מיזוג ענק: טאבולה ואאוטבריין מתאחדות

שתי חברות המלצות התוכן הישראליות התאחדו כדי להתחרות בגוגל ובפייסבוק ● סכום המיזוג עומד על רבע מיליארד דולר ולאחר השלמתו, טאבולה תחזיק ב-70% ממניות החברה המאוחדת ואאוטבריין - בשאר ● אדם סינגולדה ישמש כמנכ"ל

טאבולה

אחד המיזוגים היותר מעניינים השנה בהיי-טק הישראלי קרה אמש (ד'): טאבולה ואאוטבריין, שתי חברות המלצות תוכן, ומהחברות הישראליות הידועות בתחום האינטרנט – מתאחדות. סכום המיזוג עומד על רבע מיליארד דולר.

טאבולה תחזיק לאחר ביצוע העסקה ב-70% ממניות החברה המאוחדת ואאוטבריין – ב-30% הנותרים. מנכ"ל ומייסד טאבולה, אדם סינגולדה, ישמש כמנכ"ל החברה המאוחדת. על פי ההערכות, שווי החברה יגיע לכשני מיליארד דולר והרווח השנתי שלה יעמוד על כ-80 מיליון, עם כ-2,250 עובדים.

אדם סינגולדה, מנכ"ל החברה המאוחדת טאבולה-אאוטבריין. צילום: יח"צ

אדם סינגולדה, מנכ"ל החברה המאוחדת טאבולה-אאוטבריין. צילום: יח"צ

שתי החברות מציגות המלצות תוכן שונים באתרים שבהם מוטמעים הכלים שלהם (כולל באתר זה), לרבות תוכן מקודם. הכלי של כל אחת מהן מוטמע בעשרות אלפי אתרים. מטרת המיזוג ביניהן היא להתחרות בגוגל ובפייסבוק, שמובילות את שוק הפרסום אונליין.

אאוטבריין הוקמה בידי ירון ואיתן גלאי, ואורי להב, והחלה לשווק את המוצר שלה ב-2006. היא גייסה עד כה 150 מיליון דולר משלל קרנות, בהן ויולה ונצ'רס ואינדקס. טאבולה, שאותה ייסד סינגולדה ב-2007, גייסה יותר מ-160 מיליון דולר מבאיידו, המכונה "גוגל הסינית", כמו גם מקרנות כגון פיטנגו. בימים הראשונים של 2017 היא קנתה את קומרס סייסנס הישראלית, שעוסקת בפרסונליזציה של אתרי אינטרנט ופיתחה טכנולוגיה שמאפשרת התאמה של אתרי אי-קומרס על פי העדפותיו של הגולש. סכום הרכישה לא נמסר. כחצי שנה לפני כן היא קנתה את קונברט מדיה, שמפתחת פלטפורמות וידיאו לעולם הפרסום, ושילמה עבורה עשרות מיליוני דולרים.

המיזוג בין טאבולה ואאוטבריין לא בא בהפתעה, שכן הן ניהלו את המשא ומתן במשך כמה חודשים ודבר קיום המגעים דלף לשוק. אחת המחלוקות העיקריות במשא ומתן הייתה איזו מהחברות תוביל את המיזוג, ולמעשה "תבלע" את השנייה. בסופו של דבר, שני הצדדים הגיעו למסקנה שטובת העסקה מחייבת שטאבולה היא זו שתוביל אותה, שכן קצב הצמיחה שלה וחדירתה לשווקים חדשים מהירים יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים