אקזיט ישראלי ענק: סימנטק קונה את פיירגלאס ברבע מיליארד דולר

חברת הסייבר הישראלית מציעה פתרון הגנה מבוסס Linux ל-ווב, מסמכים, מייל ואפליקציות ● היא גייסה עד כה כ-30 מיליון דולר ממיקי בודאי, ממייסדי אימפרבה וטראסטיר, קרן NVP, דויטשה טלקום וגופים נוספים

גיא גוזנר, מנכ"ל פיירגלאס

שוק הסייבר הישראלי ממשיך לרתוח: היום (ה') פורסם כי סימנטק (Symantec), מענקיות האבטחה העולמיות, קונה את חברת הסייבר הישראלית פיירגלאס (FireGlass) בסכום שלא נמסר, אולם מוערך ברבע מיליארד דולר.

פיירגלאס נוסדה ב-2013 על ידי גיא גוזנר, יוצא צ'ק פוינט (Check Point), שמכהן כמנכ"ל, ודן אמיגה, סמנכ"ל הטכנולוגיות. החברה מציעה פתרון הגנה ל-ווב, מסמכים, מייל ואפליקציות. הפתרון שלה מאפשר גלישה מאובטחת בחברות וארגונים תוך בידוד (Isolation) מלא בין הרשת הארגונית לרשת האינטרנט (Air-Gap), ללא צורך בשרתי טרמינל. בנוסף, פיירגלאס מספקת חוויית גלישה טבעית (Native) ותומכת בכל הדפדפנים הנפוצים.

הפתרון, המבוסס על תשתית Linux, מוצע כמכשיר וירטואלי המיושם ברשת הארגונית או בענן, ואיננו מצריך התקנה כלשהי בתחנות הקצה. הארכיטקטורה שלו מאפשרת רמת אבטחה גבוהה, ניהול פשוט וחסכון בעלויות התשתית.

מאז הקמתה גייסה הנרכשת כ-30 מיליון דולר משורה של משקיעים פרטיים, בהם מיקי בודאי, ממייסדי אימפרבה (Impreva), ומייסד ומנהל טראסטיר, שנמכרה ליבמ (IBM); קרנות הון-סיכון, בהן NVP ולייטספיד האמריקניות; וחברות כמו דויטשה טלקום (Deutsche Telekom) וליברטי (Liberty). החברה מעסיקה כ-40 עובדים ומשרדיה נמצאים במרכז הסחר העולמי בניו-יורק, בלונדון וברחוב אבן גבירול בתל אביב.

בשנה שעברה דירג המגזין CRN את פיירגלאס במקום השמיני ברשימת 25 חברות האבטחה ה-"קוליות". בנימוקי הבחירה נכתב כי "מטרתה היא לסייע לחברות להקדים את התוקפים במקום להגיב אליהם. חברת הסטארט-אפ מציעה פתרון אבטחת רשתות, שנועד לבודד את פעילות האינטרנט הארגונית ויוצר מעין 'כיס אוויר', המתמקם בין ה-IT הארגוני ובין התקפות אפשריות מהאינטרנט, מהדואר האלקטרוני, מקבצים, מנקודות קצה ומיישומים".

סימנטק, אחת החברות הגדולות בעולם בתחומי אבטחת המידע והסייבר, ביצעה שורת רכישות של חברות בתחום. שתיים מהבולטות שבהן קרו בשנה שעברה: בנובמבר היא קנתה את Lifelock תמורת יותר משני מיליארד דולר, וביוני היא רכשה את בלו קואוט (Blue Coat), לאחר ששילמה עליה 4.65 מיליארד. הייתה זו אחת מעסקות הסייבר הגדולות בעולם, שבעקבותיה הפך גרג קלארק, מנכ"ל בלו קואוט, למנכ"ל סימנטק.

קלארק אמר על הרכישה הנוכחית כי "שילוב טכנולוגיית הבידוד של פיירגלאס עם הפתרונות הקיימים של סימנטק למכשירי קצה, אי-מיילים וגישה מאובטחת לרשת יכולים להוריד את קיומם של אירועי אבטחה בעד 70%, ולמנוע מאיומים שמופצים ברשת או במייל מלהתממש. בידוד יהיה רכיב מרכזי בעיצוב של ארכיטקטורות הגנת סייבר לדור הענן, שעומד בפני מציאות של אינטרנט מוצפן והמשברים שנובעים ממתקפות על הרשת או דרך אי-מיילים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גלישה בטוחה

    כל הכבוד, והשוק אכן רותח, במיוחד בתחומי הגנה מאיומים ווביים הקשורים למשל ל Ransomware - בעיקר threat and Browser isolation - - באותו ענין יש להזכיר גם את אריקום הישראלית שחשפה בלונדון לפני כשבועיים מוצר דגל בתחום - Ericom Shield ששיווקו יחל במהלך הרבעון הנוכחי.

אירועים קרובים