ראשת ממשלת ניו-זילנד רוצה לדון עם פייסבוק בעניין השידור החי

אחרי טבח המוסלמים במסגד בניו-זילנד - שאותו שידר הרוצח באופן מחריד בלייב ברשת החברתית - פייסבוק הסירה 1.5 מיליון שיתופים של התיעוד וחסמה את החשבון של הטרוריסט ● ראשת הממשלה אמרה שקיבלה ניחומים משריל סנדברג, אבל הבטיחה לדון עם הענקית ממאנלו פארק בנושא הפצת התיעוד הנורא בפלטפורמה שלה

מצטרפת לטרנד השיחות הקוליות בשידור חי. פייסבוק. צילום: BigStock

מניין ההרוגים בטבח במסגדים, שבוצע בניו-זילנד ביום ו', עלה אמש ל-50. ברנטון טרנט, המפגע – גזען לבן ואוסטרלי בן 28, שנעצר והובא בפני בית המשפט, טען כי ביצע את מעשיו כדי "לנקום במהגרים" – תקף מתפללים מוסלמים בשני מסגדים. הוא שידר את התקפותיו בפייסבוק במשך 17 דקות באמצעות כלי ה-Live של הרשת החברתית, המונה כ-2.3 מיליארד משתמשים. לתיעוד המחריד היו שיתופים רבים במדיה החברתית, ואלו חשפו רבים לזוועות. ראשת ממשלת ניו-זילנד, ג'סינדה ארדרן, אמרה שבכוונתה לדון עם פייסבוק על השידור החי, השיתופים והשלכותיהם.

ארדרן אמרה כי תדרוש תשובות מפייסבוק ומגופי מדיה חברתיים אחרים כיצד תיעודה של התקפה כה בוטה, שבה נהרגו רבים, מתפשט בפלטפורמות שלהם בלי שימנעו זאת. לדבריה, "יש שאלות נוספות שעליהן יש לענות". את הדברים אמרה ראש הממשלה לאחר שסמנכ"לית התפעול של פייסבוק, שריל סנדברג, והיא "היו בקשר", ושסנדברג הביעה את תנחומיה על האירועים.

הנה הקישור להטמעת הציוץ של פייסבוק בנושא:

"בהחלט, היה לי קשר עם שריל סנדברג. לא דיברתי אתה ישירות, אבל היא יצרה קשר, והכירה במה שהתרחש כאן, בניו-זילנד", אמרה ארדן במסיבת עיתונאים. "עשינו כמיטב יכולתנו להסיר, או לנסות להעלים, חלק מהתיעוד שהופץ בעקבות הפיגוע הזה", הבטיחה ארדרן לכתבים. כאשר נשאלה אם פייסבוק צריכה להפסיק לאפשר הזרמות חיות ענתה כי "זה נושא שאני מצפה לדון עליו ישירות עם פייסבוק".

הרשתות החברתיות נלחמות בדיעבד נגד הפצת התיעוד

פייסבוק וטוויטר הודיעו מיד עם היוודע שם החשוד במעל כי חשבונו נחסם בשירותיהן.

פייסבוק מצידה צייצה ביום שבת כי הסירה 1.5 מיליון קטעי וידיאו ששותפו בכל רחבי העולם, שבהם הופיע צילום הפיגוע במסגדי ניו זילנד ושעלו אליה ב-24 השעות הראשונות לאחר האירוע, וטענה ש"מתוכם יותר מ-1.2 מיליון נחסמו כבר בזמן העלתם (לפלטפורמה – ג"פ)".

מאוחר יותר אמש פרסם דף הטוויטר של פייסבוק, Facebook Newsroom, הודעה מטעם מיה גארליק, מהחברה בניו-זילנד, שבה נכתב כי "מתוך כבוד לאנשים שנפגעו מהטרגדיה הזו ובשל הדאגות של הרשויות המקומיות, אנחנו מסירים גם את כל הגרסאות הערוכות של הסרטון שלא מציגות תוכן גרפי".

יצוין כי עותקים של הסרטון, ערוך או כפי שהוא, הגיעו גם ליוטיוב ולטוויטר, ונראה שהעלמתם כליל מהמדיה החברתית אחרי שידורם בלייב אינה ממש אפשרית, או לכל הפחות קשה במיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים