אפל ממשיכה במסע הקניות: רכשה את חברת ההזנק Siri

החברה הנרכשת פיתחה יישום מבוסס מיקום לשימוש בטלפוני ה-iPhone 3GS, אשר מאפשר לבצע חיפושים של מקומות שנמצאים בסביבת המשתמש באמצעות מתן פקודות קוליות - מבלי ללחוץ על המקשים ● אפל לא פירסמה את פרטיה הכספיים של הרכישה, אך הערכות בשוק הן, כי היא שילמה כ-200 עד 250 מיליון דולרים עבור Siri

אפל השלימה אמש (ד') את הרכישה של Siri, חברת הזנק שכתבה יישום מבוסס מיקום לשימוש בטלפוני ה-iPhone 3GS. מדובר ביישום ייחודי, שניתן להורדה בחינם מאתר החברה ומאפשר לבצע חיפושים של מקומות אשר נמצאים בסביבת המשתמש באמצעות מתן פקודות קוליות – מבלי ללחוץ על המקשים. אפל לא פירסמה את פרטיה הכספיים של הרכישה, אך הערכות בשוק הן, כי היא שילמה כ-200 עד 250 מיליון דולרים עבור Siri.

בעזרת היישום של Siri יכולים המשתמשים למצוא מסעדות, הופעות, סרטים המוקרנים בקרבתם ומתאימים לזמן החיפוש, ואף להזמין מונית, לבדוק את תחזית מזג האוויר ואפילו את זמני הנחיתה וההמראה של מטוסים. מדובר בחיפוש שמבוסס על מספר שירותים אליהם מתמשק היישום בפועל, לאחר פענוח ההודעה הקולית, בשונה מיכולת החיפוש הקולית של גוגל, שפשוט מבצעת חיפוש במנוע הכללי של החברה.

Siri תיכננה ככל הנראה לפתח את היישום גם לטלפונים חכמים אחרים, כגון טלפונים מבוססי אנרואיד של גוגל או בלקברי של RIM, וכן לפתח API שיאפשר לכותבי יישומים אחרים לתקשר ישירות עם החברה – אך תוכניות אלה צפויות להיגנז לאחר הרכישה בידי אפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים