בכירים בהיי-טק נגד בחירות חוזרות: "פגיעה אנושה בכלכלה"

בהודעה שהוציא מסר האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות כי "הליכה לבחירות היא רעה חולה לכלכלה הישראלית" - בעיקר עקב בזבוז כספי ציבור, פגיעה בקלות עשיית העסקים ונזק לתדמית של ישראל

צילום אילוסטרציה: BigStock

האפשרות שעולה על הפרק בימים אלה לבחירות חוזרות מעלה התנגדות מצד גורמים בכירים בהיי-טק הישראלי, בטענה שהליכה לבחירות תפגע פגיעה אנושה בענף ובכלכלה בכלל. באיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות אומרים שהפגיעה הזו באה לידי ביטוי בשני אופנים: בזבוז של כספי ציבור רבים ונזק לתדמית של ישראל בעולם בכל הנוגע למידת הקלות לעשות כאן עסקים.

האפשרות לבחירות חוזרות עלתה בימים האחרונים, בעקבות קשיים במשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד ובנימין נתניהו לשותפות הפוטנציאליות, ובראשן ישראל ביתנו ומנהיגה, אביגדור ליברמן. נתניהו אמור להודיע לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, עד ליום ד' אם עלה בידו להרכיב ממשלה, ומאיים שאם הוא לא יוכל לעשות כן – הוא יעביר חוק לפיזור הכנסת ולהליכה לבחירות (שכבר היום עולה להצבעה בקריאה ראשונה).

ארז צור, יו"ר משותף באיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות. צילום: יח"צ

ארז צור, יו"ר משותף באיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות. צילום: יח"צ

"פארסה אחת גדולה"

ארז צור, יו"ר משותף באיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, וקרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית האיגוד, ציינו כי בחירות חוזרות הן "רעה חולה לכלכלה הישראלית. מדובר בבזבוז משווע של שני מיליארד שקלים, שהולכים לפח".

עוד אמרו השנים כי "קיום בחירות נוספות היא פגיעה ביציבות העסקית של מדינת ישראל ובקלות בה ניתן לעשות עסקים. עולם ההיי-טק הגלובלי, אשר רואה בישראל מצפן עולמי בתחום, יראה את ההליכה לבחירות כפארסה אחת גדולה".

קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות. צילום: יורם רשף.

קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות. צילום: יורם רשף

מאיר רובינשטין אמרה לאנשים ומחשבים כי "בתקופת בחירות, המשק משותק, לרבות היבטים ממשלתיים שקשורים להיי-טק. כך, לא יכולים להתבצע דברים שאנחנו, באיגוד, פועלים למענם, כמו צמצום ההתערבות הרגולטורית, היי-טק בפריפריה, מחסור בכוח אדם, החינוך הטכנולוגי, הבריאות הדיגיטלית, התמיכה בכניסה של חברות רב לאומיות לישראל ועוד, כי אי אפשר ליצור מהלכים ולהעלות בפניהם את הנושאים. בנוסף, התדמית של המדינה נהרסת, כי אנשי עסקים אומרים: אם יש בישראל בחירות בכל פרק זמן קצר, קשה לעשות בה עסקים".

האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות מאגד תחתיו את תעשיות ההיי-טק ומדעי החיים, כאשר אחת הפעילויות הבולטות שלו היא ייצוגם של ענפים אלה מול גופי הממשל, הכנסת והמגזר הציבורי. על פי אתר האיגוד, הוא עובד מול הגופים הללו "בשיתוף פעולה הדוק".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מאור

    ביבי מוכן להרוס את המדינה וכלכלתה כדי להציל עצמו ממשפט. זה סוף הדמוקרטיה.

  2. מיכאל

    מעניין שהחבר'ה בהייטק נזעקים רק כשזה מגיע לקממבר שלהם ,מדוע לא נשמעה צעקה שביבי מחרב כל יסוד דמוקרטי ,היכן "ראשי התעשיה " בבית המשפט העליון בהתקפה חסרת תקדים כל עוד אווירת העסקים בסדר ,לא משנה מה יקרה למדינה. אנא גאוני הדור,תעשו גוגל לעומר מרטין ניומלר

  3. חורחה

    החרדים בכל מקרה יקבלו מה שהם רוצים, הדרך היחידה למנוע את זה היא להוציא את כל המפלגות הסקטוריאליות מחוץ לחוק. כל עוד זה לא יקרה אין פתרון.

  4. מיכה

    וכמה יעלו ההסכמים הקואליציונים שהמושחת מכר לדתיים הרבה יותר רק בחירות חדשות

אירועים קרובים