאחר סינון קפדני ומבין למעלה מ-30 סטארט-אפים.

253 מיליון עיוורים ולקויי ראייה ברחבי העולם ומספרם רק עולה

בקטגוריית חביב הקהל נבחר הסטארט-אפ Blind-Tech, פיתוח של מערכת סיוע לעיוורים הכוללת מצלמה תלת מימדית זעירה, אוזניית בלוטות' ומשטח דינמי בגודל סמארטפון המשתנה בצורה תלת מימדית בזמן אמת וממיר את הגירויים האופטיים מהסביבה ל"מפת מימוש" אותה יכול העיוור לחוש באצבעותיו ולנווט, להרגיש ולהבין את סביבתו ולמעשה להתמצא במרחב.

החברה הוקמה על ידי אבירם ברג, עומר גוהרי ואור ליטמן. הרעיון להקמתה נולד מתוך הבנתם של השלושה כי אוכלוסיית העיוורים נמצאת כיום משמעותית הרחק מאחור בהיבט הפיתוחים הטכנולוגים וקיים צורך אמיתי לפתרון מהפכני עבורם. על פי מידע שאספה החברה, כיום ישנם 253 מיליון עיוורים ולקויי ראייה ברחבי העולם ומספרם רק עולה.

מיזמים אחרים שעלו לגמר והשתתפו באירוע הם המיזם CardioScale. המיזם פיתח טכנולוגיה פורצת דרך לזיהוי מוקדם של התדרדרות המודינמית בחולים. זיהוי ההתדרדרות מתאפשר כבר בשלב מוקדם (שלב הקומפנסציה), כאשר סימני החיים הנמדדים כסטנדרט עדיין אינם מעידים על בעיה כלשהי. הטכנולוגיה שפיתחה החברה נשענת על אלגוריתמיקה רפואית ומוטמעת כיום במוניטור רפואי נייד מזערי המאפשר שיפור דרמטי בטיפול בחולים תוך קבלת החלטות רפואיות טובה יותר. זיהוי התדרדרות מוקדם, אמרו בחברה, מוביל באופן ישיר לטיפול רפואי מוקדם, יעיל, זול ומציל חיים.

הסטארט-אפ הוקם ב-2012, וביצע עד היום מחקרים מוצלחים שפורסמו בכתבי עת רפואיים מובילים בעולם, והוא מחזיקה בחמישה פטנטים עולמיים עבור טכנולוגיה זו. ביוני 2018 זכה המיזם במקום הראשון בתחרות של משרד ההגנה האמריקני ומפא״ת בזכות פיתוח מוצר מציל חיים באירועי טרור.

מיזם נוסף שעלה לגמר הוא של הסטארט-אפ TINNITIX, פיתוח מכשיר המבצע אנליזה של הפרעת שמיעה נפוצה (המכונה טינטון -Tinnitus) ומייצר מיסוך מותאם אישית לצליל הצורם לאדם הסובל מהמחלה, כך שאינו שומע יותר את הטנטון (צליל חזק צורם כתוצאה מלקות שמיעה, ר.כ.). באמצעות מדבקה שמוליכה אודיו ומודבקת מאחורי האוזן, מותאמת למטופל רמת המיסוך וריכוך עוצמת הצליל הצורם ממנו הוא סובל. מעבר לפאן הטכנולוגי, הפתרון שפיתחה החברה כולל גם שילוב של חוכמת המונים כך שלמטופל מתאפשרת קבלה של המלצות תדר מיסוך לריכוך עוצמת הטנטון בהתאם לנתוני משתמשים-מטופלים אחרים הסובלים מעוצמת טנטון דומה.

SAFELUNA, מיזם נוסף שהגיע לגמר התחרות, פיתח מצלמה ייחודית המורכבת על מיטת התינוק ומאפשרת מעקב ללא מגע של דופק ופרמטרים אחרים של התינוק, בלי תלות בקרבה, תנאי תאורה, שמיכה מפריעה וכדומה. בחברה אמרו כי המוצר יעיל ומדויק יותר מפתרונות נפוצים כיום בשוק. בין השאר מבקש הפתרון שפיתחה החברה למנוע מוות בעריסה של תינוקות.

המיזם החמישי שהשתתף באירוע הוא NE Field- פיתוח מכשיר ביתי, נייד וקל לבדיקה וניתוח של תפקודי הריאות בהתבסס על פרמטרים ייחודיים, במקום בדיקה במכשיר ספירומטר גדול המצריך שיתוף פעולה ומאמץ מצד הנבדק כפי שנעשה כיום בבתי החולים ברחבי הארץ והעולם. המכשיר מתאים לחולי האסתמה, COPD ומחלות ריאה אחרות.

"לקדם יזמות וחדשנות בתחום הבריאות הדיגיטלית בישראל"

התחרות נערכה בשיתוף בין חממת eHealth Ventures ואנשים ומחשבים. eHealth Ventures הינה שותפות רב-לאומית המפעילה קרן השקעות וחממה טכנולוגית המתמקדת בתחום הרפואה הדיגיטלית. בחממה שותפים מכבי שירותי בריאות, זרוע החדשנות של Cleveland Clinic , Amgen, קרן ההון -סיכון הסינית SCI , חברת התרופות מדיסון ומשקיעים פרטיים. בסיוע המימון של רשות החדשנות הישראלית, eHV מנהלת כ-40 מיליון דולר וממקדת את השקעותיה בתחומי ה-Digital Diagnostics & Therapeutics.

עופר וייסברג, מנכ"ל מכבי יזמות ויו"ר ועדת השופטים בתחרות, אמר כי "מטרות התחרות הן לקדם יזמות וחדשנות בתחום הבריאות הדיגיטלית בישראל, ולתת במה וחשיפה ליזמים ישראליים בתחום. לתחרות נרשמו למעלה משלושים חברות הזנק מבטיחות, מתוכן נבחרו חמשת החברות שעלו לשלב הגמר ויעמדו במהלך הכנס לשיפוט הקהל וועדת השיפוט המקצועית. ". החברות שעלו לגמר תחרות הסטארט אפים:

דוד גורדון, מנהל ההשקעות בקרן החדשה של תאגיד CK Hutchison Holdings Limited לבריאות דיגיטלית, הנמנה על חבר השופטים בתחרות, מסר כי "המהפכה הדיגיטלית מאפשרת להציע לקהלים רחבים מאי-פעם שירותי בריאות אישיים חדשניים, המבוססים על חיישנים מתקדמים וראייה ממוחשבת, אינטליגנציה מלאכותית, תקשורת מאובטחת, אפליקציות ותובנות מעולם הביג דטה".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חן ששון

    היי,אשמח לקבל פרטים ואיש קשר שעובד בסטאראפ tinnitix

  2. יחזקאל אסחייק

    איך אפשר ליצור קשר עם יצרני המכשיר TINNITIX תודה רבה מראש

  3. משה ורסנו

    איך מגיעים ל tinnitix ? תוכלו לספק פרטי התקשרות ?

אירועים קרובים