ג'יימס גוסלינג, יוצר ג'אווה, עוזב את אורקל

גוסלינג היה סגן נשיא בכיר בסאן, ועד לפני ימים אחדים שימש כ-CTO בקבוצת התוכנה של אורקל ● הוא יצר את הג'אווה בשנות ה-90' המוקדמות ● גוסלינג לא סיפק סיבות לעזיבתו, בטענה ש-"כל דבר הגון וראוי שאכתוב יגרום יותר נזק מאשר יעשה טוב"

ג'יימס גוסלינג, יוצר שפת הפיתוח ג'אווה (Java), הודיע בבלוג שלו, כי הוא עוזב את אורקל (Oracle). גוסלינג היה סגן נשיא בכיר בסאן (Sun), ועד לפני ימים אחדים שימש כ-CTO בקבוצת התוכנה של אורקל.

בהודעתו כתב גוסלינג, כי התפטר מהחברה ב-2 באפריל. הוא לא סיפק סיבות לעזיבתו, בטענה ש-"כל דבר הגון וראוי שאכתוב יגרום יותר נזק מאשר יעשה טוב". הוא אף כתב שאינו יודע לאן מועדות פניו, וכי בינתיים הוא ייטול חופשה.

גוסלינג, בן 55, החל לעבוד בסאן ב-1984 והיה מיוצרי הג'אווה בשנות ה-90 המוקדמות. כשהאיחוד האירופי אישר את עסקת סאן-אורקל, כתב גוסלינג בבלוג שלו פוסט תחת הכותרת "היה שלום, חבר ותיק". הפוסט לא כלל מילים, אלא עיבוד מחשב ובו נראים שני פינגווינים, המסמלים את לינוקס (Linux), עומדים ליד קברה של סאן. על הקבר היה כתוב: "סאן. תנוח על משכבה בשלום. 1982-2010. הרשת היא". כיתוב זה הוא פרפראזה אירונית על החזון של סאן לאורך השנים, שלפיו "הרשת היא המחשב". כמה ימים לאחר מכן כתב בבלוג: "מספיק להיות יבבניים. זה הזמן להסתכל קדימה ולהיערך לקראת השינוי, כי אנחנו חברה מאוחדת. מהחיבור של סאן ואורקל יוצא שנורקל".

לפני שבועיים, בהתבטאות פומבית ראשונה מאז שאורקל רכשה את סאן, אמר גוסלינג, כי "בהיותה בידיים של אורקל, מצויה הג'אווה במקום בטוח ומוגן, ואין צורך לדאוג לעתידה". הוא סיפק נתונים על השימוש הנרחב בג'אווה בעולם, ואמר שמדי שבוע מתבצעות 15 מיליון הורדות של JRE (ר"ת Java Runtime Environment) – סביבת ההרצה של ג'אווה; יש בעולם 10 מיליארד רכיבים המבוססים על שפת תכנות זו; כמיליארד התקנות מבוססות ג'אווה הנמצאות בתחנות עבודה ובמחשבים שולחניים; 100 מיליון רכיבים המבוססים עליה משובצים ומוטמעים בטלוויזיות מתוך שלושה מיליארד רכיבים מבוססי פלטפורמת ג'אווה הנמצאים בכלל המכשירים החשמליים והאלקטרוניים; ו-5.5 מיליארד כרטיסים חכמים מבוססי ג'אווה נמצאים במכשירי סלולר בקרב אוכלוסיית העולם. כמו כן, ציין גוסלינג, כי מספר המפתחים של שפה זו עומד על 6.5 מיליון – יותר משליש מבין מפתחי התוכנה בעולם, שמספרם מוערך ב-20 מיליון.

גוסלינג מצטרף לשורה ארוכה של בכירים בסאן שעזבו אותה באחרונה. לפני כחודש התפטר סימון פיפס, המנהל הממונה על הקוד הפתוח. פיפס עבד בסאן כעשור, ולא ציין את הסיבה לפרישה. עם זאת, הוא כתב בבלוג שלו, כי נחל אכזבות רבות בתקופת עבודתו בחברה, לצד הישגים משמחים שהיו לו בה.

ג'ונתן שוורץ, מנכ"ל ונשיא סאן, פרש מהחברה בתחילת פברואר. שוורץ עזב את סאן אחרי 13 שנים, מהן ארבע שנים כמנכ"ל. באי-מייל שלח שוורץ לעובדים הוא כתב, כי "מעולם לא היה לי יום רע ב-13 שנותיי בחברה, בשל סיבה בסיסית אחת: הייתי מוקף בעובדים מבריקים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים