ספוטיפיי הגישה תלונה נגד אפל, וזו תוקפת חזרה

התלונה הוגשה לוועדת ההגבלים של האיחוד האירופי בגין המדיניות של ה-App Store שלה, שלטענת ספוטיפיי, חורגת מכללי המסחר ההוגן • אפל לא נשארה חייבת

מבטלת את תכונת Car View. ספוטיפיי.

האם הקרב המשפטי הגדול הבא של אפל נמצא ממש מעבר לפינה? אחרי שהפסידה בקרב הפטנטים "הקטן" מול קוואלקום, ובדרך לדיון בתביעת דמי הרישוי הענקית בחודש הבא מול אותה חברה, צריכה אפל להתמודד כעת גם עם ספוטיפיי, שהגישה נגדה תלונה לוועדת ההגבלים של האיחוד האירופי בגין המדיניות של ה-App Store שלה.

לפי ספוטיפיי, אפל חורגת מכללי המסחר ההוגן מכיוון שהיא דורשת את מה שהיא מגדירה כמס של 30% עבור הרכישות המתבצעות בחנות האפליקציות שלה, כולל בעת שדרוג מהתכנית החינמית המבוססת על השמעת מודעות למנוי חודשי כספי. לטענתה של החברה שעומדת מאחורי אפליקציית הזרמת השירים, זהו סכום גדול מדי שבסופו של דבר יכריח אותה להעלות מחירים.

מעבר לכך טענה ספוטיפיי כי אפל מטילה מגבלות שונות ביצירת התקשורת שלה עם הלקוחות, כדוגמת מניעת האפשרות לפרסם שהיא מציעה שלושה חודשי מנוי פרמיום במחיר זול במיוחד, ואלו מגבלות שאינן קיימות עבור שירות הזרמת המוזיקה של אפל עצמה.

באפל מיהרו לצאת למתקפה משלהם שבה היא טענה כי ספוטיפיי משתמשת ברטוריקה מטעה בכוונה כדי להסתיר את המוטיבציות הכספיות שעומדות מאחורי הגשת הקובלנה. "צריך להבהיר מיד, אישרנו והפצנו כמעט 200 עדכוני אפליקציה בשמה של ספוטיפיי, והסיכום הוא למעלה מ-300 מיליון הורדות של האפליקציה שלה. הפעם היחידה בה ביקשנו התאמות היא בעת שספוטיפיי ניסתה להתחמק מהאותם כללים שכל אפליקציה צריכה לעקוב אחריהם", מסרה החברה.

 אפליקציה שמוצעת בחינם מבלי להיות כזאת במציאות?

לפי אפל, בספוטיפיי פשוט רוצים להתנהל כמו אפליקציה שמוצעת בחינם מבלי להיות כזאת במציאות, וכן שהיא שכחה לציין שאחרי השנה הראשונה, העמלה יורדת ל-15%. בהמשך היא גם טענה שהתנהלותה מול האמנים המשתמשים בפלטפורמה שלה אינה הוגנת, מובילה את התעשייה אחורה ואף גורמת לה נזק.

המילה האחרונה בינתיים במשחק הפינג פונג הזה שייכת לספוטיפיי. "כל מונופול טוען שהוא לא עשה שום דבר לא בסדר, ושהאינטרס שלהם, ומה שקורב לליבם, הוא קודם כל התחרות והלקוחות. התשובה הזו של אפל אינה חדשה, והיא בדיוק עומדת בציפיות שלנו, עוד לפני הגשת התלונה", מסרה החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים