אלתא רוכשת 50% מ-אלטל מקבוצת מלם תים – ב-42 מיליון שקלים

כך הודיעו החברות לבורסה הבוקר (א') ● השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים מתלים, בהם קבלת האישורים הרגולטוריים

אלתא מערכות רוכשת 50% מחברת אלטל מקבוצת מלם תים – תמורת 42 מיליון שקלים, כך הודיעו החברות לבורסה הבוקר (א'). השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים מתלים, בהם קבלת האישורים הרגולטוריים.

אלתא מערכות היא חברה בת וחטיבה של התעשייה האווירית. הרכישה, נמסר, "מהווה צעד ביישום האסטרטגיה של התעשייה האווירית לכניסה לשווקי התחזוקה ומיקור-החוץ הצה"ליים, בתחומים עתירי ציוד טכנולוגי". כך, מלם תים מוכרת את כלל פעילות התחזוקה ומיקור-החוץ שלה, שאינה בעולם ה-IT – לאלתא. הרווח הנקי של מלם תים מהעסקה יעמוד על 32 מיליון שקלים.

מתמחה באספקת שירותי הדרכה ואימונים

אלטל, שתנוהל מעתה על ידי אלתא ומלם תים במשותף, מתמחה באספקת שירותי הדרכה ואימונים, וכן שירותי אינטגרציה ואחזקה של מוצרים ייעודיים, לגורמי ממשל, תעשיות ביטחוניות ומוסדות שונים. פעילות אלטל כוללת מתן שירותים מקצה לקצה לפרויקטים המבוססים על טכנולוגיות מתקדמות, אשר מותאמות לצרכים הייעודיים של לקוחותיה.

יצוין כי אלטל נרכשה מ-אלול בשלבים, על ידי מלם תים, בין השנים 2011 ל-2013, בתמורה כוללת של 60 מיליון שקלים. הכנסות אלטל צמחו מכ-74 מיליון שקלים ב-2014 לכ-110 מיליון שקלים ב-2018. זאת, בנטרול פעילות מערכות המידע של אלטל, אשר פוצלה לחברה חדשה בשם 4cast בסוף 2018.

אלתא מערכות היא מהחברות המובילות בעולם בפיתוח וייצור מכ"מים, מערכות ומוצרים מתחום האלקטרוניקה הצבאית. החטיבה פועלת כבית מערכות צבאיות המבוססות על חיישנים אלקטרומגנטיים ועל IT. מוצריה מיועדים לכל זרועות הצבא ובעיקר לצרכי מודיעין, סיור ותצפית, התרעה מוקדמת ובקרה, מיגון והגנה, הרכשת מטרות ובקרת אש.

אילן טוקר, מנכ"ל משותף במלם תים. צילום: רז רוגובסקי

אילן טוקר, מנכ"ל משותף במלם תים. צילום: רז רוגובסקי

אילן טוקר, מנכ"ל משותף במלם תים, אמר לאנשים ומחשבים כי "נעבוד ביחד בצבא, ולא רק שם – אלתא היא גם לקוח". לדבריו, "אלטל עושה תחזוקה ומיקור-חוץ לא רק של IT: היא מבצעת הדמיות וכן תחזוקה של כל מה שהצבא מוכן להוציא למיקור-חוץ, מתקני אימונים וסימולטורים. כך, כל בסיס צאלים פועל במיקור-חוץ". הוא הוסיף כי 4cast, חטיבת מערכות המידע המפתחת תוכנות – שבעבר הייתה חלק מאלטל, תישאר בקבוצה: "כל פעילות התוכנה נשארת במלם תים".

יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא מערכות וסמנכ"ל התעשייה האווירית, אמר כי "רכישת 50% ממניות אלטל מהווה השקעה אסטרטגית עבור אלתא בתחום תחזוקת מערכות טכנולוגיות מורכבות בצה"ל ובמשרד הביטחון. שביעות הרצון של לקוחותינו תלויה באופן מהותי ברמת השירות והתחזוקה הניתנים על ידינו, ואלטל תעזור לממש את האסטרטגיה שלנו בהיבט זה".

שלמה איזנברג, יו"ר מלם-תים, ציין ש-"השותפות בין אלתא, כחלק מהתעשייה האווירית, לאלטל היא מסגרת לפיתוח היכולות בתחום תחזוקת המערכות הטכנולוגיות המורכבות ומיקור-החוץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים