מותגים מובילים עצרו פרסום ביוטיוב בעקבות חשש מחיבור לתוכן פורנוגרפי

דיסני, Epic Games ו-AT&T הם חלק מהגופים שעצרו פרסומים שלהם על פלטפורמת הזרמת הווידיאו ● החרם של המפרסמים מגיע בעקבות טענות לתגובות בעלות אופי פדופילי שמופיעות בסרטונים - בעיקר כאלו שבהם משתתפות ילדות קטנות - ושהחברות אינן מוכנות ששמן יקשר בו

יוטיוב. צילום אילוסטרציה: BigStock

מספר מותגי ענק – ביניהם נכללות חברת הטלקומוניקציה AT&T ויצרנית המשחק הלוהט פורטנייט, Epic Games – החליטו בימים אלו להסיר פרסומות שלהם מיו-טיוב לאלתר. הסיבה – חששות מכך שבסרטונים שבהם מתועדים ילדים צעירים, בעיקר בנות, ושאליהם מוצמדות הפרסומות, מופיעות תגובות של פדופילים.

מדובר על סרטוני ווידיאו תמימים, למשל של ילדים מתעמלים, רוקדים או עושים יוגה, שעליהם מגיבים חובבי פורנוגרפיה בטקסטים המחפיצים את הילדים ושמשמשים להעמקת ניצול לא חוקי ונורא של קטינים חסרי ישע.

"עד שגוגל (הבעלים של יו-טיוב – ג"פ) לא תצליח להגן על המותג שלנו מפני תוכן פוגעני מכל סוג שהוא, אנו מסירים את כל הפרסום מיו-טיוב", הבהירה AT&T את הסיבות למהלך בהצהרה לתקשורת.

"פנינו אל גוגל/יו-טיוב באמצעות סוכנות הפרסום שלנו, בכדי לקבוע פעולות שיינקטו על מנת להעלים סוג זה של תוכן מהשירות שלהם", אמרה בהצהרה ל-USA TODAY, חברת Epic Games.

"האלגוריתם הממליץ של יו-טיוב מקדם את היכולת של הפדופילים ליצור קשר זה עם זה"

הדברים החלו להתגלגל כשיו-טיובר בשם מאט ווטסון פרסם לפני שבוע סרטון שבו הופיע מדגם מייצג של תגובות שצופים נהגו לפרסם בקטעי וידיאו יומיומיים של קטינים. מהסרטון בן 20 הדקות של ווטסון – שכבר זכה בכמעט 3 מיליון צפיות – ניתן להבין כיצד המגיבים, התרים אחרי חומרים שהם מפרשים כ"מגרים", משתמשים בתגובות בכדי להגיע לתוכן המסוים באמצעות האלגוריתמים של יו-טיוב, שממליצים למשתמשים על תוכן דומה.

מה שהזעיק את המפרסמים הוא העובדה שלאורך כל התהליך המטריד הזה, המודעות של המותגים המפורסמים מופיעות לצד הסרטונים. "האלגוריתם הממליץ של יו-טיוב מקדם את היכולת של הפדופילים ליצור קשר זה עם זה, לסחור במידע ולקשור לפורנוגרפיית ילדים אמיתית בתגובות", הסביר ווטסון את הפרובלמטיות בתיאור הסרטון שלו.

בנוסף, תחקיר של Wired מצא סרטונים רבים שבהם הופיעו ילדים שהתיעוד שלהם פורש באופן מיני על ידי צופים, ושלרבים מהסרטונים הללו היו מאות אלפי צפיות או יותר. תחקיר זה של המגזין סיפר כי מותגים שתכניהם הופיעו בצמוד לסרטונים נטולי כוונות הזדון, ולתגובות המאוד זדוניות להם, נכללו למשל אלפא רומיאו, פיאט, לוריאל, ועוד. כתוצאה מכך, דיסני, Epic Games, AT&T ורבים אחרים הודיעו שהם מפסיקים כעת את הפרסומים שלהם ביו-טיוב לחלוטין עד שהעניין יתוקן.

מאבק וחרם שהביאו לשינוי דרמטי בניטור התכנים

בשנת 2017 ניהלו מספר מותגים גדולים מאבק נגד תכני ווידאו לא ראויים מול יו-טיוב. בחודש מרץ באותה שנה חוותה גוגל חרם מפרסמים, שהחל בבריטניה אבל שהתפשט גם אל הענקיות האמריקניות וריזון ו-AT&T, למשל, שביטלו מיליונים מהפרסומים שלהן בסרטוניה כתוצאה מחוסר נוחות מובהק לנוכח תכנים שמשתמשים מעלים. הנושא שהקפיץ את הצורך בחרם הזה היה פרסום של תכני שנאה על הפלטפורמה, אבל כמובן שגם סלידה גמורה מכל תוכן פדופילי, אפילו מרומז, שמצליח להופיע ביו-טיוב הייתה חלק מהמאבק.

כתוצאה מהדברים נדרשו גוגל ויו-טיוב לבדק בית ונאלצו לשנות באופן מובהק את האופן שבו נבדקים ומסוננים התכנים שמועלים אל הרשת החברתית מבוססת הסרטונים. ואכן, בהתבססות הולכת וגדלה על בינה מלאכותית ועל כוח אדם ייעודי מורחב בתחום, יו-טיוב החלה לנטר את התכנים באופן מושכל ודומיננטי בהרבה.

וכך, בשלהי דצמבר האחרון פרסמו החברות את דו"ח השקיפות בנוגע לאכיפת כללי הקהילה בפלטפורמת סרטוני הווידיאו, התקף לרבעון השלישי של 2018, וזה העיד על המלחמה חסרת הפשרות לניקיון הפלטפורמה, והבהיר כי במהלך התקופה הנתונה יו-טיוב הסירה 7.8 מיליון קטעי וידיאו, 224 מיליון תגובות, ו-1.6 מיליון ערוצים שפעלו בה, וזאת בהתבסס על כך שהללו הפרו את המדיניות שלה.

רוב הסרטונים וההערות שנוקו והועלמו על ידי יו-טיוב הוסרו באופן אוטומטי, כשלפי דיווחים, הבדיקות השגרתיות האוטומטיות של יו-טיוב הסירו 6.3 מיליון סרטונים ו-223 מיליון תגובות; מיליון התגובות ו-1.5 מיליון הסרטונים האחרים הוסרו אחרי שדווחו לחברה כלא ראויים. אבל כעת מסתבר שהמאמצים הללו פשוט לא מספיקים.

דובר יו-טיוב אמר בתגובה כי בעקבות הטענות האחרונות ננקטו פעולות קפדניות להשבתת התגובות ולהסרת הערות לסרטי וידאו שקטינים מופיעים בהם, כחלק ממאמץ מתמשך גדול יותר לתיאום מול הרשויות הרלוונטיות ולקידום בטיחות הילדים. "כל תוכן – כולל תגובות – המסכן קטינים הוא מתועב ויש לנו מדיניות ברורה האוסרת זאת ביו-טיוב", הבהיר הדובר את גישת החברה והוסיף כי "יש עוד מה לעשות, ואנחנו ממשיכים לעבוד בכדי לשפר ולתפוס אביוז מהר יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים