פורטנייט: מי גנב את הריקוד שלי?

אחרי הראפר 2 Milly, מפורסמים נוספים החליטו לתבוע את היצרנית של המשחק הממכר, Epic Games, על גניבת תנועות ריקוד אופייניות להם

משחקים יותר. למשל בפורטנייט. צילום אילוסטרציה: BigStock

אחרי הראפר 2 Milly, כעת גם אלפונסו ריבירו, משחקני הקומדיה הטלוויזיונית הפופולארית "הנסיך המדליק מבל-אייר", וכן כוכב האינסטגרם ראסל הורינג, המכונה Backpack Kid, מגישים תביעה נגד Epic Games בטענה שנגנבו מהם לצורכי פורטנייט, משחק הלהיט שהחברה פיתחה, תנועות הריקוד האופייניות להם בסדרת NBA 2K שלו.

ריבירו, המוכר לרבים יותר כקרלטון בנקס מסדרת הטלוויזיה המיתולוגית, הגיש את התביעה נגד Epic Games על השימוש בריקוד ה"קרלטון" מפורסם שלו בפורטנייט. התביעה מגיעה אחרי תביעה אחרת שהוגשה מוקדם יותר החודש על ידי הראפר 2 Milly, שטען כי ריקוד ה-Milly Rock שלו מופיע בפורטניט, מבלי שיזכה בתשלום או פיצוי.

לטענת ריבירו, הדמות שלו ביצעה את הריקוד המפורסם לצלילי שיר של טום ג'ונס בפרק מיוחד לחג המולד, ומאז הפך המוב לכזה האופייני לו. "הריקוד הפך לשם נרדף לריבירו, שזוכה פה אחד ביצירת הריקוד", נכתב בתביעה שהוסיפה ופירטה כי "ריבירו התראיין גם כמה פעמים על יצירת הריקוד וכיצד לבצע אותו כראוי, ולכן הריקוד הוא חלק מזהותו של ריבירו ותנועותיו הייחודיות של הריקוד מקושרות לריבירו".

ממש במקביל תובע Backpack Kid את החברה על שלקחה את הריקוד שלו, The Russell – זה עם תנועות הידיים המשונות שכולם מכירים כ"הריקוד של פורטנייט" ושאותו הוא רוקד עם תרמיל גב עליו – כינתה אותו Floss, והכניסה אותו למשחק שלה, שוב – ללא רשות או פיצוי. הורנינג והריקוד שלו זכו לפופולריות ביוטיוב כאשר הזמרת ריהאנה שיתפה אחד מסרטי הווידיאו שלו בערוצה, ובשנת 2017 קיבל דחיפה נוספת כשהופיע בתכנית סאטרדיי נייט לייב, שם ביצע את הריקוד שלו כחלק מהופעה של קייטי פרי.

Epic – רוקדים כל הדרך אל הבנק

התביעות מגיעות בזמנים שבהם עושה Epic רווחים עצומים מפורטנייט שלה, וגם בזו הנוכחית צוינו שוב רבות מהטענות שהציג קודם לכן הראפר 2 Milly, כולל הערכות כי פורטנייט הרוויח בין מיליארד ל-2 מיליארד דולר מרכישות בתוך המשחק, וכן הערכת בלומברג כי ערך החברה של Epic Games יכול לעלות על 8.5 מיליארד דולר עד סוף השנה.

התביעות הנוכחיות, כמו קודמתם, מפרטות שמדובר בדפוס התנהלות של היצרנית, שכוללת במשחקיה מספר ריקודים מפורסמים ללא הענקת קרדיט או תשלום למי שהביא אותם לעולם. בין השאר מוזכרת גם "השאלת" ריקוד של דונלד פייז'ון כוכב סקראבס. התובעים טוענים שהעובדה שריקודים אלו מופיעים כתנועות "מקוריות" בפורטניHט מקוממת במיוחד.

"Epic עשה הון משימוש לא הוגן ובלתי חוקי בהבעתם היצירתית של ריבירו ואמנים אחרים", צוין בלשון התביעה של כוכב "הנסיך המדליק" שמבקשת צו מניעה שיאסור על Epic למכור או להשתמש בכל דרך אחרת ב-emote ה"שאולים" ללא רשות.

כמו במקרה של 2 Milly, דובר Epic אמר כי החברה אינה מעוניינת להגיב לתקשורת על ההתדיינות המשפטית המתמשכת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים