כוכב נופל: אדם נוימן הודיע על פרישה מהובלת WeWork

היזם הישראלי, המייסד השותף של ענקית המשרדים להשכרה לטווח קצר, עוזב את תפקיד המנכ"ל לאחר שהיוזמה שלו להנפיק את החברה בבורסה קרסה נוימן יישאר כיו"ר החברה שהקים

אדם נוימן, מייסד WeWork.

WeWork הודיעה כי המייסד השותף שלה, אדם נוימן, יתפטר מתפקיד המנכ"ל ויוותר על שליטה משמעותית בחברה, לאחר שתכניות החברה להיכנס לבורסה נקלעו לקשיים.

מאחורי ההתפטרות ממנכ"לות חברת שיתוף המשרדים עומדת מסכת הלחצים שהופעלו על האיש ששמו הפך נרדף לשם החברה לעשות כן. נוימן אמר שהבחינה והביקורות שעמן התמודד בשבועות האחרונים היוו "הסחת דעת משמעותית" לאופן ניהולו את החברה.

"כמייסד שותף של WeWork, אני כל כך גאה בצוות הזה ובחברה המדהימה", אמר נוימן שהסביר ש"העסק שלנו מעולם לא היה חזק יותר", אבל הוסיף כי עם זאת "החלטתי שזה לטובת החברה לפרוש כמנכ"ל".

ההכרזה של נוימן מגיעה בזמנים שבהם עומד הסטארט-אפ הענקי שהוביל בפני שאלות הנוגעות לניהולו ולקונספט הרווח שלו, שעלו לנוכח הכוונה לצאת בהנפקה ראשונית לציבור (IPO) שתוכננה ממש לזמנים אלו, אך נדחתה.

לפני הודעתו, וכפי שהתפרסם השבוע בהתבסס על דברי מקורבים לנושא, נוימן התמודד עם לחץ מצד חברי הדירקטוריון שלו הקשורים לתאגיד סופטבנק היפני – המשקיע העיקרי בחברה. בראש הלוחצים לסילוקו של נוימן עמד לא אחרת מאשר מסאיושי סאן, מייסד התאגיד.

לפי הדיווחים, נוימן נפגש ביום א' עם ג'יימי דימון, מנכ"ל ג'יי פי מורגן צ'ייס, "המחותן" הראשי בהנפקה הציבורית הראשונית של החברה. השניים שוחחו על החלטתו של נוימן לפרוש, כך סיפרו גורמים שמקורבים לנושא.

יצוין כי ככעת התגלה גם כי אדם נוימן נפגש אפילו עם מנהל הכספים הראשי של אפל, לוקה מאסטרי, בשנה שעברה במטה של יצרנית ה-iPhone והציע לו שיתוף פעולה, כך על לי דיווח של ווניטי פייר מיום ב'. לא ברור כיצד השותפות הייתה עובדת, אך אפל הייתה אמורה להשקיעה ב-WeWork כחלק מהעסקה, ואולם הענקית מקופרטינו דחתה את נוימן והצעתו על הסף.

WeWork. צילום: BigStock

WeWork. צילום: BigStock

נראתה כהצלחה מסחררת אך הפסידה בשנה כמעט 2 מיליארד דולר

נוימן זכה לכתף הקרה ולבחינה המוגברת של אופן הנהגתו את החברה בעיקר בעקבות תשקיף שפורסם באפריל, לפני ההנפקה המתוכננת, בו חשפה WeWork כי היא נמצאת בהפסדים גדולים במיוחד. לפיכך, סופטבנק – שהשקיע בחברה שישה מיליארד דולר עד כה – האיץ בנוימן לעכב את ההנפקה ולשפץ את המספרים. בתחילה נוימן עמד על שלו, אבל אז החלה הערכת שווי החברה בטרם הנפקה להצטמצם ולבסוף הגיעה מ-45 מיליארדי דולרים ל-15 מיליארד בלבד, או פחות.

הגשת המסמכים טרום הנפקה לרשות לניירות ערך האמריקנית, ה-SEC, שנערכה לאחר פרסום התשקיף בתחילת החודש, הבהירה בנוסף את כוח ההצבעה העצום של נוימן, דבר שהקים עליו גם הוא את המשקיעים.

המומנטום השלילי סביב ההנפקה פגע קשות בסטארט-אפ שמטהו שוכן בניו יורק, ושנוסד בשנת 2010 בתוך שהוא מציג את עצמו ככזה שמחולל מהפכה בתחום הנדל"ן העסקי, על ידי הצעת שטחי משרד משותפים להשכרה קצרת טווח וגמישה, ושפועל כיום בכ-111 ערים ב-29 מדינות.

למרות מה שנראה כהצלחה מסחררת, החברה הפסידה בשנה שעברה 1.9 מיליארד דולר, ולפיכך התעוררו ספקות ביכולתה להרוויח כסף, במיוחד לנוכח העובדה שהכלכלה העולמית נמצאת בהאטה משמעותית.

כבר ברור כי ההנפקה, אם תתרחש בכלל, לא תקרה לפני סוף השנה. עם זאת, נוימן יישאר כיו"ר החברה שהקים וגם ימשיך לשלוט ברוב המניות.

We Company, החברה האם של WeWork, מינתה כמנכ"ל-משותף את מנהל הכספים שלה, ארטי מינסון, שיכהן יחד עם סגן היו"ר לשעבר, סבסטיאן גוניהם.

בהודעתם לתקשורת אמרו מינסון וגוניהם כי "אנו רוצים להודות לאדם על החזון והתשוקה שלו בבניית WeWork במהלך 9 השנים האחרונות".

הם הוסיפו וציינו כי "עסקי הליבה שלנו הם חזקים ואנו ננקוט בפעולות ברורות כדי לאזן בין הצמיחה הגבוהה, הרווחיות וחוויית החברות הייחודית ב-WeWork, תוך הערכת התזמון האופטימלי להנפקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים