למרות ההפסדים: WeWork מעוניינת לצאת להנפקה ולגייס כמיליארד דולר

החברה הגישה את המסמכים הרלוונטיים לרשות ניירות הערך של ארצות הברית, למרות הפסד של קרוב לשני מיליארד דולר בשנה שעברה ● לפי ההערכות, היא מעוניינת לבצע את ההנפקה כבר בחודש הבא

WeWork. צילום: BigStock

בחודשים האחרונים עשו שתי חברות טכנולוגיות בולטות דבר שמזכיר את משבר הדוט.קום: למרות היותן מפסידות, הן הצליחו לגייס כספים, ולא מעט. מדובר בשתי חברות מתחום התחבורה החכמה: ליפט, שהנפיקה את עצמה במרץ האחרון, ואובר, שעשתה זאת במאי. שתי החברות מפסידות מיליארדי דולרים, אך הן הצליחו לגייס מיליארדים: אובר גייסה כשמונה מיליארד דולר בבורסת ניו-יורק (NYSE) וליפט גייסה כשני מיליארד בבורסת נסדא"ק. מאז, המניות שלהן אמנם לא חוגגות, אבל מדובר בגיוסים מוצלחים.

עכשיו רוצה להצטרף לרשימה We Company, החברה האם של WeWork, שמשכירה משרדים וחללי עבודה ליזמים ולסטארט-אפים. החברה, שנוסדה על ידי הישראלי אדם נוימן והאמריקני מיגל מקלבי, הגישה בקשה לרשות ניירות הערך של ארצות הברית בבקשה להנפיק את עצמה (IPO) ולגייס כמיליארד דולר. על פי ההערכות, WeWork תבצע את ההנפקה כבר בחודש הבא.

החברה הגישה את הבקשה להנפקה על אף שב-2018 היא הפסידה 1.8 מיליארד דולר. עם זאת, לזכותה ייאמר שהיא מגדילה את הכנסותיה במהירות: במחצית הראשונה של השנה הנוכחית הן כמעט שהוכפלו ועמדו על 1.5 מיליארד דולר. שווי השוק של WeWork מוערך ב-47 מיליארד דולר ובינואר האחרון השקיע בחברה המשקיע הגדול ביותר שלה – סופטבנק – סכום של (עוד) שני מיליארד דולר.

כמו כן, בכוונת WeWork לגייס עוד שישה מיליארד דולר ממשקיעים. הכסף יאפשר לה להמשיך להגדיל את פעילותה ברחבי העולם על ידי הקמת חללים נוספים להשכרה. נכון להיום, יש לחברה נכסים נדל"ניים בכ-100 ערים ברחבי העולם, כולל בישראל, והיא נחשבת לאחת החברות הפרטיות הגדולות ביותר בארצות הברית. בנוסף, היא השיקה מתחמי דיור קהילתי בשם WeLive ומתחמי חינוך בשם WeGrow.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים