לארי אליסון – המנכ"ל שהשתכר בארצות הברית הכי הרבה ב-2009

מנכ"ל ומייסד אורקל הרוויח בשנה שעברה 84.5 מיליון דולרים ● מארק הארד, יושב ראש ומנכ"ל HP, הגיע רביעי ברשימה, עם שכר של 24.2 מיליון ● סם פלמיסאנו, נשיא ויושב ראש יבמ, עשירי ברשימה, הביא הביתה 21.2 מיליון דולרים ● סטיב ג'ובס מאפל שלשל לכיסו דולר אחד בלבד ● שכר המנכ"לים בחברות הציבוריות ירד ב-2009 ב-15% בממוצע

המשבר הכלכלי לא ממש השפיע על הכיס של לארי אליסון: מנכ"ל ומייסד אורקל (Oracle) השתכר ב-2009 סכום של 84.5 מיליון דולרים – שכר שהביא לדירוגו כמנכ"ל שהרוויח הכי הרבה בארצות הברית בשנה זו.

במקום השני ברשימה דורג ריימונד אליוט, מנכ"ל בוסטון סיינטיפיק (Boston Scientific), שהרוויח בשנה החולפת 33.4 מיליון דולרים. אחריו בדירוג מצוי ריי איראני, מנכ"ל אוקסידנטל פטרוליום (Occidental Petroleum), עם שכר שנתי של 31.4 מיליון דולרים.

מארק הארד, יושב ראש ומנכ"ל HP, הגיע רביעי, עם שכר של 24.2 מיליון דולרים. חמישי דורג ג'יימס האקט, מנכ"ל אנדרקו פטרוליום (Anadarko Petroleum), שהרוויח ב-2009 סך של 23.5 מיליון דולרים. סוגר את העשירייה הראשונה סם פלמיסאנו, נשיא ויושב ראש יבמ (IBM), שהביא הביתה ב-2009 "רק" 21.2 מיליון דולרים. במקום האחרון ברשימה נמצא סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל (Apple), עם שכר של דולר אחד בלבד. אלא שגם עליו אין לרחם, שכן בידו של ג'ובס יש חבילת מניות של החברה, בשיעור של 1.03 מיליארד דולרים.

2009 הייתה השנה השנייה ברציפות שבה ירד שכר המנכ"לים בחברות הציבוריות. בשנה החולפת הוא פחת בממוצע ב-15% ועמד על 9.53 מיליון דולרים. החציון שלו ירד ב-13% והגיע ל-7.7 מיליון.

הנתונים נאספו על ידי חברת המחקר Equilar מ-199 חברות ציבוריות עבור הניו-יורק טיימס (New York Times), שפרסם אותם אתמול (ב'). החברות שנסקרו היו אלה שב-2009 היה להן מחזור של 5.78 מיליארד דולרים, לכל הפחות.

המגזין פורבס (Forbes) דירג באחרונה את אליסון שישי ברשימת עשירי העולם, עם הון המוערך ב-28 מיליארד דולרים. על כן, לא ברורה משכורת הענק שלו, שכן היא העלתה את הונו האישי אך במעט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים