ג'ק דורסי מסתפק בארוחה אחת ביום; ואתם?

את המידע חשף לאחרונה המיליארדר, מנכ"ל טוויטר וסקוור, במסגרת שיחה עם בן גרינפילד - בלוגר אמריקני שנחשב לגורו כושר וספורט, תזונה ודיאטות  ● בפודקאסט נפתח דורסי ותיאר בפני בן שיחו את המתכון שלו לחיים טובים, ומה מסייע לו להישאר חד ובריא, לטענתו

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר וסקוור. צילום: מתוך ויקיפדיה

זה לא פשוט להיות מנכ"ל של אחת החברות הענקיות בעולם, גם אם אתה מיליארדר ומפורסם כמו ג'ק דורסי, מנכ"ל שתיים כאלו – הרשת המצייצת הפופולרית טוויטר וחברת התשלומים, סקוור. אז מה עושה מנכ"ל עסוק כל כך בכדי לשמור על בריאות וחיוניות? דורסי, למשל, חשף באחרונה שהוא אוכל רק ארוחה אחת ביום.

העולם מסתקרן רבות בנוגע לאורחות החיים של בכירי תעשיית ההיי-טק: ממה הם ניזונים? כמה הם ישנים? האם יש להם טיפים איך לנהל חיים טובים ובריאים, למרות הדרישות התובעניות של העבודה? באופן מפתיע למדי, דורסי, בן ה-42, סיפק תשובות באחרונה על התהיות הללו בדיוק, ומסתבר שהוא מנהל את חייו בדרך לא הכי קונבנציונלית, שכנראה לא תתאים לכל אחד לצורך חיקוי והטמעה.

ראיון פודקאסט חדש שהעניק דורסי לבלוגר בן גרינפילד – גורו הכושר, הבריאות, התזונה והספורט – הדגיש את העובדה שהמייסד והמנכ"ל של הרשת החברתית המצליחה טוויטר, ומי שעומד גם מאחורי חברת סקוור, המספקת פתרונות טכנולוגיים לסליקת תשלומים אלקטרוניים בנקודות מכירה, מנהל אורח חיים סטואי. בתגובה לפירוט אורחות חייו נכתב כבר בתקשורת האמריקנית שהתנהלותו זו של דורסי נשמעת כאילו הוא חבר בכת.

אז מהי סטואיות?

לפי הערך המילוני של המושג "סטואיות" מדובר בהתנהלות אישית של אדם הכובש את יצרו, יציב נפשית גם במצבים קשים ושעומד איתן גם בפני שינויים בחיים, בלי להירתע או להיכנע. הדברים מבוססים על תורתו הפילוסופית של זנון. עד כה זה נשמע טוב, אלא שהעקרונות שתיאר דורסי להתנהלותו הם לא הכי רגילים.

חלק ממה שדורסי עושה לא כל כך חריג – כמו למשל תרגול מדיטציה פעמיים ביום או העדפת הליכה של 5 קילומטרים אל ומהעבודה מדי יום, במקום נסיעה במכונית.

אולם יש לדברים שתיאר גם צד פחות נורמטיבי. לדוגמה, הוא השתתף בריטריט בן 10 ימים בבורמה בסוף 2018 – זהו מקום שבו נאסרו על המשתתפים העיסוק בפעילות גופנית והשימוש בגדג'טים, וכמובן שבמסגרת ההימצאות בו אסור לדבר או אפילו ליצור קשר עין עם הנוכחים האחרים. מעניין לציין כי דורסי המליץ בחום על המקום לעוקביו בטוויטר. הוא צייץ והציע לאנשים לבקר מיאנמר ולהשתתף, כמותו, בוויפאסנה ומדיטציה שם, בתוך שהתעלם לגמרי מהעובדה שהמשטר במדינה מעורב בטיהור אתני.

אוכל? לא ממש!

בראיון לפודקאסט גולל דורסי את שגרת יומי הנוכחית ככזו הכוללת למשל מקלחות קרח שמשולבות לסירוגין בכניסה לסאונה, וסיפר גם שהוא עובד תחת נורה אינפרא אדומה, כי הדבר גורם לו להזיע וזיעה מנקה את הגוף מרעלים.

אבל בעיקר הפתיע עם הרגלי האכילה שפרט. למשל, דורסי סיפר כי אימו אמרה לו שהוא הפך לכתום, וזאת כתוצאה מיותר מדי בטא קרוטן, שנמצא למשל בגזר.

עוד אמר המנכ"ל כי גם עבר תקופה זמנית שבה תרגל את דיאטת הפליאו המפורסמת, שבמהותה שואפת לאכילה כמו בימי האדם הקדמון, אולם זה כבר מאחוריו.

בימים אלה, לפי דורסי, הוא צורך הרבה מזונות שמכילים ויטמין C וארוחותיו מורכבות מחלבון וירקות ירוקים, כשלקינוח הוא אוכל שוקולד מריר או פירות יער. במהלך ימי השבוע הוא אוכל רק ארוחה אחת ביום – ארוחת ערב. וגם היא צנועה עד מאוד. ובסופי השבוע? צם.

אנחנו רגילים לכך שאילון מאסק, אחד היזמים הבולטים בעמק הסיליקון, הוא זה שדבקה בו תווית ה"מנכ"ל המשונה". נהוג לספר עליו שהוא וורקוהוליק שכמעט שלא ישן, ומתנהל באופן לא קונבנציונלי – דבר שמאסק מתגאה בו, יש לומר – ושאישיותו מעט גבולית. לפני כמה חודשים הוא אפילו עישן ג'וינט במהלך תכנית אונליין בהזרמה חיה, והסעיר את האמריקנים. אך כעת מתעוררת השאלה – עד כמה חריג גם המנכ"ל ועמיתו לתחום הטכנולוגי, המיליארדר  דורסי, והאם המנכ"לות של חברות הענק מייצרת שונות, או שמא השונים הם שהופכים למנכ"לים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים