טיבקו מציגה: יתרון שתי השניות

עידן ה-Enterprise 3.0 של טיבקו כולל את שינוי מודל עיבוד הנתונים הארגוני ומציב את הנתונים הדינמיים המשתנים במרכז, במקום בסיס הנתונים ● בכנס השנתי שערכה החברה בלאס וגאס, הסבירו נציגיה על הדור הבא של המידע

02/10/2011 15:54

בשבוע שעבר נערך בלאס וגאס הכנס השנתי של משתמשי טיבקו (Tibco), בהשתתפות כ-1,500 מקצוענים ומנהלים מכל העולם. רוב המשתתפים המגיעים מדי שנה מישראל לא הגיעו השנה, בגלל ראש השנה. עמית דובר, מנהל פיתוח עסקי התוכנה של קבוצת יעל – נציגתה של טיבקו זה 13 שנה, השתתף באירוע יחד עם אמיר רוזן, מנהל פיתוח שילוב מערכות בפרטנר.

את הכנס פתח כמדי שנה ויווק ראנדיבה, מייסד ומנכ"ל טיבקו, כשהוא ממשיך להפיץ באון את המודל של החברה לארגונים המתקדמים, אותם הוא מכנה Enterprise 3.0. בשונה מרוב כנסי המשתמשים שעורכות חברות אחרות, רוב הדוברים במליאה המרכזית של שלושת ימי הכנס היו נציגי הלקוחות והשותפים העסקיים, מנכ"לים ומנמ"רים, ולא מנהלי טיבקו עצמה. כך, שמעו משתתפי הכנס סיפורי הצלחה של ארגוני ענק כמו אולפני MGM, ענקית השילוח FedEx, טאטה (TATA) ההודית, HP, בנקים גלובליים ועוד.

ממרומי הבמה הדגיש ראנדיבה, שעדיף מעט מידע שני שניות לפני שקורה משהו, מאשר הרבה מידע – שישה חודשים אחרי. או שהארגון מחליט בזמן אמת, או שהוא נעשה היסטוריה, אמר. את טיבקו הוא ייסד ב-1997, כשעשור לפני כן הקים את חברת טקנקטרון שירותי מידע, שהתמחתה בניהול מידע בעולם הפיננסי על ידי "ערוץ מידע" (Information Bus) שפיתחה. לאחר שחברתו נקנתה על ידי רויטרס (Reuters), הוא הקים את TIBCO (ר"ת The Information Bus CO) שפיתחה את מודל שילוב המידע בארגון דרך הערוץ המיוחד לחברות בכל ענפי התעשייה.

ויווק ראנדיבה, מייסד, מנכ"ל ויו"ר טיבקו. צילום: פלי הנמר

המהפכה של טיבקו מתבטאת בשינוי מודל עיבוד הנתונים ומעבר מעידן הישן של הארגון, לעידן החדש אותו היא מכנה, כאמור, Enterprise 3.0. בעידן הקודם, על פי טיבקו, הוצב במרכז עיבוד הנתונים הארגוני "בסיס הנתונים" הארגוני, זה של אורקל (Oracle) לדוגמה, בו נאגר המידע הסטטי אודות כל פעילות שהתרחשה. היישומים המצליחים אז היו יישומי ה-ERP למיניהם והכלים להבנת המידע היו דו"חות ה-BI.

המודל של טיבקו מציב את הנתונים הדינמיים המשתנים במרכז, במקום בסיס הנתונים, ושירות ערוץ המידע מחבר את הנתונים מכל מקום לכל מקום. כך הארגון עובר לעבוד ב-SOA (ר"ת Service Oriented Architecture). במקום איים של יישומי ERP – הוא מעבד תהליכים חוצי ארגון במערכת BPM, ובמקום לקבל דו"חות BI המסתמכים על נתונים מלפני כמה חודשים – יש בידיו כלים המנבאים מה יקרה. כך, למשל, הארגון יכול לקבל מידע על לקוח שהוא עומד לאבד, שתי שניות לפני שזה אכן קורה. במודל הישן, כלי הפיתוח היה שרת היישומים ועתה הוא שרת האירועים והארגון מנהל את אירועיו בזמן אמת.

מימין: מוראט סונמז, סמנכ"ל בכיר למכירות בטיבקו; עמית דובר, מנהל פיתוח עסקי התוכנה של קבוצת יעל; ופאביו פולידורי, מנהל איזור EMEA בטיבקו. צילום: פלי הנמר

יד ימינו של ראנדיבה בטיבקו, העובד איתו זה 13 שנה, הוא מוראט סונמז – סמנכ"ל בכיר למכירות בעולם. את איזור EMEA מנהל פאביו פולידורי ובישראל – עמית דובר הוא מנהל פיתוח עסקי התוכנה של קבוצת יעל, בהם טיבקו תופסת מקום מרכזי. שי גנות, שלא השתתף באירוע השנה, הוא מנהל פעילות טיבקו בישראל.

לטיבקו חבילות מוצרים בארבע תחומים עיקריים, שיחדיו עוזרים לחברות לממש את חזון יתרון שתי השניות של ויווק רנאדיבה. התחומים הם: אוטומציה של תהליכים (Automation) – באמצעות חבילת TIBCO ActiveMatrix; ניהול ועיבוד אירועים (Event Processing) – באמצעות TIBCO ActiveAtrix ו-TIBCO BusinessEVents; אנליטיקה (Analytics) – באמצעות TIBCO Spotfire (חברה שנרכשה על ידי טיבקו) וענן (Cloud) – באמצעות TIBCO Silver.

מימין: אמיר רוזן, מנהל פיתוח שילוב מערכות בפרטנר. צילום: פלי הנמר

אמיר רוזן, מנהל פיתוח שילוב מערכות בפרטנר, היה הלקוח הישראלי בכנס ולווה, כאמור, על ידי עמית דובר מיעל. לאחר 13 שנה של ייצוג בישראל, מוצרי טיבקו פרוסים במגוון רחב של לקוחות בארץ, כולל את חברות התקשורת המובילות, דוגמת בזק, פרטנר, פלאפון ועוד, המשתמשות במוצרי טיבקו לאוטומציה של התהליכים העסקיים בחברה – מהעברת נתונים בין המערכות השונות ועד ליישום כולל של תהליכים עסקיים מלאים כמו תהליכי ניוד המספרים. לקוחות אחרים של טיבקו הם משרדי ממשלה, קמעונאות (כמו הריבוע הכחול), פרמצבטיקה (כמו טבע), תעופה (כמו אל-על), פיננסים (דוגמת ישרכארט) ועוד.

יתרונותיהם של מוצרי טיבקו מתבטאים מספר תחומים: ביצועיי שיא, קלות תפעול – הדורשת כוח אדם מועט, וזמן לימוד קצר במיוחד. כל המוצרים מחוברים ביניהם כחבילה ולא בנויים מטלאים-טלאים. המוצרים מכסים את כל הנדרש ליישום יתרון שתי השניות בארגון ללא צורך במקור נוסף. כך, מסבירים בטיבקו, נוצר ערך אמיתי מספק יחיד, שניתן למדידה וללא תירוצים.

משפרים את העולם. טיבקו. צילום: פלי הנמר

מה עושות החברות עם מוצרי טיבקו שתורם לשורה התחתונה שלהן? פרטנר, לדוגמה, מעלה בימים אלו פתרון Fulfillment הנמצא בליבה העסקית של הארגון על בסיס מוצר עיבוד האירועים TIBCO BusinessEvents. הפתרון מאפשר ביצוע מהיר יותר של אקטיבציית חבילות לטובת הצרכנים ולתועלת הארגון ומאפשר ניטור מלא וידיעה מלאה על כל שלב ושלב שקרה בכל רגע נתון.

אלון אחזקות בחרו בטיבקו לכלל הקבוצה, הכוללת בין שאר את אלון תקשורת – שם מיישמים פתרונות דוגמת ניוד מספרים, ואת הריבוע הכחול – בו אודליה לבנון, המנמ"רית, מבצעת אוטומציה של תהליכים עסקיים רבים ומגוונים בתחומי הקמעונות. עופר צוברי, המנמ"ר של אל-על, בחר ביעל עם טיבקו כפתרון כולל לניהול התהליכים – בין השאר לנהל את התהליכים מול מערכות אמדאוס שהוכנסו לארגון ולשלב בין תשתיות מרוחקות המסופקות כשירות למערכות מסורתיות הקיימות. פתרון מעניין נוסף באל-על הוא השימוש במערכת Spotfire, המנהלת אנליזות הנדרשות על פי הרגולציה למניעת זיהום של אמנת קיוטו.

בקבוצת טבע, בראשותו של גיל ים – המנמ"ר, הועלה בשבוע שעבר המרכז הלוגיסטי החדש עם תשתיות של טיבקו שמחברות את העולם המורכב והייחודי של המרכז הלוגיסטי המופלא הזה, שלא נראה עוד כדוגמתו בארץ. גם קבוצת ישרכארט, בראשות רונן זרצקי – המנמ"ר, בחרה לממש את חזון יתרון שתי השניות של טיבקו באמצעות מוצרי האנליטיקה של Spotfire.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים