תביעה נגד WeWork עקב מצנח הזהב לאדם נוימן – 1.7 מיליארד דולר

באחרונה נודע כי המייסד הישראלי העוזב של WeWork מקבל מצנח זהב בשווי 1.7 מיליארד דולר ● עובדת שפוטרה תובעת את החברה, מייסדיה והבעלים העיקרית שלה כיום, תאגיד סופטבנק היפני, בגין הפיצויים האדירים לנוימן, על אף הפסדי החברה בהובלתו

אדם נוימן, מייסד WeWork.

עובדת לשעבר שפוטרה מ-WeWork החליטה לתבוע את החברה בגלל מצנח הזהב של אדם נוימן, שלפי הדיווחים עומד על 1.7 מיליארד דולר.

כתב התביעה של העובדת שפוטרה, נטלי סוג'קה, מאשים את נוימן ומנהלי WeWork האחרים בכך שהם מרוויחים על חשבון מיעוט בעלי המניות, וכן שהפרו את חובתם לנאמנות, יצרו בזבוז תאגידי והעשירו את עצמם שלא בצדק, בתוך ניצול מעמדם ושליטתם בחברה, וזאת בין שאר כשלים שפורטו בתביעה.

"תשלום אישי לא ראוי לנוימן"

התביעה, שהוגשה השבוע לבית המשפט העליון בסן פרנסיסקו, מציינת כנאשמים את נוימן, בכירים אחרים, וכן את מסאיושי סון, מנכ"ל סופטבנק – החברה השולטת כעת ב-WeWork. 

לפי הוול סטריט ג'ורנל, כחלק מההשתלטות של סופטבנק על חברת הנדל"ן השיתופי המשרדי בעקבות ההנפקה הציבורית הראשונה שנכשלה, נוימן אמור לקבל כמעט מיליארד דולר בעבור מניות WeWork שלו, קרדיט של 500 מיליון דולר להחזרי הלוואות אישיות, ודמי ייעוץ של 185 מיליון דולר.

חבילת הפיצויים אדירת השווי ניתנת לנוימן לאחר שנאלץ לעזוב את תפקידו כמנכ"לה, בעקבות הפרשייה שבמסגרתה נחשפו הפסדי החברה בהובלתו בתשקיף שלקראת ה-IPO, שתוכננה לספטמבר האחרון.

"למרות שהפר את חובותיו הנאמנות על ידי התמודדות עצמית וניהול מוטעה של WeWork, עד כדי כך שהיה צורך לבטל את ההנפקה שלה, לנוימן מוצעים דמי ייעוץ מדהימים של 185 מיליון דולר, על אף העובדה שנראה היה כי סופטבנק הודתה שנוימן הרס את החברה", נטען בתביעה. "לא ניתן להבין מדוע נוימן יקבל 185 מיליון דולר בכדי לספק הכוונה אסטרטגית לחברה, כאשר 'הנחייתו' הביאה להרס הווירטואלי שלה", נטען בהמשך הדברים, שסוכמו באמירה כי הסכומים פשוט מייצגים "תשלום אישי לא ראוי לנוימן".

מצנח זהב. אילוסטרציה: BigStock

מצנח זהב. אילוסטרציה: BigStock

פיצויי פיטורין ראויים גם לשאר העובדים?

ואכן, לדברי המגזין רקורד, עובדים מפוטרים שאינם נוימן לא יצאו כל כך "מסודרים" מהפרשה. רקורד השיג מידע על חבילת פיטורים שניתנה לאחד מכ-50 העובדים שפוטרו לאחרונה מחברת מיטאפ, שנמצאת בבעלות WeWork. על פי הדיווחים, החבילה כללה שלושה חודשי "garden leave", שבהם העובד ממשיך לקבל שכר עם הטבות מלאות, בתוספת חודש פיצויי פיטורין. המפוטרים גם התבקשו לחתום על ויתור על הזכות לתבוע את החברה, ולהסכים לסעיף אי-תחרות, האוסר על עובדים לשעבר לעבוד אצל מתחרים פוטנציאליים של החברות הרבות שנרכשו על ידי WeWork בשנה שלאחר החתימה.

על אף שלכאורה, וכפי שציין Recode, שכר מלא של שלושה חודשים עשוי להיראות נדיב, החבילה מחווירה משמעותית לעומת הסכום העצום שקיבל נוימן, לאחר שלפחות לכאורה הוא מי שהביא את החברה שלו לסף של חורבן פיננסי.

"WeWork שמחה לפדות את ההון של אדם, ולתת לו צ'ק גדול, אבל עובדים כמוני, שזקוקים למזומנים, אינם מקבלים שום ערך בעבור ההון העצמי שלנו", אמר עובד אנונימי לשעבר של מיטאפ לרקורד.

יצוין כי סקר שנערך לאחרונה, ושפורסם על ידי רקורד, מצא כי 85 אחוז מעובדי WeWork מסכימים כי מצנח הזהב המופרז של נוימן לא הוגן.

חברה נוספת בבעלות WeWork, בית הספר פלטקון ללימוד קידוד, עשתה השבוע סבב פיטורים גדול, ובמקביל 4,000 עובדים נוספים של WeWork ממתינים לקיצוצים משמעותיים יותר, שצפויים להשפיע עליהם.

WeWork, סופטבנק ומשרד עורכי הדין המייצג את נטלי סוג'קה לא הגיבו מיד לפרסומים אודות התביעה, אולם לבסוף פורסמה ברויטרס ביום ו' תגובת דובר חברת הנדל"ן השיתופי שאמרה כי: "חברת WeWork מאמינה כי התביעה הזו היא חסרת כל שחר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים