נתניהו: "איראן תוקפת את ישראל בסייבר על בסיס יומי"

"אנחנו עוקבים אחרי זה ומונעים את זה מדי יום", אמר ראש הממשלה ושר הביטחון ● לדבריו, "חברות ה-IT החליפו בעשירייה הראשונה את חברות האנרגיה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום ארכיון: גלעד קוולרצ'יק

"איראן מתקיפה את ישראל בסייבר על בסיס יומי. אנחנו עוקבים אחרי זה ומונעים את זה מדי יום. הם מאיימים אלינו גם בשיגור טילים. אנחנו לא מתרשמים מהאיומים שלהם, כי הם יודעים מה הכוח שלנו – הגנתית והתקפית", כך אמר ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הבוקר (ג') בתל אביב.

לדברי נתניהו, "מערכות רבות פגיעות באופן דרמטי. הכל כיום פגיע והכל תחת מתקפה. אני מאמין שהתעופה האזרחית היא התחום שצריך את הטיפול המידי ביותר בתחום הסייבר, אבל זו דוגמה אחת ממאות".

הוא ציין בכנס סייבר טק את השינויים שעברה המדינה בשנים האחרונות, בפרט בתחום הטכנולוגי, ובתוכו בעולם הסייבר. "מדינות רבות רוצות להשתתף בידע שלנו בתחום הסייבר. זה לא אומר שאנחנו נסכים לשתף את כולם, אך יש לנו מדיניות בתחום. חשוב שנמשיך בשיתוף הפעולה עם מדינות אחרות", אמר.

"ישראל היא לא מדינה גדולה, אבל היא חייבת יכולת הגנתית גבוהה", הוסיף נתניהו. "אנחנו משקיעים בזה, לוקחים את האנשים המבריקים ביותר. הפכנו את באר שבע למרכז סייבר – זה המקום שבו יש את אוניברסיטת בן גוריון, את המרכז שמגן על המדינה מפני מתקפות סייבר וחברות בתחום – והכל במרחקי הליכה של מאות מטרים". עוד הוא ציין כי "על החברות לעשות כסף. הדרך הקלה לוודא שזה יקרה היא צמצום מיסים גבוהים ורגולציות כבדות. אין בישראל תעשייה יותר חופשית ממגבלות אלה מתעשיית הסייבר.

"אנחנו מצויים בעיצומו של שינוי מהעולם הישן לחדש", אמר ראש הממשלה. "את חברות האנרגיה החליפו בעשירייה הראשונה בדירוג העולמי חברות IT. לרובן מרכזי מחקר ופיתוח כאן, בישראל. זה קורה כי יש לנו תעשיית ביטחון, שאנחנו משתמשים בה כדי לקדם את התעשייה האזרחית. מה שאתם רואים זו מהפכה שמשנה את העולם כלכלית וביטחונית, ואני חושב שהיא גם תשנה את הפוליטיקה".

"המטרה: למנוע מניפולציות ושיבוש תוצאות הבחירות"

יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי, התייחס לאיומי הסייבר על מערכת הבחירות בישראל ןאמר כי "בחודשים הקרובים עלינו לדאוג לאבטחת הבחירות. אנחנו מטפלים בנושא כבר מעל שנה וחצי, עוד לפני שהוחלט ללכת לבחירות, כי זה תהליך מתמשך. המטרה שלנו היא למנוע איומים כשיבוש התוצאות ומניפולציות על דעת הקהל. אנחנו מתמקדים בהאקינג ובחדירה למערכות ששולטות בתהליך, ומוודאים שהן נותרות נקיות, כפי שהן צריכות להיות". הוא ציין שמערך הסייבר הלאומי עובד בנושא זה בצמוד עם ועדת הבחירות המרכזית, אולם הוא לא רגולטור אלא רק מייעץ. "אנחנו מייעצים והם אחראים לקבל את ההחלטות", אמר.

בדבריו פירט אונא את האתגרים הנוספים של המערך לשנה הקרובה, בהם ההגנה על התשתיות הקריטיות, ההגנה מפני הסיכונים הטמונים בבינה המלאכותית והמשך תפעול מוקד 119, שאליו יכול להתקשר 24/7 כל מי שחושב שהוא נמצא תחת מתקפת סייבר. לדבריו, "בשנה הבאה נתקדם להגנת המרחב הימי, לצד חברינו בים התיכון, נפעל להגן על מערכות GPS ונמשיך לצלול לתחומי הבריאות. בנוסף, נפתח השנה אקדמיה להגנת סייבר, ונפתח מעבדות פינטק, SCADA ועוד – בבאר שבע".

הוא ציין את שיתופי הפעולה שיש לישראל עם מדינות אחרות בתחום, לרבות שני הסכמים שנכרתו בימים האחרונים עם ליטא ואוסטרליה. "אנחנו חייבים לשתף מידע כי גם הרעים משתפים מידע", אמר.

ראש ממשלת ליטא, סקליוס סקברנליס, התייחס לשיתוף הפעולה בתחום הסייבר בין מדינתו למדינת ישראל וקרא גם לאיחוד האירופי לחזק את קשריו עם ישראל בתחום. "ישראל היא בת ברית חשובה וצריך להיעשות מאמץ כדי להגדיל שיתוף פעולה זה", ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים