ארגון התקינה USB-IF: עד סוף 2019 יתחיל השימוש בתקן החדש

התקן מאפשר העברת נתונים בקצב של עד 20 מגה-ביט לשנייה, קצב מרבי הכפול מזה של הדור הקודם ● וגם: למה השמות החדשים של התקנים יבלבלו אתכם?

USB. צילום אילוסטרציה: BigStock

ארגון התקינה USB-IF, האחראי לתקינה וליישום השימוש בטכנולוגיית ה-USB להעברת נתונים, הודיע שעד סוף 2019 יתחיל השימוש בתקן החדש המאפשר העברת נתונים בקצב של עד 20 מגה-ביט/לשנייה.

התקן, שהשימוש בו, כמו בדור הנוכחי, יהיה באמצעות מחברי Type-C, יספק קצב העברת נתונים מרבי הכפול מזה של הדור הקודם ופי ארבעה לעומת הדור שקדם לו, שכונה עם השקתו USB 3.0. בהיבט הטכנולוגי מדובר למעשה בחיווט כפול בו כל אחד מהערוצים מעביר נתונים בקצב של 10 מגה-ביט/לשנייה לכל היותר, ושניהם פועלים יחדיו במקביל.

עם זאת במקום לקרוא לתקן החדש בפשטות USB 3.2, בארגון החליטו כמו בפעם הקודמת לבלבל קצת את היוצרות ואת משתמשי הקצה. בדור הנוכחי כל שלוש המהירות האחרונות יכונו USB 3.2. התקן החדש ביותר ייקרא USB 3.2 Gen 2×2 כשהמטרה היא כנראה לספר כבר בשם שמדובר למעשה בהכפלה של התקן הקודם בצורה של שני ערוצים.

התקן הקודם, זה שאפשר להעביר 10 מגה-ביט/לשנייה ייקרא מעתה USB 3.2 Gen 2 כששמו הקודם היה USB 3.1 Gen 2, ואילו הדור לפני כן ייקרא מעתה USB 3.2 Gen 1. כפי שניתן לנחש, שמו של דור ה-5 גיגה-בייט/לשנייה משתנה בפעם השנייה. הוא התחיל כ-USB 3.0, השתנה ל-USB 3.1 Gen 1 ועכשיו מותאם שוב לדור הנוכחי.

מבלבל? אכן. זה גם אומר שלקראת סוף השנה יהיה כדאי לבדוק היטב בתצורה לאיזה בדיוק USB 3.2 מתכוון המשורר המסוים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים