צרפת תטיל מסים על גוגל, פייסבוק, אפל ואמזון מראשית 2019

החל ב-1 בינואר יתבעו ענקיות הטכנולוגיה לשלם למדינה האירופית מסים מיוחדים, וזאת אחרי שצרפת לא המתינה יותר להחלטה של כלל האיחוד האירופי והחליטה לפעול עצמאית בנושא המיסוי

מיסים. צילום אילוסטרציה: BigStock

ברונו לה מאירי, שר הכלכלה הצרפתי, בישר כי בכוונתו להעלות מסים לחברות הטכנולוגיה הגדולות, אלפבית – החברה האם של גוגל, אפל, פייסבוק ואמזון בעתיד הקרוב – כבר מה-1 בינואר 2019.

במסיבת עיתונאים שכינס אתמול (ב') אמר לה מאירי כי המיסוי החדש יופעל בראשית ינואר "לא משנה מה יקרה", והעריך כי המהלך יכניס לקופת מדינה תוספת של 500 מיליון יורו (שהם 567 מילוני דולרים). המס הצרפתי יכונה באופן הישיר ביותר "מס GAFA" כשהאותיות המרכיבות את שמו מייצגות את השמות של הענקיות גוגל, אפל, פייסבוק ואמזון, בהתאם.

האיחוד האירופי מתלבט – צרפת מבצעת

המס המתוכנן בצרפת הוא למעשה מיסוי שהאיחוד האירופי והמדינות החברות בו שוקלים כבר לאורך השנה האחרונה. החברות ביקשו ליצור מס מקיף שיוחל על חברות טכנולוגיה רב-לאומיות, שיוכל להיות מיושם על ידי כל 28 המדינות שהן חלק מהאיחוד, ולה מאירי ציין בעבר כי ימתין עד מרץ 2019 עם הטלת המס במדינתו, בכדי לאפשר זמן למשא ומתן שבין מדינות האיחוד להתגבש לכדי החלטה. אבל השבוע בישר עם זאת לה מאירי כי צרפת החליטה להתקדם עצמאית עם נושא מיסוי ענקיות ההיי-טק.

במרץ 2018 פרסמה הנציבות האירופית הצעה למס בשיעור של 3% על ענקיות הטכנולוגיה שההכנסות הגלובליות השנתיות שלהן צפויות לעמוד על 750 מיליון יורו (850 מיליון דולר), ושהכנסותיהן באיחוד האירופי עשויות לעלות אל מעל 50 מיליון יורו (כ-57 מיליון דולר). אלא שלנוכח חילוקי דעות שהתגלעו מצד כמה מדינות, כולל אירלנד והולנד, על האופן שבו כדאי להתקדם עם מיסוי שכזה, התהליך נעצר.

נכון לעכשיו לא רק צרפת פועלת לגיבוש תכנית המס המסוימת עצמאית אלא גם בריטניה. בחודש אוקטובר הודיע הקנצלר הבריטי פיליפ המונד כי בריטניה תציג "מס שירותים דיגיטליים" ב-2020, שימוקד בחברות היי-טק הרווחיות במיוחד שעושות עסקים בבריטניה. משרד הקנצלר אמר כי המיסוי המתגבש יניב בעבור הממלכה המאוחדת לפחות 400 מיליון ליש"ט (505 מיליון דולר) בשנה. בינתיים, לנוכח אי הוודאות בכל הנוגע בברקזיט, יתכן שהצעת המס של בריטניה תיפול עקב אירועים שונים במהלך הדרך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים